01.06 PONIEDZIAŁEK

utworzone przez | cze 1, 2020

TEMAT TYGODNIA: NA MOIM PODWÓRKU

TEMAT DNIA: PLAN MOJEGO PODWÓRKA

Kochane Dzieci !!!

Dzisiaj jest Wasze święto – Dzień Dziecka ?

Z tej okazji pragniemy złożyć Wam najserdeczniejsze życzenia. Życzymy Wam dużo radości i żeby uśmiech zawsze gościł na Waszych buziach. Żeby każdy dzień był dla Was wspaniałą przygodą- przygodą, która niesie ze sobą całe mnóstwo pozytywnych doświadczeń. Niech spełnią się wszystkie Wasze marzenia !!!

Wszystkie Panie z naszego przedszkola ?

Posłuchajcie piosenki 🙂

Kochane dzieci! Z okazji Waszego święta zapraszam Was do wspólnego tańca. Spróbujcie zatańczyć Taniec-połamaniec ?

Cele ogólne:

– rozwijanie mowy i myślenia; rozwijanie sprawności fizycznej.

Dziecko:

rysuje w umowny sposób plan swojego podwórka; uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych.

Zadanie 1

Przeczytaj dziecku wiersz J. Koczanowskiej „Podwórko”.

Na naszym podwórku
Wspaniała zabawa.
Jest ławka, huśtawka
I zielona trawa.
Jest piasek, łopatka
I wiele foremek,
Są piłki, skakanki,
czerwony rowerek.
Tutaj się bawimy,
zapraszamy gości,
bo wspólna zabawa
to mnóstwo radości.

Po wysłuchaniu wiersza i obejrzeniu zdjęć, zapytaj dziecko:

– co to jest podwórko?

– co się na nim znajduje?

– w co się można na nim bawić?

Urządzenia zabawowe na podwórku:

(obrazki: britishcouncilkids)

Zadanie 2

Po obejrzeniu zdjęć, porozmawiaj z dzieckiem na temat – Jakie jest twoje podwórko?

– ćwiczenia językowe (próba opisania swojego podwórka)

– czy lubisz bawić się na podwórku?

Zadanie 3 – Plan podwórka

Przygotuj dla dziecka kartkę papieru, kolorowe mazaki, pisaki, kredki, ołówek

Poproś dziecko o narysowanie planu swojego podwórka, na którym najchętniej się bawi i lubi przebywać (podwórko domowe, plac zabaw). Poproś dziecko o zaznaczenie w sposób umowny np. figurami geometrycznymi urządzeń znajdujących się na podwórku (np. huśtawka (trójkat), zjeżdżalnia (kwadrat), piaskownica (koło).
Po zakończeniu pracy omów z dzieckiem plan podwórka.  

Powiedz dziecku: Osoba która projektuje podwórko, plac zabaw to- projektant
Pierwszym krokiem jest wybór miejsca: tu ważną rolę będzie odgrywało nasłonecznienie, roślinność oraz odległości od jezdni, parkingów samochodowych, okien, śmietników, przewodów energetycznych i telefonicznych. Po dokonaniu wyboru należy dokładnie wymierzyć teren i w miarę możliwości przenieść wymiary na papier co ułatwi projektowanie placu zabaw.
Kolejnym krokiem jest odpowiedni dobór urządzeń zabawowych na podwórko, place zabaw dla dzieci      

Zadanie 4

Zabawa ruchowo-naśladowcza Zabawy na podwórku.

Dziecko naśladuje zabawy na podwórku, na hasło – nazwę zabawy podaną przez rodzica np. jazda na rowerze, zabawy w piaskownicy, zabawa Berek…

Zadanie 5

Zabierz dziecko na plac zabaw, do ogrodu, na podwórko

Zaproponuj wspólne zabawy z wykorzystaniem np. krążka

• Zabawa orientacyjno-porządkowa i wyprostna – Z krążkiem na głowie.

Dziecko (dzieci) maszerują, krążki kładą j na głowach i idą ostrożnie, aby nie zgubić krążków.

• Zabawa bieżna Samochody.

Dziecko (dzieci) trzymają krążki jak kierownicę samochodu; kiedy rodzic podniesie do góry krą­żek zielony, poruszają się w różnych kierunkach sali z wymijaniem się; kiedy trzyma krążek czerwony – zatrzymują się.

• Skłony w przód – Zamieniamy krążki.

Dziecko(dzieci) dobierają się parami, stają tyłem, w rozkroku, w niewielkiej odległości do siebie. Za­mieniają się krążkami, podając je sobie w skłonie, między nogami, potem podają sobie krążki nad głowami. Podczas wykonywania ćwiczenia dzieci starają się nie uginać nóg w kolanach.

• Ćwiczenie zręczności i szybkości – Odwracamy krążki.

Dziecko (dzieci )rozkładają krążki na trawie, w pewnych odstępach od siebie. Spacerują pomiędzy krąż­kami. Na hasło: Odwracamy krążki jak najszybciej starają się odwrócić

Zadanie 6

Zabaw się z dzieckiem w podwórkowe wyliczanki

– wymawianie trudnych wyliczanek za rodzicem.

Aniołek fiołek róża bez,
konwalia balia wściekły pies

Pałka, zapałka, dwa kije,
kto się nie schowa, ten kryje

 
Ene due rike fake,
torba borba ósme smake.
Eus deus kosmateus,
i morele baks.

Onse madonse flore,
omade omade omadeo deo riki tiki

sprzedajemy naleśniki,
naleśniki są gorące,
i kosztują trzy tysiące,
raz dwa trzy

Entliczek – pentliczek,
czerwony stoliczek,
na kogo wypadnie,
na tego – bęc!

Triumf,triumf misia bela.
Misia Kasia konfacela.
Misia a, misia be,
Misia Kasia, konface.

Palec pod budkę, bo za minutkę zamykam budkę.
Budka zamknięta nie ma klienta,
klient w Warszawie siedzi na ławie.

Miłej zabawy

Pani Janka

Skip to content