
- „Gimnastyka Smyka” – zestaw ćwiczeń gimnastycznych. Dzieci wykonują ćwiczenia gimnastyczne zgodnie z poleceniami:
- „Zając wyskakuje z kotlinki” – zabawa bieżna – dzieci biegają po np. dywanie, na sygnał opiekuna, np. klaśnięcie, kucają i wykonują wyskok. Zabawa trwa ok. 2 minut.
- „Zając się rozgrzewa” – ćwiczenie dużych grup mięśniowych – opiekun prezentuje ćwiczenia, dziecko powtarza np. krążenia ramion w przód i do tyłu, skręty tułowia, krążenia bioder, skłony.
- ,,Skok zająca” – dziecko wybiera sobie dowolne miejsce i na sygnał opiekuna, np. klaśnięcie wykonuje skok z miejsca w dal. Zabawę powtarzamy 3-4 razy. Możemy mierzyć skoki i porównywać, który był najdłuższy, a który najkrótszy.
2.„Zajączki odpoczywają” – ćwiczenie artykulacyjne.
Dzieci siadają w siadzie skrzyżnym. Mogą zamknąć oczy. Wykonują zadania, o których mówi opiekun.
- opiekun mówi, że baranek ma okrągłe rogi. Zadaniem dzieci jest rysować czubkiem języka kółeczka, przesuwając jego czubek po górnej i dolnej wardze. Powtarzamy 3-4 razy.
- kolejno dotykają czubkiem języka każdego zęba, najpierw na górze, potem na dole, udając kurę, która liczy kurczęta. Powtarzamy 2-3 razy.
- na zakończenie dzieci wdychają powietrze nosem i wydychają ustami, naśladując dmuchanie na gorące jajka. Powtarzamy 3-4 razy.
3. „Na wielkanocnym stole” – zabawa dydaktyczna.
Opiekun pyta dziecko:
- Jakie potrawy mogą znaleźć się na wielkanocnym stole?
- Co może się znaleźć poza jedzeniem na wielkanocnym stole? (bukszpan, bazie, pisanki, dekoracyjne zajączki, baranek)
Następnie prezentujemy karty obrazkowe przedstawiające różne potrawy wielkanocne. Odczytujemy zagadki i prosimy, aby dziecko udzieliło odpowiedzi poprzez wskazanie odpowiedniej karty obrazkowej.
Mięsny lub warzywny.
Przeważnie brązowy,
Na Wielkanocnym stole
do jedzenia gotowy. (pasztet)
Wielkanocna zupa,
w niej kiełbaska pływa.
Jest tam też jajeczko,
żółte jak słoneczko. (żurek)
Podłużna, jaśniutka,
smaczna i pachnąca.
Lecz nie dla bobasa,
ta biała (kiełbasa).
Wyrośnięta pani,
lukrem jest polana.
Na świątecznym stole
pyszni się od rana. (baba wielkanocna)
Kura je zniosła, mama przyniosła,
ugotowała i dzieciom dała. (jajka)
Upiecze go mama dla synka,
upiecze go mama dla córek,
na Wielkanocnym stole
musi być pyszny (mazurek)





4. ,,Święta wielkanocne z jajkiem i zającem” – utrwalenie znajomości tekstu.
5. Karta pracy nr 24 – ćwiczenie grafomotoryczne, doskonalenie sprawności wzrokowo – ruchowej, doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie do 8.
Miłego dnia, Wasza Pani Ola 🙂