TEMAT: CO JEST NA NASZYM PODWÓRKU?
- Zabawa z wykorzystaniem rymowanki.
Jakie piękne to podwórko,
zielone pod białą chmurką.
Dzieci mówią rymowankę w różnych pozycjach: stojąc na palcach, leżąc, w przysiadzie.
2. Posłuchaj piosenki „Plac zabaw”
Porozmawiaj z dzieckiem na temat piosenki. Zapytaj:
− Gdzie idą dzieci?
− Kiedy dzieci idą na plac zabaw?
− Co znajduje się na placu zabaw?
− Co wymyślają dzieci na placu zabaw?
− Co Ty najbardziej lubisz robić na podwórku lub na placu zabaw?
3. Rozwiązywanie zagadek związanych tematycznie z podwórkiem
- Pokaż dziecku obrazki, ale tak, aby 1 połowa każdego obrazka była zakryta (np. kartką)
Dziecko próbuje odgadnąć, co jest ukryte na obrazku. Jeżeli nie potrafi, rodzic odkrywa obrazek po kawałku, pytając za każdym razem: Co to jest?
Po odgadnięciu przez dziecko rodzic odsłania cały obrazek, a dziecko razem z nim dzieli jego
nazwę rytmicznie (na sylaby), klaszcząc przy tym.







(obrazki: britishcouncil)
- Rodzic mówi zagadki, a dziecko podają jej rozwiązanie.
Siedzisz na niej, choć to nie ławka.
I bujasz się miło, bo to…. (huśtawka)
Na czym jedziesz wesoło i nie jedziesz,
Bo kręcisz się w koło? (karuzela)
Po sznureczkach i szczebelkach
Wspina się dziewczynka.
Chłopcy też ją uwielbiają, bo to jest… (drabinka)
Na niej nawet ktoś nieduży
Umie wznosić się wysoko,
A jak mocno się odbije
Może skoczyć ku obłokom.
(trampolina)
Pełno w niej piasku, lecz mniej niż nad morzem
Każdy foremkami bawić się w niej może. (piaskownica)
Po rozwiązaniu zagadki dziecko określa, jak można się bawić daną zabawką na podwórku.
- Dzieci rozwiązują zagadkę ruchową.
Rodzic naśladuje jazdę na rowerze – trzyma sztywno
kierownicę, unosi wysoko kolana i naśladuje pedałowanie. Zadaniem dzieci jest odgadnięcie,
na jakim pojeździe rodzic naśladuje jazdę.
Potem dziecko za rodzicem też naśladują jazdę na rowerze.
- Zabawa z kolorowymi paskami
Wytnij kilka kolorowych pasków. Zaproponuj dziecku, aby ułożyło z nich dowolną kompozycję. Poproś dziecko aby nazwało swoją pracę.
- Zabawa z plasteliną.
Daj dziecku plastelinę. Dziecko rozwałkowuje ją na cienkie wałeczki. Z wałeczków układa dowolną kompozycję. Poproś dziecko aby nazwało swoją pracę.
MIŁEJ ZABAWY 🙂