04.06 CZWARTEK

utworzone przez | Cze 4, 2020

TEMAT:  CO JEST NA NASZYM PODWÓRKU? 

  1. Zabawa z wykorzystaniem rymowanki.

Jakie piękne to podwórko,

zielone pod białą chmurką.

Dzieci mówią rymowankę w różnych pozycjach: stojąc na palcach, leżąc, w przysiadzie.

2. Posłuchaj piosenki „Plac zabaw”

Porozmawiaj z dzieckiem na temat piosenki. Zapytaj:

− Gdzie idą dzieci?

− Kiedy dzieci idą na plac zabaw?

− Co znajduje się na placu zabaw?

− Co wymyślają dzieci na placu zabaw?

− Co Ty najbardziej lubisz robić na podwórku lub na placu zabaw?

3. Rozwiązywanie zagadek związanych tematycznie z podwórkiem

  • Pokaż dziecku obrazki, ale tak, aby 1 połowa każdego obrazka była zakryta (np. kartką)

Dziecko próbuje odgadnąć, co jest ukryte na obrazku. Jeżeli nie potrafi, rodzic odkrywa obrazek po kawałku, pytając za każdym razem: Co to jest?

Po odgadnięciu przez dziecko rodzic odsłania cały obrazek, a dziecko razem z nim dzieli jego

nazwę rytmicznie (na sylaby), klaszcząc przy tym.

(obrazki: britishcouncil)

  • Rodzic mówi zagadki, a dziecko podają jej rozwiązanie.

Siedzisz na niej, choć to nie ławka.

I bujasz się miło, bo to…. (huśtawka)

Na czym jedziesz wesoło i nie jedziesz,

Bo kręcisz się w koło?  (karuzela)

Po sznureczkach i szczebelkach

Wspina się dziewczynka.

Chłopcy też ją uwielbiają, bo to jest… (drabinka)

Na niej nawet ktoś nieduży
Umie wznosić się wysoko,
A jak mocno się odbije
Może skoczyć ku obłokom.
(trampolina)

Pełno w niej piasku, lecz mniej niż nad morzem

Każdy foremkami bawić się w niej może.  (piaskownica)

Po rozwiązaniu zagadki dziecko określa, jak można się bawić daną zabawką na podwórku.

  • Dzieci rozwiązują zagadkę ruchową.

Rodzic naśladuje jazdę na rowerze – trzyma sztywno

kierownicę, unosi wysoko kolana i naśladuje pedałowanie. Zadaniem dzieci jest odgadnięcie,

na jakim pojeździe rodzic naśladuje jazdę.

Potem dziecko za rodzicem też naśladują jazdę na rowerze.

  • Zabawa z kolorowymi paskami

Wytnij kilka kolorowych pasków. Zaproponuj dziecku, aby ułożyło z nich dowolną kompozycję. Poproś dziecko aby nazwało swoją pracę.

  • Zabawa z plasteliną.

Daj dziecku plastelinę. Dziecko rozwałkowuje ją na cienkie wałeczki. Z wałeczków układa dowolną kompozycję. Poproś dziecko aby nazwało swoją pracę.

MIŁEJ ZABAWY 🙂

Skip to content