05.06 PIĄTEK

cze 5, 2020

TEMAT: MÓJ WYMARZONY PLAC ZABAW

Cele ogólne:

rozwijanie sprawności manualnej; zwracanie uwagi na niebezpieczeństwa grożące na placu zabaw.

Dziecko:

– maluje swój wymarzony plac zabaw; bezpiecznie bawi się na placu zabaw.

Zadanie 1

Zadaj dziecku zagadkę: Plac zabaw

Są na nich huśtawki
ławki i drabinki.
Latem się tu bawią,
chłopcy i dziewczynki.

Zagadki – Co znajduje się na placu zabaw?

Rodzic (a później dziecko) omawia wygląd urządzeń z placu zabaw, nie podając ich nazw. Pozostałe osoby odgadują, o czym jest mowa. Np:

Obraca się dookoła, poruszana co jakiś czas przez kogoś. (karuzela)

Porusza się do przodu i do tyłu – przez osobę albo ruchami nóg. (huśtawka)

Można na niej zjeżdżać z góry na dół. (zjeżdżalnia)

Zadanie 2

Zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję na sygnał – Coraz szybciej, coraz wolniej.

Dziecko uważnie słucha w jaki sposób rodzic gra na bębenku, i porusza się zgodnie z tym tempem. Jeśli rodzic gra coraz szybciej – porusza się coraz szybciej, a kiedy gra coraz wolniej – stopniowo zwalnia ruchy.

Zadanie 3

Zapytaj dziecko:

 – na czym najbardziej lubicie się bawić na placu zabaw?

Plac zabaw –super zabawa

Zadanie 4

Poproś dziecko aby namalowało lub narysowało wymarzony plac zabaw

Wykonanie pracy – malowanie, rysowanie swojego  wymarzonego placu  zabaw.

Omówienie pracy, nazywanie urządzeń znajdujących się na obrazkach

• Zwróć dziecku uwagę na sytuacje, które mogą grozić bezpieczeństwu dziecka (np. przepychanie się na zjeżdżalni, podchodzenie z przodu do dziecka huśtającej się na huśtawce, schodzenie z poruszającej się karuzeli…).

Plac zabaw – propozycja

Zadanie 5

Propozycje zabaw dla dzieci na placu zabaw w okresie wiosenno-letnim

Bez wody nie ma zabawy! W prosty sposób możemy wspólnie z dzieckiem przygotować ściankę wodną – z kilku materiałów, z użyciem surowców wtórnych. Takie miejsce zapewni dzieciom wiele godzin dobrej zabawy.

– placki, ciasto, lody, tunele, lepienie zamków… pomysły na błotne zabawy nigdy się nie kończą. Chodzi o to, by się ubrudzić i pozwolić wszystkim zmysłom doświadczać natury. Na plac zabaw wystarczy zabrać butelkę z wodą i wlać ją do piaskownicy. Na podwórku sprawdzi się miska z wodą i piasek lub ziemia. Taka zabawka kosztuje 0 zł, pozwala na zabawę nawet podczas deszczu, lubią ją dzieci w każdym wieku, rozwija wiele zmysłów jednocześnie i za każdym razem jest inna i twórcza.

– dzieci uwielbiają wspinaczkę! Chcą zdobywać małe pagórki i całkiem wysokie szczyty, np. drzew, trzepaków, konstrukcji na placu zabaw.

hamak, huśtawka, kawałek liny przyczepiony do drzewa. Prosta konstrukcja, która daje wiele radości

– swobodny dostęp do patyków, desek, małych narzędzi (np. młotka, gwoździków, metrówki), kawałków materiałów – wszystkiego, z czego można coś zbudować.

Zadanie 6

Posłuchajcie piosenek o placu zabaw: Plac zabaw

Miłej zabawy

Pani Janka

Skip to content