
TEMAT TYGODNIA: Wielkanoc.
TEMAT DNIA: Kraszanki, pisanki.
DATA: 07.04.2020
1. Poranna gimnastyka malucha.
Dziś troszkę poćwiczymy na sucho, doskonaląc umiejętność liczenia do pięciu. Każde ćwiczenie wykonujemy pięć razy – głośno odliczając. Każde ćwiczenie zaczynamy od wyprostowanej postawy, zaś rączki pilnują udek – dzieciaki wiedzą, o co chodzi.
- pięć razy podnosimy rączki wysoko do góry;
- pięć razy nasza głowa robi tik – tak – ucho próbuje dotknąć ramionka, raz lewe ucho, raz prawe i tak wykonujemy pięć powtórzeń;
- pięć skłonów – nasze rączki próbują dotknąć paluszków u stóp;
- pięć razy uderzamy dłonią o dłoń;
- pięć razy podnosimy kolana wysoko do góry;
- pięć razy stajemy na palcach;
- pięć razy stajemy na piętach;
- pięć razy bardzo wysoko skaczemy.
2. Czyje to jajo? – poznanie różnych rodzajów jaj. Bardzo proszę o pokazanie dzieciom ilustracji poniżej. Pierw pokazujemy ilustrację ptaka – wymawiając jego nazwę (kura, przepiórka, struś), następie ilustrację jaja.






Po obejrzeniu ilustracji zadajemy pytania.
- Ile ptaszków zobaczyłeś?
- Ile jaj zobaczyłeś?
- Które jajko było największe?
- Które jajko było najmniejsze?
- Które jajo spodobało Ci się najbardziej.
Jako ciekawostkę możemy dodać, że każde jajko można zjeść np. w postaci jajecznicy.
3. Pisanki/kraszanki. Dzieci oglądają zamieszczone poniżej ilustracje jaj wielkanocnych.


Po obejrzeniu pytamy dzieci:
- Czym różniły się jajka?
Po udzieleniu dzieci różnych odpowiedzi, podsumowujemy, że:
- jako bez wzoru, w jednym kolorze to kraszanka.
- jajka ze wzorem, bardzo kolorowe to pisanki.
4. Czym barwić jajka? Bardzo proszę o włączenie dzieciom poniższego materiału, który ukazuje powstawanie kraszanek w sposób naturalny.
5. Co to za jajko – zabawa słuchowa. Doskonalenie percepcji słuchowej.
Rodzic wypowiada określenia wielkanocnych jajek sylabami, zadaniem dziecka jest odgadnięcie, o czym jest mowa.
Wyrazy do zabawy:
- żółte;
- pisanka;
- kolorowe;
- kraszanka;
- zielone.
Jeśli dziecko rozpoznaje bezbłędnie określenia, możemy powtórzyć zabawę, używając innych słów i tym razem wypowiadając słowa głoskujemy.
6. Wydzieranka wielkanocna – praca plastyczna.

Do pracy będziemy potrzebować:
- kredki;
- klej;
- kolorowy papier.
Czynności:
- obrysowujemy pisankę;
- rysujemy wzorki na pisance;
- następnie wybieramy sobie kolory, którymi będziemy dekorować pisankę;
- drzemy je na jak najmniejsze kawałki;
- smarujemy klejem dany obszar i przyklejamy podarte kawałki papieru.
Liczę na waszą kreatywność. Praca ta jest doskonałą gimnastyką dla naszych paluszków.
Z niecierpliwością czekam na efekty Waszej pracy.
Miłej zabawy,
Pani Ola