07.04.2020 Wtorek: Pisanki, kraszanki

utworzone przez | Kwi 7, 2020

TEMAT TYGODNIA: Wielkanoc.

TEMAT DNIA: Kraszanki, pisanki.

DATA: 07.04.2020

1. Poranna gimnastyka malucha.

Dziś troszkę poćwiczymy na sucho, doskonaląc umiejętność liczenia do pięciu. Każde ćwiczenie wykonujemy pięć razy – głośno odliczając. Każde ćwiczenie zaczynamy od wyprostowanej postawy, zaś rączki pilnują udek – dzieciaki wiedzą, o co chodzi.

  • pięć razy podnosimy rączki wysoko do góry;
  • pięć razy nasza głowa robi tik – tak – ucho próbuje dotknąć ramionka, raz lewe ucho, raz prawe i tak wykonujemy pięć powtórzeń;
  • pięć skłonów – nasze rączki próbują dotknąć paluszków u stóp;
  • pięć razy uderzamy dłonią o dłoń;
  • pięć razy podnosimy kolana wysoko do góry;
  • pięć razy stajemy na palcach;
  • pięć razy stajemy na piętach;
  • pięć razy bardzo wysoko skaczemy.

2. Czyje to jajo? – poznanie różnych rodzajów jaj. Bardzo proszę o pokazanie dzieciom ilustracji poniżej. Pierw pokazujemy ilustrację ptaka – wymawiając jego nazwę (kura, przepiórka, struś), następie ilustrację jaja.

Po obejrzeniu ilustracji zadajemy pytania.

  • Ile ptaszków zobaczyłeś?
  • Ile jaj zobaczyłeś?
  • Które jajko było największe?
  • Które jajko było najmniejsze?
  • Które jajo spodobało Ci się najbardziej.

Jako ciekawostkę możemy dodać, że każde jajko można zjeść np. w postaci jajecznicy.

3. Pisanki/kraszanki. Dzieci oglądają zamieszczone poniżej ilustracje jaj wielkanocnych.

Po obejrzeniu pytamy dzieci:

  • Czym różniły się jajka?

Po udzieleniu dzieci różnych odpowiedzi, podsumowujemy, że:

  • jako bez wzoru, w jednym kolorze to kraszanka.
  • jajka ze wzorem, bardzo kolorowe to pisanki.

4. Czym barwić jajka? Bardzo proszę o włączenie dzieciom poniższego materiału, który ukazuje powstawanie kraszanek w sposób naturalny.

5. Co to za jajko – zabawa słuchowa. Doskonalenie percepcji słuchowej.

Rodzic wypowiada określenia wielkanocnych jajek sylabami, zadaniem dziecka jest odgadnięcie, o czym jest mowa.

Wyrazy do zabawy:

  • żółte;
  • pisanka;
  • kolorowe;
  • kraszanka;
  • zielone.

Jeśli dziecko rozpoznaje bezbłędnie określenia, możemy powtórzyć zabawę, używając innych słów i tym razem wypowiadając słowa głoskujemy.

6. Wydzieranka wielkanocna – praca plastyczna.

Do pracy będziemy potrzebować:

  • kredki;
  • klej;
  • kolorowy papier.

Czynności:

  • obrysowujemy pisankę;
  • rysujemy wzorki na pisance;
  • następnie wybieramy sobie kolory, którymi będziemy dekorować pisankę;
  • drzemy je na jak najmniejsze kawałki;
  • smarujemy klejem dany obszar i przyklejamy podarte kawałki papieru.

Liczę na waszą kreatywność. Praca ta jest doskonałą gimnastyką dla naszych paluszków.

Z niecierpliwością czekam na efekty Waszej pracy.

Miłej zabawy,

Pani Ola

Skip to content