
TEMAT : WIOSNA NA WSI – MAMY I ICH DZIECI
DATA : 08.04.2021
CELE OGÓLNE : utrwalanie pojęcia para , dobieranie par przeciwstawnych , utrwalanie nazw zwierząt z wiejskiego podwórka
Proponuję obejrzeć z dziećmi film o zwierzętach i ich dzieciach . Można zadawać dzieciom pytania dotyczące zwierząt . Po obejrzeniu zapytać jakie zwierzęta zapamiętały i jak nazywają się ich dzieci .
Rodzic może naśladować odgłosy wydawane przez zwierzęta a dziecko rozpoznaje jakie to zwierzę . Role można zamienić .

Zabawa ruchowa z pokazywaniem , rysowanie postaci kotka w powietrzu lub na sobie .
Powtarzanie treści wierszyka za rodzicem
TU KÓŁECZKO , TU KÓŁECZKO . /kreślenie kółeczek na wysokości oczu /
TU MAŁE USTECZKA . / rysowanie uśmiechu /
TO O KOTKU Z CZARNĄ ŁATKĄ / wskazuje na siebie /
KRÓTKA JEST BAJECZKA .
TU WĄSIKI , / rysuje wąsy palcami wskazującymi /
TU OGONEK / pokazuje ręką z tyłu długi ogon /
USZKA DWA / przykłada piąstki do głowy /
MAŁE ŁAPKI I PAZURKI KOTEK MA / dłonie na wysokości oczu drapią powietrze /
DUŻE I MAŁE TO TEŻ PARA


DOBIERANIE PAR PRZECIWSTAWNYCH .
Proponujemy dziecku aby znalazło w mieszkaniu różne rzeczy należące do tego samego rodzaju i stworzyło z nich parę , tak aby jeden element był większy , a drugi mniejszy np. duża i mała kredka , klocki , lalki , misie, autka , przybory kuchenne itp.
CZY JAJKO JEST PODOBNE DO KURY ?
Dostrzeganie podobieństw i różnic w wyglądzie zwierząt i ich potomków . Rozmowa na temat cech jakie dzieci dziedziczą po swoich rodzicach w czasie całego procesu rozwoju , wyszukiwanie podobieństw i różnic w wyglądzie .
Następnie dziecko może z pomocą rodzica narysować zwierzę duże i małe lub dowolne dwa przedmioty różniące się wielkością .
