08.04 ŚRODA

kwi 8, 2020

TEMAT: KURCZAKI I JAJKA

Omawianie symboli wielkanocnych. Odnajdywanie ich na kartach świątecznych.

Zapytaj:

– Jakie zwierzęta najbardziej kojarzą się wam z Wielkanocą?

Swobodna wypowiedź dziecka.

Pokaż dziecku wielkanocne karty świąteczne. Dziecko odnajduje na kartach wymienione przez siebie zwierzęta. (kurczątko, zajączek czy baranek) i zastanawia się, dlaczego są one symbolami Wielkanocy.

Trudno jest powiedzieć, który symbol Wielkanocy jest najważniejszy. Kurczak wykluwa się z jajka, które jest nierozerwalnie związane z Wielkanocą. Jajka malujemy, święcimy, wykorzystujemy do przygotowywania różnych potraw, dzielimy się nimi. Jajko jest oznaką nowego życia, odrodzenia, nowego początku. Baranek przypomina wszystkim o ważnych religijnych wydarzeniach, które miały miejsce podczas świąt Wielkiej Nocy. Zajączek kojarzony jest z pochodzącą z Niemiec tradycją obdarowywania prezentami. Zgodnie z tym zwyczajem zajączek w pierwszy dzień świąt chodzi z koszyczkiem i zostawia drobne upominki w domu lub w ogrodzie.

  •  Gdy skorupka jajka pęka – historyjka obrazkowa z elementami ćwiczeń słownikowych.

(książka niebieska str. 66, 67)

Zadaj dziecku zagadkę:

Gdy skorupka pęka,

wychodzi z jajeczka.

Wygląda jak żółta

puszysta kuleczka. (kurczak)

  •  Opisywanie kurczaka za pomocą określeń przymiotnikowych.

Pokaż dziecku obrazek kurczaczka. Poproś, aby opisało go własnymi słowami np.: miękki, żółty, puszysty.

Następnie zadaj pytania, np.:

– Co kurczaczek je? Ile mam nóg? Jaki dźwięk wydaje?

kurczaczki

kura

kogut

  • Opisywanie różnic w wyglądzie kury i kurczaka, kury i koguta

Pokaż dziecku zdjęcia przedstawiające kurę, kurczaka i koguta.

 Poproś aby dziecko opisało wygląd kurczaka, kury i koguta i wymieniło różnice w ich wyglądzie (stosując określenia przymiotnikowe)

Poproś aby dziecko samodzielnie z literek ułożyło wyrazy:

KURA, KOGUT

  • Ćwiczenie oddechowe – Wiosenne kolory.

Papierowe tacki, skrawki kolorowego papieru/bibuły

Na środku stolika leżą przygotowane wcześniej kawałeczki kolorowego papieru. Dziecko starają się

zdmuchnąć papierki na tackę znajdującą się poniżej krawędzi stolika. Należy zwracać uwagę na powolny wydech (zgodny z możliwościami dziecka).

  •  Praca plastyczna- wykonanie sylwety kurczaka.

Potrzebne będą: żółta kartka z bloku technicznego, kawałek pomarańczowej kartki, klej, nożyczki kawałek białej i czarnej kartki na oczka, lub mazak

Pomysł na wykonanie kurczaczka:

  • Umieszczanie sylwety kurczaka według instrukcji słownej.

Potrzebne będą: sylweta kurczaka wykonana przez dziecko, odtwarzacz CD, nagranie dowolnej muzyki do marszu.

Dziecko trzyma w ręku sylwetę kurczaka. Maszeruje po sali w rytm nagrania

muzyki. Na przerwę w muzyce układa sylwetę według poleceń rodzica, np.: przed sobą, za sobą, obok

prawej nogi, między nogami, trzymaj w lewej ręce, unieś w górę, trzymając w prawej ręce.

MIŁEJ ZABAWY 😊

Dla chętnych Rodziców
webinar „Stresu nie da się zdezynfekować”

na żywo jutro tj 09.04 godz 18:00

Skip to content