08.06 PONIEDZIAŁEK

utworzone przez | cze 8, 2020

TEMAT DNIA: PLAN MOJEGO PODWÓRKA

Zadanie 1

Przeczytaj dziecku wiersz J. Koczanowskiej „Podwórko”.

Na naszym podwórku
Wspaniała zabawa.
Jest ławka, huśtawka
I zielona trawa.
Jest piasek, łopatka
I wiele foremek,
Są piłki, skakanki,
czerwony rowerek.
Tutaj się bawimy,
zapraszamy gości,
bo wspólna zabawa
to mnóstwo radości.

Po wysłuchaniu wiersza i obejrzeniu zdjęć, zapytaj dziecko:

– co to jest podwórko?

– co się na nim znajduje?

– w co się można na nim bawić?

zadanie 2:

Pokaż dziecku obrazki: Urządzenia zabawowe na podwórku:

(źródło: Britishcouncilkids)

Po obejrzeniu obrazków, porozmawiaj z dzieckiem na temat – Jakie jest twoje podwórko?

– ćwiczenia językowe (próba opisania swojego podwórka)

– czy lubisz bawić się na podwórku?

Posłuchajcie piosenki: Plac zabaw

Zadanie 3

Plan podwórka

Przygotuj dla dziecka kartkę papieru, kolorowe mazaki, pisaki, kredki, ołówek

Poproś dziecko o narysowanie planu swojego podwórka, na którym najchętniej się bawi i lubi przebywać (podwórko domowe, plac zabaw). Poproś dziecko o zaznaczenie w sposób umowny np. figurami geometrycznymi urządzeń znajdujących się na podwórku (np. huśtawka (trójkat), zjeżdżalnia (kwadrat), piaskownica (koło)
Po zakończeniu pracy omów z dzieckiem plan podwórka.  
Powiedz dziecku: Osoba która projektuje podwórko, plac zabaw to- projektant
Pierwszym krokiem jest wybór miejsca: tu ważną rolę będzie odgrywało nasłonecznienie, roślinność oraz odległości od jezdni, parkingów samochodowych, okien, śmietników , przewodów energetycznych i telefonicznych. Po dokonaniu wyboru należy dokładnie wymierzyć teren i w miarę możliwości przenieść wymiary na papier co ułatwi projektowanie placu zabaw. Kolejnym krokiem jest odpowiedni dobór urządzeń zabawowych na podwórko, place zabaw dla dzieci      

Zabawa ruchowo-naśladowcza Zabawy na podwórku.

Dziecko naśladuje zabawy na podwórku, na hasło – nazwę zabawy podaną przez rodzica.    

np. jazda na rowerze, zabawy w piaskownicy, zabawa Berek…

Zadanie 5

Propozycje zabaw dla dzieci na placu zabaw w okresie wiosenno-letnim

Bez wody nie ma zabawy! W prosty sposób możemy wspólnie z dzieckiem przygotować ściankę wodną – z kilku materiałów, z użyciem surowców wtórnych. Takie miejsce zapewni dzieciom wiele godzin dobrej zabawy.

– placki, ciasto, lody, tunele, lepienie zamków… pomysły na błotne zabawy nigdy się nie kończą. Chodzi o to, by się ubrudzić i pozwolić wszystkim zmysłom doświadczać natury. Na plac zabaw wystarczy zabrać butelkę z wodą i wlać ją do piaskownicy. Na podwórku sprawdzi się miska z wodą i piasek lub ziemia. Taka zabawka kosztuje 0 zł, pozwala na zabawę nawet podczas deszczu, lubią ją dzieci w każdym wieku, rozwija wiele zmysłów jednocześnie i za każdym razem jest inna i twórcza.

– dzieci uwielbiają wspinaczkę! Chcą zdobywać małe pagórki i całkiem wysokie szczyty, np. drzew, trzepaków, konstrukcji na placu zabaw.

hamak, huśtawka, kawałek liny przyczepiony do drzewa. Prosta konstrukcja, która daje wiele radości

– swobodny dostęp do patyków, desek, małych narzędzi (np. młotka, gwoździków, metrówki), kawałków materiałów – wszystkiego, z czego można coś zbudować.

MIŁEJ ZABAWY 🙂

Skip to content