09.04 CZWARTEK

utworzone przez | kwi 9, 2020

TEMAT: ŻYCZENIA WIELKANOCNE

Pooglądaj karty świąteczne z dzieckiem. Zwróć uwagę na powtarzające się motywy świąteczne. Poproś dziecko by nazwało świąteczne symbole.

Nawiąż do tradycji wysyłania kart świątecznych.

Zapytaj:

– Co można napisać w środku takiej świątecznej kartki?

Dziecko samodzielnie formułuje życzenia.

Zachęć dziecko do samodzielnego wykonania świątecznej kartki. Dziecko podejmuje decyzję, do kogo chciałoby wysłać kartę. Po wykonaniu karty świątecznej, dziecko zapisuje na niej życzenia (jeśli nie potrafi, pomóż mu)

Następnie zapytaj, co należy zrobić, aby karta trafiła do adresata? (zaadresować, nakleić znaczek, wrzucić do skrzynki pocztowej).

Zachęć dziecko do „wysyłania” karty do kogoś bliskiego. Poproś, aby narysowało znaczek i przykleiło go na kopercie. Kopertę też można zrobić. Następnie zaadresujcie kopertę i wrzućcie do (udawanej) skrzynki pocztowej. ?

  • Wykonanie karty świątecznej.

Potrzebne będą: kartka z bloku technicznego, kredki świecowe, farby plakatowe w ciemnych kolorach, zaostrzony patyczek lub dłutko.

Dziecko dokładnie koloruje całą powierzchnię kartki z bloku technicznego kredkami świecowymi w różnych kolorach. Następnie pokrywa kartkę farbą w ciemnym kolorze i odkłada ją do wyschnięcia. Po wyschnięciu wydrapuje wzór, używając zaostrzonego patyczka lub dłutka.

Zwróć uwagę na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas posługiwania się ostrymi narzędziami!

A tu inny pomysł na świąteczną kartkę 3d:

  •  Zabawa ruchowa z elementem rzutu – Czerwony parzy.

Potrzebna będzie piłka.

Ustaw się naprzeciwko dziecka. (w zabawie może uczestniczyć większa ilość osób).                   

Rzucaj do dziecka piłkę i wymieniaj kolory. Dziecko nie może złapać piłki, gdy wymieniony zostanie kolor czerwony.

  • Zabawa kształcąca poczucie rytmu i tempa – Papierowe kule.

Potrzebna będzie kula uformowana z szarego papieru/gazety.

Włącz piosenkę Znaki Wielkanocy, dzięki czemu zadania mogą zostać wykonane w odpowiednim tempie, zgodnie z możliwościami dzieci.

Dziecko siada na podłodze, w siadzie skrzyżnym. W ręku trzyma papierową kulę.

Podczas pierwszej zwrotki dziecko rytmicznie podrzuca papierową kulę.

Podczas refrenu – przerzuca kulę z dłoni do dłoni.

Podczas trzeciej zwrotki –  toczy kulę po ziemi dookoła siebie.

MIŁEJ ZABAWY ?

A poniżej link do Akademii Edukacji i Rozwoju Majki Jeżowskiej – ćwiczenia ruchowe dla dzieci

Skip to content