TEMAT: MIŁO SPĘDZAM CZAS.
- Pooglądajcie obrazki. Poproś dziecko, aby nazwało miejsca.


LAS

POLE / ŁĄKA

JEZIORO

WIEŚ

MORZE
2. Posuchajcie piosenki: „Niech żyją wakacje”
Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.
− O jakich miejscach można usłyszeć w piosence?
− Co pojedzie z dziećmi na wakacje?
− Co będą robić dzieci na wakacjach?
− Gdzie będą kąpać się dzieci?
– Gdzie można pojechać na wakacje?
− Czy ta piosenka jest wesoła, czy smutna? Dlaczego?
- Zabawa dydaktyczna Co warto zabrać na wakacje?
Potrzebne będą: Plecak lub torba, rzeczy przydatne podczas wakacjacji np.; lornetka, okulary przeciwsłoneczne, łopatka, wiaderko, lupa, notes, długopis, piłka, apteczka, aparat fotograficzny.
Włóż rzeczy do plecaka. Pokaż dziecku plecak i poproś, aby powiedziało, co chciałoby zabrać ze sobą na wakacje oprócz ubrań.
Następnie dziecko wyciąga z plecaka kolejno przedmioty, mówi, jak się ten przedmiot nazywa i do czego może się przydać na wakacjach.
- Ćwiczenia słuchowe Co to za słowo?
Rodzic dzieli słowa rytmicznie (na sylaby), np. ka-pe-lusz, chus-tecz-ka, czap-ka, a zadaniem dzieci jest powiedzieć całe słowa.
- Ćwiczenia dotykowe Wakacyjne akcesoria.
Mała walizka, plecak lub torba, przedmioty, które kojarzą się z wakacjami, np.: okulary przeciwsłoneczne, czapka z daszkiem, sandały, opaska do zasłonięcia oczu.
Rodzic wkłada przedmioty do torby. Dziecko z zasłoniętymi oczami wyciąga z torby dowolny przedmiot. Jego zadaniem jest określenie, co to jest i do czego służy. Po odsłonięciu oczu następuje weryfikacja udzielonych odpowiedzi.
- Ćwiczenia pamięci Zamknij oczy.
Można wykorzystać przedmioty z poprzedniego ćwiczenia lub użyć np. zabawek do piaskownicy: w różnych kształtach, różnej wielkości, w różnych kolorach (foremki, wiaderka, łopatki)
Rodzic pokazuje dziecku zabawki, zwraca uwagę na ich przeznaczenie, wielkość, kolor i kształt. Następnie wykłada na środek kilka zabawek. Dzieci liczą je i zamykają oczy. Rodzic dokłada lub zabiera jedną zabawkę i prosi, by dziecko otworzyło oczy i wskazało, którą zabawkę dołożył lub zabrał.
- Zabawa rozwijająca małą motorykę – Wakacyjny rysunek.
Potrzebne będą: Tacka i piasek (może być też np. kasza manna)
Rodzic daje dziecku tackę z piaskiem i prosi, aby narysowało na nich palcem plażę, morskie fale, słońce i chmury.
- Ćwiczenia grafomotoryczne – rysowanie linii łamanych.
Potrzebne będą: Kartka, ołówek
Dziecko rysuje góry według instrukcji rodzica, zaczynając od dołu kartki (np. lekko w górę, lekko w dół itp.).
- Zabawa plastyczna Nad jeziorem.
Potrzebne będą: niebieskie koło z papieru kolorowego, nożyczki, klej, kredki, kartki, gazety.
Poproś, aby dziecko przykleiło koło na środku kartki. Następnie z gazet wycięło (4-latki), wyrwało (3-latki) dowolne elementy, które mogą znajdować się nad jeziorem. Dziecko może także dorysować elementy. Byłoby dobrze, gdyby dziecko wypowiedziało się na temat swojej pracy.
MIŁEJ ZABAWY 🙂