09.06 WTOREK

utworzone przez | Cze 9, 2020

TEMAT: MIŁO SPĘDZAM CZAS.

  1. Pooglądajcie obrazki. Poproś dziecko, aby nazwało miejsca.

GÓRY

LAS

POLE / ŁĄKA

JEZIORO

WIEŚ

MORZE

2. Posuchajcie piosenki: „Niech żyją wakacje”

Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.

− O jakich miejscach można usłyszeć w piosence?

− Co pojedzie z dziećmi na wakacje?

− Co będą robić dzieci na wakacjach?

− Gdzie będą kąpać się dzieci?

– Gdzie można pojechać na wakacje?

− Czy ta piosenka jest wesoła, czy smutna? Dlaczego?

  • Zabawa dydaktyczna Co warto zabrać na wakacje?

Potrzebne będą: Plecak lub torba, rzeczy przydatne podczas wakacjacji np.; lornetka, okulary przeciwsłoneczne, łopatka, wiaderko, lupa, notes, długopis, piłka, apteczka, aparat fotograficzny.

Włóż rzeczy do plecaka. Pokaż dziecku plecak i poproś, aby powiedziało, co chciałoby zabrać ze sobą na wakacje oprócz ubrań.

Następnie dziecko wyciąga z plecaka kolejno przedmioty, mówi, jak się ten przedmiot nazywa i do czego może się przydać na wakacjach.

  •  Ćwiczenia słuchowe Co to za słowo?

Rodzic dzieli słowa rytmicznie (na sylaby), np. ka-pe-lusz, chus-tecz-ka, czap-ka, a zadaniem dzieci jest powiedzieć całe słowa.

  •  Ćwiczenia dotykowe Wakacyjne akcesoria.

Mała walizka, plecak lub torba, przedmioty, które kojarzą się z wakacjami, np.: okulary przeciwsłoneczne, czapka z daszkiem, sandały, opaska do zasłonięcia oczu.

Rodzic wkłada przedmioty do torby. Dziecko z zasłoniętymi oczami wyciąga z torby dowolny przedmiot. Jego zadaniem jest określenie, co to jest i do czego służy. Po odsłonięciu oczu następuje weryfikacja udzielonych odpowiedzi.

  • Ćwiczenia pamięci Zamknij oczy.

Można wykorzystać przedmioty z poprzedniego ćwiczenia lub użyć np. zabawek do piaskownicy: w różnych kształtach, różnej wielkości, w różnych kolorach (foremki, wiaderka, łopatki)

Rodzic pokazuje dziecku zabawki, zwraca uwagę na ich przeznaczenie, wielkość, kolor i kształt. Następnie wykłada na środek kilka zabawek. Dzieci liczą je i zamykają oczy. Rodzic dokłada lub zabiera jedną zabawkę i prosi, by dziecko otworzyło oczy i wskazało, którą zabawkę dołożył lub zabrał.

  •  Zabawa rozwijająca małą motorykę – Wakacyjny rysunek.

Potrzebne będą: Tacka i piasek (może być też np. kasza manna)

Rodzic daje dziecku tackę z piaskiem i prosi, aby narysowało na nich palcem plażę, morskie fale, słońce i chmury.

  •  Ćwiczenia grafomotoryczne – rysowanie linii łamanych.

Potrzebne będą: Kartka, ołówek

Dziecko rysuje góry według instrukcji rodzica, zaczynając od dołu kartki (np. lekko w górę, lekko w dół itp.).

  • Zabawa plastyczna Nad jeziorem.

Potrzebne będą: niebieskie koło z papieru kolorowego, nożyczki, klej, kredki, kartki, gazety.

Poproś, aby dziecko przykleiło koło na środku kartki. Następnie z gazet wycięło (4-latki), wyrwało (3-latki) dowolne elementy, które mogą znajdować się nad jeziorem. Dziecko może także dorysować elementy. Byłoby dobrze, gdyby dziecko wypowiedziało się na temat swojej pracy.

MIŁEJ ZABAWY 🙂

Skip to content