13.05.2020 Środa: Co dzieje się na łące?

utworzone przez | 13 maja, 2020

TEMAT TYGODNIA: Łąka w maju.

TEMAT DNIA:  Co dzieje się na łące?

DATA: 13.05.2020

1. Polne rośliny – zabawa językowa.

Prezentujemy dzieciom ilustracje ukazujące majową łąkę. Prosimy dzieci, aby opisały co widzą na obrazkach. Następnie prezentujemy kolejno każdą z roślin (mniszek pospolity, chaber, mak) wypowiadając nazwy, dzieląc je na sylaby. Zachęcamy dzieci do wypowiedzi na temat kwiatów, np. z czym im się kojarzą, czy już je widziały, jak wyglądają, a może jak pachną?

2. Który kwiatek zniknął – zabawa wzrokowa.

Jeśli mamy możliwość drukujemy ilustracje roślin z zabawy powyżej, jeżeli nie – na karteczkach rysujemy trzy kwiatki: żółty, niebieski, czerwony. Prezentujemy je dzieciom, wypowiadając raz jeszcze ich nazwy. Prosimy, aby dziecko odwróciło się na chwilę, rodzic w tym czasie zabiera jedną roślinę. Zadaniem dziecka jest wskazanie, której rośliny brakuje. Zabawę powtarzamy 3-4 razy.

3. Rodzina pająków – zabawa dydaktyczna.

Do zabawy potrzebujemy talerzyki papierowe z różną liczbą kropek (po 4 lub 5), czarna farba, flamastry, mokre chusteczki.

Zadaniem dziecka jest odbijanie na papierowych talerzykach kciuk zamoczony w czarnej farbie tyle razy, ile jest kropek. Następnie dorysowujemy flamastrami odnóża, czułki i oczy pająków, pamiętając, że pająki po każdej stronie mają cztery odnóża. Na talerzyku dorysowujemy pajęczynę.

4. Lata mucha – zabawa z pokazywaniem.

Rodzic czyta rymowankę, dziecko głaszcze części ciała wymienione w rymowance.

Lata mucha koło ucha,

lata bąk koło rąk,

lecą ważki koło paszki,

lata pszczoła koło czoła,

lata mucha koło brzucha,

lecą muszki koło nóżki,

biegną mrówki koło główki,

pełznie gąsienniczka koło policzka.

5. Co nie pasuje? – zabawa wzrokowa z wykorzystaniem karty pracy.

Przyjrzyj się dokładnie ilustracji i wskaż/zaznacz co do niego nie pasuje i dlaczego.

Skip to content