
1. „Kaczuszki” – zabawa popularna przy muzyce. Dzieci kolejno wykonują rytmicznie następujące gesty: dzióbki, skrzydełka, bioderka, klaskanie.
2.„Kot Bazyli” – słuchanie fragmentu wiersza i rozmowa na temat zwierząt, które można spotkać na wsi.
Małego kotka słońce zbudziło,
Długo mu przedtem w pyszczek świeciło.
Kiedy zaspany otworzył oczy,
Prosto z koszyka ku oknu skoczył.
Świat cały mienił się kolorami,
Szły przez podwórko kaczki parami,
Kogut na płocie czyścił swe piórka.
Już był Bazyli w środku podwórka.
Przepędził kaczki, wystraszył kurki,
Indyka gonił aż do obórki.
Kiedy uciekły przed nim perliczki,
Uchyliły łapką obory drzwiczki.
Krowa machnęła groźnie ogonem,
Kiedy Bazyli spojrzał w jej stronę.
Koń kopytami groźnie zastukał:
– Czego tu maluch miauczący szuka?
Bazyli skoczył w kąt, ku drabinie,
Na daszek wspiął się po szczeblach zwinnie,
Wprost na psią budę na dół zeskoczył
I spojrzał prosto w groźne psa oczy.
Ile sił w łapach Bazyli zmykał,
Wreszcie się schował w kącie chlewika.
Miauknął na świnkę, która w chlewiku
Sąsiadek świnek miała bez liku.
Dość miał Bazyli zabaw i psot,
Był przecież z niego malutki kot!
Napił się mleka ze swej miseczki
I powędrował spotkać owieczki. (…)
Postarajcie się odpowiedzieć na pytania:
Następnie opiekun zadaje dziecku pytania:
Co robił kot Bazyli w wierszu?
Co zobaczył kot, gdy się obudził?
Jakie zwierzęta zobaczył kot na wiejskim podwórku?
Co zrobił kotek na końcu?
3. Które zwierzątka występowały w wierszu? – zabawa spostrzegawcza.
Z pośród umieszczonych poniżej ilustracji, zadaniem dzieci jest wskazać te, na których przedstawione są zwierzęta, występujące w wierszu.









4. Dwie czy cztery łapy – zabawa matematyczna.
Spośród ilustracji umieszczonych powyżej, zadaniem dziecka jest podzielenie zwierząt ze względu na liczbę konczyn.
Następnie dzieci dzielą na sylaby nazwy zwierząt, mających cztery kończyny.
5. Kto gdzie mieszka? – oglądanie filmu edukacyjnego.
Po obejrzeniu filmu, opiekun zadaje pytania:
Gdzie mieszkają kury?
Gdzie mieszkają pszczoły?
Gdzie mieszkają konie?
Gdzie mieszkają krowy?
Gdzie mieszka piesek?
6. Karta Pracy 2.19 – ćwiczenie percepcji wzrokowej oraz spostrzegawczości.
Dzieci opowiadają, co przedstawiają obrazki. Następnie otaczają pętlami 5 powtarzających się zwierząt na obu ilustracjach.
Miłej zabawy 🙂