16.04.2021 Piątek: W wiejskim ogrodzie.

utworzone przez | kwiecień 16, 2021

Data: 16.04.2021

Temat tygodnia: Wiosna tuż, tuż…

Temat dnie: W wiejskim ogrodzie.

1. „Masaż na dobry humor” –zabawa naśladowcza.

Opiekun wypowiada tekst i wykonuje odpowiednie gesty, które dzieci naśladują:

Żeby było nam wesoło – masujemy swoje czoło.
Raz i dwa, raz i dwa – każdy ładne czoło ma.
Potem oczy, pod oczami i pod nosem, pod wargami.
Język w górę raz i dwa – ładny język każdy ma.
Tu jest głowa, a tu uszy – trzeba swoje uszy ruszyć.
Raz i dwa, raz i dwa – dwoje uszu każdy ma.
Powiedz: mama, tata, lala, i zaśpiewaj: la-la-la-la.
Otwórz buzię, zamknij buzię, pokaż wszystkim oczy duże.
Pogłaszcz główkę ładną swoją i policzki, brodę, czoło.
Poszczyp lekko całą twarz i już dobry humor masz!

2. „Czy znam to warzywo?’ – zabawa dydaktyczna.

Opiekun kładzie na dywanie różne warzywa i odczytuje zagadki słowne. Dzieci odgadują zagadki i wskazują odpowiednie warzywa.

Co to za warzywo:
łupina brązowa i w ziemi się chowa.
Gdy mama go obierze,
trafi wnet na nasze talerze.
 (ziemniak)

Czegoś wstydzi się szalenie,
a więc chowa się pod ziemię.
I już taka w nim natura,
że czerwony jest jak … 
(burak)

Dobra gotowana
i dobra surowa.
Choć nie pomarańcza,
jest pomarańczowa.
 (marchew)

Każdy odgadnie tę zagadkę.
Ma biały korzeń i zieloną natkę.
 (pietruszka)

Latem w ogrodzie
wyrósł zielony,
a zimą w słoiku
leży kiszony. 
(ogórek)

Czerwone na krzaku,
latem dojrzewają.
Chętnie na kanapkach
ludzie je zjadają. 
(pomidor)

3. „Budowa pomidora” – zabawa dydaktyczna.

Opiekun kładzie na dywanie kartę obrazkową przedstawiającą budowę pomidora i omawia z dzieckiem jego budowę (korzeń, łodyga, liść, kwiat, owoc). Następnie pokazuje kartę obrazkową przedstawiającą wzrost pomidora, a dzieci próbują opowiedzieć jak rośnie pomidor – od ziarenka do dużego krzaka.

4. „Rosnący pomidor” – zabawa naśladowcza .

Dzieci – „nasionka pomidora” kucają na dywanie z głowami umieszczonymi pomiędzy kolanami. Opiekun zaczyna opowiadać o promieniach słońca padających na nasionka, kroplach deszczu spadających z chmur, a dzieci powolutku „rozwijają się”, rozciągając ręce i nogi, rosną, aż do całkowitego wyprostowania się.

5. „Pomidor” – zabawa dydaktyczna.

Opiekun zadaje dziecku po kolei pytania np. Co jadłeś na śniadanie? Co założyłeś rano na głowę? Jakie są Twoje ulubione słodycze? itd., a zadaniem dziecka jest odpowiadać z poważną miną: „Pomidor„. Jeżeli dziecko odpowie coś innego lub się zaśmieje, daje „fant” (but, spinka do włosów itp.) na środek dywanu. Po skończonej zabawie dzieci muszą wykupić fanty – wykonując zadanie wybrane przez opiekuna np. przysiady, podzielenie na sylaby jakiegoś słowa, znalezienie w sali czegoś czerwonego itd.

6. Mój pomidorek – kolorowanka.

Miłego weekendu, Pani Ola 🙂

Skip to content