17.04.2020 Piątek: Kogo spotkamy wiosną na wsi?

utworzone przez | Kwi 17, 2020

TEMAT TYGODNIA: Wiosna na wsi.

TEMAT DNIA:  Kogo spotkamy wiosną na wsi?

DATA: 17.04.2020

1. Wiejska gimnastyka smyka – zestaw ćwiczeń gimnastycznych.  Dzieci wykonują ćwiczenia gimnastyczne zgodnie z poleceniami wydawanymi przez rodzica.

  • „Poranek na wsi” – dzieci leżą na brzuchu z rękami pod głową. Na dźwięk tamburyna rozprostowują ręce i unoszą je wraz z nogami nad podłogę.
  • „Koty się budzą” – dzieci w klęku podpartym – dolny odcinek kręgosłupa „wpychają” w kierunku podłogi, aby stał się w tym miejscu wklęsły. Na hasło nauczycielki: „koci grzbiet” – dzieci wypychają górny odcinek kręgosłupa w górę tak, aby powstał swego rodzaju garb – głowę chowają między ramionami.
  • „Sadzimy w polu” – dzieci stoją w rozkroku. Następnie „sadzą w polu” wykonując skłon do prawej nogi, wyprost, skłon do lewej nogi i wyprost. Zabawę powtarzamy 3 razy.
  • „Króliki skaczą” – dzieci przeskakują nad woreczkiem gimnastycznym z prawej strony na lewą i z powrotem. Ćwiczenie prowadzimy 3 razy.
  • „Koniki biegają” – dzieci biegają po obwodzie koła uderzając piętami o pośladki.
  • „Idą krowy” – dzieci maszerują na czworakach.
  • „Zwierzęta do obory” – dzieci naśladują chód wybranych przez siebie zwierząt. Na dźwięk bębenka siadają w siadzie skrzyżnym na dywanie.

2. Na podwórku -słuchanie wiersza H. Belcherowej. Doskonalenie umiejętności aktywnego i uważnego słuchania

Na podwórku u Władka

jest wesoła gromadka:

długouchy pies Raczek

i króliczek, co skacze,

kurka pstra i kotki dwa, i

na koniec łaciaty prosiaczek.

Ma ten Władek zmartwienie:

Raczek garnek stłukł w sieni,

kotek wełnę rozwinął,

spruł pończochę babciną,

drugi kot wlazł na płot

i pobrudził łapkami pierzynę.

A od rana już kłopot:

trzeba mleka dać kotom,

barszcz zjada pies Raczek,

trawę królik, co skacze,

kurka pstra owies ma,

a otręby w korytku – prosiaczek.

Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.

  • Jak miał na imię chłopiec z wiersza?
  • Jak się nazywał pies Władka?
  •  Jakie jeszcze zwierzęta miał Władek?
  •  Co zrobiły zwierzęta?
  •  Co jadły zwierzęta?

3. Praskamy jak konie – zabawa ortofoniczna.

Proszę o włączenie nagrania umieszczonego w linku poniżej. Zadanie dla dzieci polega na uważnym słuchaniu odgłosów wydawanych przez zwierzęta i naśladowanie ich.

4. Mamy i ich dzieci – poszerzanie wiadomości na temat zwierząt wiejskich.

 Poniżej w pliku umieszczone są ilustracje zwierząt wiejskich oraz ich dzieci. Zadaniem dziecka jest nazwanie danego zwierzęcia, zaś zadaniem rodzica jest dopowiedzenie jak nazywa się dziecko danego zwierzęcia.

5. Wiejskie zagadki – rozwiązywanie zagadek o zwierzątkach wiejskich.

Kolorowe ma piórka,

woła: kukuryku

i mieszka z kurami w kurniku. (kogut)

Wieczorem odpoczywa w stajni,

bo od wielu dni ciężko pracuje na swojej wsi. (koń)

Mieszka w chlewiku

i głośno kwiczy: kwiku, kwiku. (świnia)

Znosi jajka i, choć nie szczerozłote,

to właśnie do niej idziesz,

gdy na jajecznicę masz ochotę. (kura)

To od niej mamy mleko,

i choć do pięknej jej daleko, to nie tylko liczne łaty to sprawiają,

 że gospodarze duży pożytek z niej mają. (krowa)

6. Mama i dziecko – zabawa grafomotoryczna.

 Połącz zwierzęta w pary, tak aby każda mama była ze swoim dzieckiem. Przy wykonywaniu zadania używaj wyłącznie ołówka. Karta pracy znajduje się w galerii poniżej.

Skip to content