
TEMAT TYGODNIA: Wiosna na wsi.
TEMAT DNIA: Kogo spotkamy wiosną na wsi?
DATA: 17.04.2020
1. Wiejska gimnastyka smyka – zestaw ćwiczeń gimnastycznych. Dzieci wykonują ćwiczenia gimnastyczne zgodnie z poleceniami wydawanymi przez rodzica.
- „Poranek na wsi” – dzieci leżą na brzuchu z rękami pod głową. Na dźwięk tamburyna rozprostowują ręce i unoszą je wraz z nogami nad podłogę.
- „Koty się budzą” – dzieci w klęku podpartym – dolny odcinek kręgosłupa „wpychają” w kierunku podłogi, aby stał się w tym miejscu wklęsły. Na hasło nauczycielki: „koci grzbiet” – dzieci wypychają górny odcinek kręgosłupa w górę tak, aby powstał swego rodzaju garb – głowę chowają między ramionami.
- „Sadzimy w polu” – dzieci stoją w rozkroku. Następnie „sadzą w polu” wykonując skłon do prawej nogi, wyprost, skłon do lewej nogi i wyprost. Zabawę powtarzamy 3 razy.
- „Króliki skaczą” – dzieci przeskakują nad woreczkiem gimnastycznym z prawej strony na lewą i z powrotem. Ćwiczenie prowadzimy 3 razy.
- „Koniki biegają” – dzieci biegają po obwodzie koła uderzając piętami o pośladki.
- „Idą krowy” – dzieci maszerują na czworakach.
- „Zwierzęta do obory” – dzieci naśladują chód wybranych przez siebie zwierząt. Na dźwięk bębenka siadają w siadzie skrzyżnym na dywanie.
2. Na podwórku -słuchanie wiersza H. Belcherowej. Doskonalenie umiejętności aktywnego i uważnego słuchania
Na podwórku u Władka
jest wesoła gromadka:
długouchy pies Raczek
i króliczek, co skacze,
kurka pstra i kotki dwa, i
na koniec łaciaty prosiaczek.
Ma ten Władek zmartwienie:
Raczek garnek stłukł w sieni,
kotek wełnę rozwinął,
spruł pończochę babciną,
drugi kot wlazł na płot
i pobrudził łapkami pierzynę.
A od rana już kłopot:
trzeba mleka dać kotom,
barszcz zjada pies Raczek,
trawę królik, co skacze,
kurka pstra owies ma,
a otręby w korytku – prosiaczek.
Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.
- Jak miał na imię chłopiec z wiersza?
- Jak się nazywał pies Władka?
- Jakie jeszcze zwierzęta miał Władek?
- Co zrobiły zwierzęta?
- Co jadły zwierzęta?
3. Praskamy jak konie – zabawa ortofoniczna.
Proszę o włączenie nagrania umieszczonego w linku poniżej. Zadanie dla dzieci polega na uważnym słuchaniu odgłosów wydawanych przez zwierzęta i naśladowanie ich.
4. Mamy i ich dzieci – poszerzanie wiadomości na temat zwierząt wiejskich.
Poniżej w pliku umieszczone są ilustracje zwierząt wiejskich oraz ich dzieci. Zadaniem dziecka jest nazwanie danego zwierzęcia, zaś zadaniem rodzica jest dopowiedzenie jak nazywa się dziecko danego zwierzęcia.





5. Wiejskie zagadki – rozwiązywanie zagadek o zwierzątkach wiejskich.
Kolorowe ma piórka,
woła: kukuryku
i mieszka z kurami w kurniku. (kogut)
Wieczorem odpoczywa w stajni,
bo od wielu dni ciężko pracuje na swojej wsi. (koń)
Mieszka w chlewiku
i głośno kwiczy: kwiku, kwiku. (świnia)
Znosi jajka i, choć nie szczerozłote,
to właśnie do niej idziesz,
gdy na jajecznicę masz ochotę. (kura)
To od niej mamy mleko,
i choć do pięknej jej daleko, to nie tylko liczne łaty to sprawiają,
że gospodarze duży pożytek z niej mają. (krowa)
6. Mama i dziecko – zabawa grafomotoryczna.
Połącz zwierzęta w pary, tak aby każda mama była ze swoim dzieckiem. Przy wykonywaniu zadania używaj wyłącznie ołówka. Karta pracy znajduje się w galerii poniżej.

