
TEMAT TYGODNIA: Kraina mlekiem i miodem płynąca.
TEMAT DNIA: Pracowite pszczoły.
DATA: 19.05.2020
1. Z wizytą w ulu– oglądanie filmu edukacyjnego.
Rodzic zaprasza dzieci na kolejną przygodę z poznaną wczoraj Pszczółką Kają. Po obejrzeniu filmu rozmawiamy z dziećmi na jego temat:
- Pamiętacie ile uli jest w pasiece Kai?
- Co robią pszczoły robotnice?
- Czy pyłek jest lekki?
- Dlaczego pszczoły nazywa się zapylaczami? I co to znaczy?
- Jakie inne owady są zapylaczami?
- Co wspólnego mają pszczoły, krowy i świnie?
- Czym objadają się pszczoły w maju?
- Dlaczego pszczelarze i rolnicy ze sobą współpracują?
- Jak wygląda ta współpraca?
2. „Pszczoły na kwiaty” – zabawa ruchowa.
Rodzic rozkłada w dowolnych miejscach na Sali gazety– „kwiaty”. Dzieci – „pszczoły” biegają na palcach w rytmie muzyki klasycznej „Karoca”. Na przyciszenie muzyki i hasło: „pszczoły na kwiaty” wskakują na najbliższą gazetę i robią przysiad. Zabawę prowadzimy 4-5-krotnie.
3. „Kształtne pszczoły” – zabawa matematyczna na podstawie wiersza B. Formy „Pracowita pszczoła”.
Rodzic rozkłada na dywanie emblematy kwiatków oraz ma przygotowane blisko siebie emblematy pszczół. Następnie zaczyna czytać wiersz i pokazuje jeden emblemat pszczoły.
Pracowita pszczoła
Przyfrunęła na łąkę
pszczoła pracowita.
Ile pięknych kwiatów! –
pszczoła się zachwyca.
Na kwiatku usiądę
i odpocznę chwilę.
Może porozmawiam
z prześlicznym motylem.
A potem do pracy
szybko się zabiorę.
Pozapylam kwiaty,
dużo pyłku zbiorę.


Po wysłuchaniu wiersza pytamy dzieci, na którym kwiatuszku powinna usiąść ta pszczółka? Następnie rozkładamy na dywanie pozostałe pszczółki i zachęcamy dzieci, by dobierały pszczółki do kwiatków.
4. Pyłek do ula– zabawa matematyczno-manualna (emblemat plastra miodu znajduje się w galerii poniżej).
Rodzic układa na dywanie do wyboru małe kulki z papieru/kulki z waty– „pyłek”, emblemat plastra miodu, kostkę do gry i pęsetę. Następnie prosi dzieci o rzucenie kostką do gry i przeniesienie pęsetą tyle „pyłku” z kwiatka na plaster miodu, ile wskazuje kostka. Zabawę powtarzamy 4-5 razy.

5. Pszczoła z odbitych stóp i dłoni – praca plastyczna.
Do wykonania pracy plastycznej potrzebujemy białą kartkę formatu A4, pędzelek, farby w kolorze żółtym i niebieskim, kartkę czarnego papieru oraz mazak.

Malujemy jedną stópkę na żółto i odbijamy na kartce, następnie malujemy pierw jedną rączkę i odbijamy, następnie malujemy drugą i odbijamy. Gdy odbite elementy wyschną, domalowujemy czułki i przyklejamy czarne paski z czarnego papieru.