19.05.2020 Wtorek: Pracowite pszczoły.

utworzone przez | 19 maja, 2020

TEMAT TYGODNIA: Kraina mlekiem i miodem płynąca.

TEMAT DNIA:  Pracowite pszczoły.

DATA: 19.05.2020

1. Z wizytą w ulu– oglądanie filmu edukacyjnego.

 Rodzic zaprasza dzieci na kolejną przygodę z poznaną wczoraj Pszczółką Kają. Po obejrzeniu filmu rozmawiamy z dziećmi na jego temat:

  • Pamiętacie ile uli jest w pasiece Kai?
  • Co robią pszczoły robotnice?
  • Czy pyłek jest lekki?
  • Dlaczego pszczoły nazywa się zapylaczami? I co to znaczy?
  • Jakie inne owady są zapylaczami?
  • Co wspólnego mają pszczoły, krowy i świnie?
  • Czym objadają się pszczoły w maju?
  • Dlaczego pszczelarze i rolnicy ze sobą współpracują?
  • Jak wygląda ta współpraca?

2. „Pszczoły na kwiaty” – zabawa ruchowa.

Rodzic  rozkłada w dowolnych miejscach na Sali gazety– „kwiaty”. Dzieci – „pszczoły” biegają na palcach w rytmie muzyki klasycznej „Karoca”. Na przyciszenie muzyki i hasło: „pszczoły na kwiaty” wskakują na najbliższą gazetę i robią przysiad. Zabawę prowadzimy 4-5-krotnie.

3.  „Kształtne pszczoły” – zabawa matematyczna na podstawie wiersza B. Formy „Pracowita pszczoła”.

Rodzic rozkłada na dywanie emblematy kwiatków oraz ma przygotowane blisko siebie emblematy pszczół. Następnie zaczyna czytać wiersz i pokazuje jeden emblemat pszczoły.

Pracowita pszczoła

Przyfrunęła na łąkę
pszczoła pracowita.
Ile pięknych kwiatów! –
pszczoła się zachwyca.

Na kwiatku usiądę
i odpocznę chwilę.
Może porozmawiam
z prześlicznym motylem.

A potem do pracy
szybko się zabiorę.
Pozapylam kwiaty,
dużo pyłku zbiorę.

Po wysłuchaniu wiersza pytamy dzieci, na którym kwiatuszku powinna usiąść ta pszczółka? Następnie rozkładamy na dywanie pozostałe pszczółki i zachęcamy dzieci, by dobierały pszczółki do kwiatków.

4. Pyłek do ula– zabawa matematyczno-manualna (emblemat plastra miodu znajduje się w galerii poniżej).

Rodzic układa na dywanie do wyboru małe kulki z papieru/kulki z waty– „pyłek”, emblemat plastra miodu, kostkę do gry i pęsetę. Następnie prosi dzieci o rzucenie kostką do gry i przeniesienie pęsetą tyle „pyłku” z kwiatka na plaster miodu, ile wskazuje kostka. Zabawę powtarzamy 4-5 razy.

5. Pszczoła z odbitych stóp i dłoni – praca plastyczna.

Do wykonania pracy plastycznej potrzebujemy białą kartkę formatu A4, pędzelek, farby w kolorze żółtym i niebieskim, kartkę czarnego papieru oraz mazak.

Malujemy jedną stópkę na żółto i odbijamy na kartce, następnie malujemy pierw jedną rączkę i odbijamy, następnie malujemy drugą i odbijamy. Gdy odbite elementy wyschną, domalowujemy czułki i przyklejamy czarne paski z czarnego papieru.

Skip to content