23.04.2020 Czwartek: Wiosenne porządki w ogródku.

utworzone przez | Kwi 23, 2020

TEMAT TYGODNIA: Dbamy o przyrodę.

TEMAT DNIA:  Wiosenne porządki w ogródku.

DATA: 23.04.2020

1. „Wiosenne prace w ogrodzie” – zabawa dydaktyczna.

Proszę zaprezentować dzieciom kartę obrazkową (znajduje się w galerii poniżej) przedstawiającą wiosenne prace w ogrodzie i porozmawiać  z dziećmi na temat widoczny na obrazku i doświadczeń własnych dzieci.

  • Co robi dziewczynka/Pani/Pan? (wskazujemy o którą osobę Nam chodzi)
  • Jakie narzędzia ogrodnicze widzisz na obrazku?
  • Jakie prace należy wykonać wiosną w ogródku?
  • Czy wykonywaliście kiedyś prace w ogrodzie, pomagaliście przy takich pracach?
  • Czy macie przy domu ogród? U babci/dziadzia?
  • Jak nazywa się osoba zajmująca się pracami ogrodniczymi zawodowo?

2. „Prace w ogródku” – zabawa naśladowcza.

Opowiadamy historyjkę umieszczoną poniżej, którą dzieci ilustrują ruchem.

Przykładowa historyjka:
Przedszkolaki wybrały się do ogrodu. Wzięły ze sobą ciężkie skrzynki z narzędziami. Najpierw zgrabiły pozostałe po zimie liście i gałązki. Kolejno skopały ziemię, a następnie zagrabiły grządki. Do przygotowanej ziemi zasadziły cebulki kwiatowe. Mocno ugniotły ziemię, żeby cebulki dobrze się przyjęły. Następnie nosiły wodę w konewkach i podlewały zasadzone cebulki. Po wykonaniu prac dzieci zmęczone, ale zadowolone wróciły do przedszkola.

3.  „Jakie to narzędzie?” – zabawa dydaktyczno-słuchowa.

Proszę o zaprezentowanie dzieciom ilustracji, przedstawiających narzędzia ogrodnicze. Zadaniem dzieci jest nazwanie ich, podzielenie na sylaby oraz wskazanie, do czego potrzebne są w ogrodzie.

4. „Narzędzia ogrodnicze” – zabawa ruchowa.

Dzieci poruszają się po sali w rytmie piosenki: „Wiosna”, której nagranie znajduje się w linku poniżej. Na przerwę w muzyce rodzic wypowiada jedną z nazw przedmiotów poznanych w  poprzedniej zabawie, a dzieci naśladują wykonywanie czynności danym narzędziem np. kosiarka – udają, że koszą trawę/motyka – udają, że kopią ziemię/konewka – udają, że podlewają kwiaty itp. Zabawę prowadzimy 4-5-krotnie.

5. Ćwiczenie grafomotoryczne – dokończ rysowanie po śladzie i pokoloruj tulipana. Karta pracy znajduje się w galerii poniżej. Przypominam, iż w ćwiczenia grafomotoryczne wykonujemy ołówkiem.

Miłej zabawy!

Skip to content