
TEMAT TYGODNIA: Dbamy o przyrodę.
TEMAT DNIA: Wiosenne porządki w ogródku.
DATA: 23.04.2020
1. „Wiosenne prace w ogrodzie” – zabawa dydaktyczna.
Proszę zaprezentować dzieciom kartę obrazkową (znajduje się w galerii poniżej) przedstawiającą wiosenne prace w ogrodzie i porozmawiać z dziećmi na temat widoczny na obrazku i doświadczeń własnych dzieci.
- Co robi dziewczynka/Pani/Pan? (wskazujemy o którą osobę Nam chodzi)
- Jakie narzędzia ogrodnicze widzisz na obrazku?
- Jakie prace należy wykonać wiosną w ogródku?
- Czy wykonywaliście kiedyś prace w ogrodzie, pomagaliście przy takich pracach?
- Czy macie przy domu ogród? U babci/dziadzia?
- Jak nazywa się osoba zajmująca się pracami ogrodniczymi zawodowo?

2. „Prace w ogródku” – zabawa naśladowcza.
Opowiadamy historyjkę umieszczoną poniżej, którą dzieci ilustrują ruchem.
Przykładowa historyjka:
Przedszkolaki wybrały się
do ogrodu. Wzięły ze sobą ciężkie skrzynki z narzędziami.
Najpierw zgrabiły pozostałe po zimie liście i gałązki. Kolejno skopały ziemię,
a następnie zagrabiły grządki. Do przygotowanej ziemi zasadziły cebulki
kwiatowe. Mocno ugniotły ziemię, żeby cebulki dobrze się przyjęły. Następnie
nosiły wodę w konewkach i podlewały zasadzone cebulki. Po wykonaniu
prac dzieci zmęczone, ale zadowolone wróciły do przedszkola.
3. „Jakie to narzędzie?” – zabawa dydaktyczno-słuchowa.
Proszę o zaprezentowanie dzieciom ilustracji, przedstawiających narzędzia ogrodnicze. Zadaniem dzieci jest nazwanie ich, podzielenie na sylaby oraz wskazanie, do czego potrzebne są w ogrodzie.






4. „Narzędzia ogrodnicze” – zabawa ruchowa.
Dzieci poruszają się po sali w rytmie piosenki: „Wiosna”, której nagranie znajduje się w linku poniżej. Na przerwę w muzyce rodzic wypowiada jedną z nazw przedmiotów poznanych w poprzedniej zabawie, a dzieci naśladują wykonywanie czynności danym narzędziem np. kosiarka – udają, że koszą trawę/motyka – udają, że kopią ziemię/konewka – udają, że podlewają kwiaty itp. Zabawę prowadzimy 4-5-krotnie.
5. Ćwiczenie grafomotoryczne – dokończ rysowanie po śladzie i pokoloruj tulipana. Karta pracy znajduje się w galerii poniżej. Przypominam, iż w ćwiczenia grafomotoryczne wykonujemy ołówkiem.

Miłej zabawy!