
TEMAT TYGODNIA: Moja ojczyzna.
TEMAT DNIA: Polskie symbole narodowe.
DATA: 30.04.2020
1. Słuchanie wiersza E. Stadmüller pt. Kim jesteś?
Proszę o przeczytanie dzieciom utworu, a następnie rozmowę o na temat jego treści wykorzystując pytania poniżej.
– Czy wiesz, kim jesteś?
– To oczywiste!
– Co jest Ci bliskie?
– Znaki ojczyste.
Ojczyste barwy
– biało-czerwone,
ojczyste godło
– orzeł w koronie.
Ojczyste w hymnie
Mazurka dźwięki,
no i stolica
– miasto Syrenki.
I jeszcze Wisła,
co sobie płynie raz po wyżynie,
raz po równinie,
i mija miasta prześliczne takie.
Już wiesz, kim jesteś?
– Jestem Polakiem.
Rozmowa na podstawie wiersza.
- O jakich znakach ojczystych jest mowa w wierszu?
- Jakie są nasze barwy narodowe?
- Jak wygląda nasze godło?
- Jaka się nazywa najdłuższa rzeka w Polsce?
- Kim jesteśmy, jeśli mieszkamy w Polsce?
2. Słowa po polsku – zabawa doskonaląca percepcję słuchową.
Wypowiadamy szereg wyrazów umieszczonych poniżej zarówno w języku polskim jak i angielskim. Zadaniem dziecka jest klasnąć, kiedy usłyszą słowo w języku polskim.
- hello;
- love;
- Polska;
- wather;
- good morning;
- flaga;
- dog;
- cat;
- godło;
- Mazurek Dąbrowskiego
3. Znajdź zakreśl flagę Polski – zabawa wzrokowa z wykorzystaniem karty pracy umieszczonej poniżej.
Pytamy dzieci, czy pamiętają jakie kolory znajdują się na polskie fladze. Jaki kolor jest na górze flagi, a jaki na dole. Następnie na karcie pracy wskazują polską flagę.

4. Podsumowanie tematyki tygodnia.
Czytamy zdania, dzieci je kończą, podając poprawne odpowiedzi.
- Kraj, w którym mieszkam, to…
- Godło Polski przedstawia…
- Flaga polski ma dwa kolory:…
- Gdy słyszymy hymn, musimy…
- Nasze symbole narodowe to…
5. Kokarda narodowa – kotylion z biało-czerwonych serduszek.
W ostatnich latach tradycją stało się noszenie biało- czerwonych kokard podczas majowych świąt. Zachęcam do stworzenia prostego kotylionu z serduszek.
Do pracy potrzebujemy:
- białe i czerwone kartki bloku technicznego
- nożyczki;
- klej;
- szablon serduszka.


Miłej zabawy.