Dzień dobry PRACOWITE MRÓWKI 🙂
Zapraszam do wspólnej zabawy.
Pomoce do przygotowania przez rodziców w domu: pudełko, opaska na oczy, przedmioty związane z Wielkanocą, ilustracja przedstawiająca śniadanie wielkanocne, wełna, klej, kolorowanka baranka.
- Zagadki dotykowe – Co skryło się w pudełku? Rodzic wyjmuje z pudełka przedmioty związane z Wielkanocą. Dziecko z zasłoniętymi oczami odgaduje, co otrzymuje do ręki, np. koszyczek, baranka, zajączka, jajko, bazie, serwetkę.
- Oglądanie ilustracji – Śniadanie wielkanocne. Dziecko ogląda ilustracje, a rodzic zadaje pytania: Co rodzina przygotowała na śniadanie wielkanocne? Jakie potrawy spożywamy podczas śniadania wielkanocnego? Jakie znasz zwyczaje związane z Wielkanocą? Dziecko dzieli wyrazy na głoski: baba, pisanki, palma, mazurek.
- Ćwiczenie spostrzegawczości – Ukryte symbole wielkanocne. Rodzic stawia w różnych miejscach w pokoju symbole związane z Wielkanocą. Dziecko szuka ukrytych przez rodzica przedmiotów. Kiedy je znajdzie, określa, w jakich miejscach zostały schowane. Stosuje odpowiednie przyimki. Liczy, ile przedmiotów zostało ukrytych.
- Zabawa plastyczna – Baranek wielkanocny. Rodzic wręcza dziecku kolorowankę baranka. Dziecko przykleja watę, która jest wełną baranka. Na koniec koloruje baranka.
- Zabawa ruchowa z elementem turlania – Rozsypane pisanki. Dziecko delikatnie turla się po podłodze w różnych kierunkach, zwracając uwagę na zachowanie zasad bezpieczeństwa.
- Proszę, aby dzieci wykonały zadania ze str. 72-75 w fioletowych kartach pracy cz. 3.
Życzę miłego dnia
Katarzyna Gruca