Temat tygodnia: Łąka w maju.
Data: 14.05.2020r.
Temat dnia: Wiosna na łące.
Witam Was Kubusie, oto wyzwania na dzisiaj :
- Czy wiesz jak powstaje miód? Przyjrzyj się ilustracjom i spróbuj opowiedzieć co po kolei musi się stać aby powstał miód.
2. Karta pracy, cz. 4, s. 42. https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-4/mobile/index.html#p=44
Liczenie pszczół. Oglądanie zdjęć. Słuchanie nazw produktów, które otrzymujemy dzięki pszczołom.
3. Ćwiczenie interaktywne – Na łące.
https://view.genial.ly/5eb70cd82fb48d0d930ba33e
4. Aktywne słuchanie muzyki Antonia Vivaldiego ,,Cztery pory roku. Wiosna.’’
Potrzebny będzie: duży zielony kawałek materiału, kolorowy papier, nożyczki.
Dziecko wycina różne kwiaty z kolorowego papieru i układa je na dużym zielonym kawałku materiału. Podczas zabawy wchodzi w role wiosennego wiatru, który pojawił się nad majową łąką. Chwyta kawałek materiału i unosi go w górę. Ilustruje muzykę następującym ruchem:
−− fragment wykonany głośno: dziecko poruszaj materiałem w taki sposób, aby kwiatki podskakiwały wysoko,
−− fragment wykonany cicho: dziecko delikatnie porusza materiałem, w taki sposób, aby kwiatki podskakiwały niezbyt wysoko,
−− powtórzenie czynności z punktu 1: dziecko wolno porusza się w prawą stronę,
−− powtórzenie czynności z punktu 2: dziecko porusza się w lewą stronę, kładzie materiał na podłodze. Improwizuje ruchy wiatru, biegając po pokoju zgodnie z charakterem muzyki; kładzie
się na podłodze, jeszcze nieznacznie poruszając rękami i nogami, ale coraz wolniej, aż na koniec zabawy wiatr cichnie i dziecko zastyga bez ruchu.
5. Zabawa rozwijająca koncentrację uwagi oraz umiejętność określania, kto należy do rodziny owadów: Owad czy nie?
Obrazki zwierząt, w tym owadów, np. motyl, ćma, mucha, biedronka, mrówka, konik polny, pszczoła, osa, szerszeń, bąk, komar, chrabąszcz, żuk, ważka. Rodzic pokazuje obrazki zwierząt, zadaniem dziecka jest nazwanie go i przesylabizowanie.
6. Zagadki.
Latające, bzykające,
spotykane są na łące.
A inne, na jednej nodze,
te wirują na podłodze,
cichutką melodię brzęczą.
Mają coś wspólnego z tęczą. … (bąk)
Tak jak muchomorek w kropki mam spódnicę, nie walczę z muchami, chętniej zjadam mszyce. … (biedronka)
Co brzmi w trzcinie
w Szczebrzeszynie? … (chrząszcz)
Aksamitny motyl, który lata w nocy. … (ćma)
Bzyka koło ucha, nie osa, nie mucha,
kiedy cię ukłuje, bąbel wyskakuje. (komar)
Znacie takiego konika,
który zawsze w trawie cyka? … (konik polny)
Tu cytrynek, tam paź królowej,
wszędzie piękne, kolorowe.
Lekko unoszą się nad łąką,
gdy tylko zaświeci słonko. … (motyle)
Choć są malutkie, lecz pracowite.
Ciągle wędrują po leśnych ścieżkach.
Z drobnych igieł budują pałac,
w którym ich tysiąc naraz zamieszka. … (mrówki)
Miłego dnia
Pani Marta