Temat tygodnia: Teatr
Temat dnia: Dziwna chatka
Dzień dobry, oto propozycje zabaw na dzisiaj:
- Zaczynamy od gimnastyki🙂 Postarajcie się wykonać te pozycje, które przedstawia ludzik.
2. Wykonanie ilustracji do wiersza Doroty Gellner Śmieszny zamek.
Pytamy dziecko Jak wygląda zamek? Kto może z nim mieszkać?
Starszaki prosimy o całościowe czytanie wyrazu zamek.
Czytamy dziecku wiersz D. Gellner.
Rozmawiamy z dzieckiem na temat wiersza
- Gdzie był zamek?
- Czy ktoś w nim mieszkał?
- Jak mógł wyglądać taki opuszczony, śmieszny zamek?
- Co znajdowało się na bramie?
- Kogo chciano zatrudnić?
3. Zabawa Poruszam się jak…
Prosimy aby dziecko naśladowało ruchy postaci, które chciano zatrudnić w zamku. Poruszamy się dostojnie jak król lub królowa; syczymy i szczerzymy zęby jak smok; poruszamy się sztywno jak rycerze…
4. Malowanie śmiesznego, opuszczonego zamku.
Zamek możemy malować wspólnie z dzieckiem, na pewno sprawi mu to dużo radości:-)
5. Doskonalenie orientacji przestrzennej poprzez ćwiczenia ruchowe
W kolejnej części propozycji zachęcam do zabaw ruchowych mających na celu doskonalenie orientacji w przestrzeni oraz w schemacie własnego ciała. Są to proste ale cenne zabawy:-)
Zabawa “Rób to co ja” – wskazywanie dziecku części ciała i nazywanie ich, następnie rodzic kieruje prośby typu: podnieś prawą rękę do góry i zrób zwrot w prawo, zrób krok w tył, podskocz na lewej nodze itd.
Zabawa ,,Wieszanie prania” dziecko ma rozwieszony sznurek albo suszarkę na pranie na którym ma powiesić koszulki za pomocą spinaczy do bielizny.
Zabawa ,,Układanie zabawek w szafie” zgodnie z instrukcją rodzica (np. Połóż misia na górze, włóż klocek do czerwonego pudełka itp.)
Ćwiczenia we wskazywaniu co jest nad, obok, pod, za itp. Rodzic mówi o jakimś przedmiocie, który jest w pokoju, opisuje go. Dziecko odgaduje co to za przedmiot i mówi gdzie on leży np. stoi na stoliku, leży pod biurkiem itp.
Załączam kilka kart pracy do druku dla chętnych – zadania o różnym stopniu trudności.
Powodzenia:-)
Przyjemnego dnia
Pani Marta