Czwartek 28.05.2020 r.

utworzone przez | maj 28, 2020

Temat tygodnia: Niby tacy sami a jednak inni.

Data: 28.05.2020r.

Temat dnia: Dziwni goście.

Dzień dobry Kubusie, oto wyzwania dla Was na dzisiaj:

  1. Ćwiczenia Słuchamy bębenka – rozwijanie sprawności ruchowej.

Bębenek można zastąpić np. butelką, lub klaskaniem.

Dziecko porusza się zgodnie z rytmem wygrywanym na bębenku, reagując na ustalone sygnały:

– rytm ćwierćnut – maszeruje,

– mocne uderzenie – wykonuje przysiad,

– dwa uderzenia – robi dwa kroki w tył,

– szybkie, miarowe uderzenia – biega na palcach,

– mocne, miarowe uderzenia – maszeruje na piętach.

2. Karty pracy, cz. 4, s. 56–57.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-4/mobile/index.html#p=58

Patrzenie na obrazek. Opowiadanie, co się na nim dzieje. Odszukiwanie na dużym obrazku

przedmiotów, roślin umieszczonych na dole kart.

 3. Zabawa Wyżej – więcej – dalej.

W zabawie może wziąć całą rodzina. Dziecko oklaskuje najlepszych lub wyjątkowych uczestników zabawy, charakteryzujących się wymienionymi cechami, umiejętnościami. Np.:

− Kto jest najwyższy?

− Kto jest najniższy?

− Kto podskoczy najwyżej (dosięgnie powieszonego dość wysoko przedmiotu)?

− Kto przeczyta podane wyrazy?

4. Wypowiedzi dziecka na temat: Kogo nazywamy przyjacielem?

Potrzebne będzie kartonowe serce i mazak.

Dziecko  podaje cechy przyjaciela, które Rodzic  zapisuje na kartonowym sercu.

Np.: dba o nas, jest pomocny, opiekuńczy, rozbawia nas, czujemy się przy nim bezpiecznie…

• Bezgłośne wymawianie imion swoich przyjaciół.

Wymawiane na zmianę z dzieckiem imiona osób z najbliższego otoczenia, mogą to być osoby z rodziny, znajomi. Poruszamy tylko wargami, nie wydając głosu, czy już wiesz o kogo chodzi?

5. Zapoznanie ze sposobem wykonania prac (według Igora Buszkowskiego).

Potrzebne będą: podstawa pudełka po czekoladkach, brystol, szary papier, kolorowy

papier, nożyczki, klej.

Ramą obrazka jest podstawa pudełka po czekoladkach. W jej wnętrzu dziecko  tworzy dowolną

kompozycję, np. góry, jezioro, las, łąkę, miasto… Aby kompozycja była wypukła, część papierów potrzebnych do wykonania pracy dziecko może pognieść.

• Wykonanie prac przez dziecko.

•Wręczenie prac swoim przyjaciołom.

• Porządkowanie miejsca pracy.

6. Karta pracy, cz. 4, s. 58.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-4/mobile/index.html#p=60

Opowiadanie o tym, jak Olek i Ada obchodzili Dzień Dziecka. Układanie zdań o każdym obrazku. Pisanie samodzielnie lub przez Rodzica imienia dziecka. Ozdabianie pola z imieniem.

Miłego dnia!

Pani Marta

Skip to content