Temat tygodnia: Niby tacy sami a jednak inni.
Data: 28.05.2020r.
Temat dnia: Dziwni goście.
Dzień dobry Kubusie, oto wyzwania dla Was na dzisiaj:
- Ćwiczenia Słuchamy bębenka – rozwijanie sprawności ruchowej.
Bębenek można zastąpić np. butelką, lub klaskaniem.
Dziecko porusza się zgodnie z rytmem wygrywanym na bębenku, reagując na ustalone sygnały:
– rytm ćwierćnut – maszeruje,
– mocne uderzenie – wykonuje przysiad,
– dwa uderzenia – robi dwa kroki w tył,
– szybkie, miarowe uderzenia – biega na palcach,
– mocne, miarowe uderzenia – maszeruje na piętach.
2. Karty pracy, cz. 4, s. 56–57.
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-4/mobile/index.html#p=58
Patrzenie na obrazek. Opowiadanie, co się na nim dzieje. Odszukiwanie na dużym obrazku
przedmiotów, roślin umieszczonych na dole kart.
3. Zabawa Wyżej – więcej – dalej.
W zabawie może wziąć całą rodzina. Dziecko oklaskuje najlepszych lub wyjątkowych uczestników zabawy, charakteryzujących się wymienionymi cechami, umiejętnościami. Np.:
−− Kto jest najwyższy?
−− Kto jest najniższy?
−− Kto podskoczy najwyżej (dosięgnie powieszonego dość wysoko przedmiotu)?
−− Kto przeczyta podane wyrazy?
4. Wypowiedzi dziecka na temat: Kogo nazywamy przyjacielem?
Potrzebne będzie kartonowe serce i mazak.
Dziecko podaje cechy przyjaciela, które Rodzic zapisuje na kartonowym sercu.
Np.: dba o nas, jest pomocny, opiekuńczy, rozbawia nas, czujemy się przy nim bezpiecznie…
• Bezgłośne wymawianie imion swoich przyjaciół.
Wymawiane na zmianę z dzieckiem imiona osób z najbliższego otoczenia, mogą to być osoby z rodziny, znajomi. Poruszamy tylko wargami, nie wydając głosu, czy już wiesz o kogo chodzi?
5. Zapoznanie ze sposobem wykonania prac (według Igora Buszkowskiego).
Potrzebne będą: podstawa pudełka po czekoladkach, brystol, szary papier, kolorowy
papier, nożyczki, klej.
Ramą obrazka jest podstawa pudełka po czekoladkach. W jej wnętrzu dziecko tworzy dowolną
kompozycję, np. góry, jezioro, las, łąkę, miasto… Aby kompozycja była wypukła, część papierów potrzebnych do wykonania pracy dziecko może pognieść.
• Wykonanie prac przez dziecko.
•Wręczenie prac swoim przyjaciołom.
• Porządkowanie miejsca pracy.
6. Karta pracy, cz. 4, s. 58.
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-4/mobile/index.html#p=60
Opowiadanie o tym, jak Olek i Ada obchodzili Dzień Dziecka. Układanie zdań o każdym obrazku. Pisanie samodzielnie lub przez Rodzica imienia dziecka. Ozdabianie pola z imieniem.
Miłego dnia!
Pani Marta