„Kukiełki i ptasie gniazda” – 01.04.2020 r.

utworzone przez | Kwi 1, 2020

Tematyka kompleksowa: Wiosenne powroty
Temat dnia: Kukiełki i ptasie gniazda
Data: 01.04.2020 r.

🐦
  • Ćwiczenie na rozgrzewkę – Słuchamy kukułki.
    Dzieci nasłuchują, ile razy Rodzic „zakuka”. Następnie tyle samo razy wykonują ustalone przez Rodzica ćwiczenia, np.: przysiad z wyprostowanymi rękami, podskok obunóż.
  • Ćwiczenie równoważne – Pisklęta rosną
    Dzieci maszerują po mieszkaniu. Na zawołanie: Pisklęta rosną! – zatrzymują się i wykonują przysiad.
    Powoli prostują się i wspinają się na palce. Rodzic powtarza zabawę kilka razy.
  • Zabawa logopedyczna – Żabka
    Żaba ma długi lepki język i łapie nim pokarm np. muchy – ćwiczenie logopedyczne języka. Żabka musi poćwiczyć język przed polowaniem, wystawia język najdalej jak się da, a później powoli go chowa. Z minuty na minutę ruch staje się coraz szybszy.
  • Dzieci oglądają zdjęcia ptaków z poprzednich zajęć.
    Rozpoznają i nazywają znane im gatunki ptaków. Słuchają ciekawostek o wybranych ptakach,
    w tym m.in. o kukułce.

    *Kukułka nie buduje gniazda. Swoje jajka podrzuca do gniazd innych ptaków.
    Obserwuje się także zwyczaj wyrzucania przez kukułkę jajek innych ptaków z ich gniazd.
  • Rozwijanie myślenia twórczego – układanie opowiadania o kukułce.
    Rodzic proponuje wspólne ułożenie opowiadania o kukułce. Mówi pierwsze zdanie, np. W pewnym lesie zakukała kukułka. Dzieci kontynuują opowieść. Rodzic próbuje rysować uproszczone ilustracje. Następnie powtarza opowiadanie, zawieszając głos tak, aby dziecko dopowiadało informacje. W razie potrzeby wskazuje narysowany wcześniej element. Na koniec dzieci nadają bajce tytuł. Wykonują ilustracje do bajki – kolorują kontury wcześniej wykonane przez Rodzica. W podobny sposób Rodzic może zachęcić dzieci do tworzenia bajek o innych ptakach.
  • Podział wyrazów na sylaby. Pokazywanie na palcach liczby sylab:
    -żaba,
    -biedronka,
    -ważka,
    -trawa,
    -staw,
    -bocian
  • Zabawy matematyczne – przeliczanie zwierzątek na konkretach, wykonywanie działania do zadania:
    – Na kwiatku usiadły 2 biedronki, po chwili przyleciała jeszcze jedna biedronka. Ile biedronek siedzi teraz na kwiatku?
    – Nad łąką latały 3 ważki, jedna poleciała nad wodę. Ile ważek lata nadal nad łąką?
    – Nad łąką fruwały 2 ważki i 2 biedronki. Ile owadów lata na łąką?
    – W stawie pływało 3 żabki. 2 żabki wyskoczyły na trawę. Ile żab pływa teraz w stawie?
    – Nad wodą latały 3 ważki i 3 biedronki. Ile owadów lata nad wodą?
    – Na brzegu rzeki siedziało 5 żabek, nagle przyszedł bocian i zjadł 1 żabkę. Ile żabek zostało?

biedronka

Pani Ola

Skip to content