Posłuchaj tekstu o deszczowej pogodzie. Powtórz kilkukrotnie zaznaczone wyrazy i odpowiadające im ruchy. Możesz nauczyć się wierszyka na pamięć.
Skąd się bierze deszcz, czy wiesz?
Deszcz, deszcz, deszcz!
Kropla za kroplą: kap, kap, kap (stukaj paluszkami o podłogę),
wprost do kałuży: chlap, chlap, chlap (podskocz 3 razy).
A potem w górę: ho, ho, ho (stań na palcach i podnoś wysoko wyprostowane ręce),
bo wyszło słońce: o, o, o! (stań w rozkroku, rozłóż ręce na boki),
Para na niebie: puf, puf, puf (naśladuj ruchy kół pociągu),
i ciężkie chmury: uf, uf, uf (narysuj chmurkę w powietrzu).
Kropla przy kropli: ciap, ciap, ciap (marsz w miejscu),
znów deszczyk pada: kap, kap, kap (stukaj paluszkami o podłogę).
M. Broda-Bajak
„Po burzy wstaje słońce”– ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne i oddechowe.
– Wiatr: ruchy języka na boki, następnie góra – dół;
– Burza: nabieranie powietrza do policzków, trzymanie około 5 sekund, następnie „przekłuwanie” policzków palcami i wypuszczanie powietrza;
– Pioruny: liczenie językiem górnych i dolnych zębów po kolei;
– Deszcz: stukanie czubkiem języka o podniebienie;
– Słońce: szeroki uśmiech, powrót do pozycji wyjściowej;
– Tęcza: oblizywanie górnej wargi od wewnątrz od lewej do prawej i na odwrót.
Ćwiczenia wykonaj kilkukrotnie przed lustrem 🙂
Na podstawie artykułu „Lubię,gdy pada deszcz” Anny Karaś, Bliżej Przedszkola.