Lubię, gdy pada deszcz – logopedia w ruchu

utworzone przez | 14 maja, 2020

Posłuchaj tekstu o deszczowej pogodzie. Powtórz kilkukrotnie zaznaczone wyrazy i odpowiadające im ruchy. Możesz nauczyć się wierszyka na pamięć.

Skąd się bierze deszcz, czy wiesz?

Deszcz, deszcz, deszcz!

Kropla za kroplą: kap, kap, kap (stukaj paluszkami o podłogę),

wprost do kałuży: chlap, chlap, chlap (podskocz 3 razy).

A potem w górę: ho, ho, ho (stań na palcach i podnoś wysoko wyprostowane ręce),

bo wyszło słońce: o, o, o! (stań w rozkroku, rozłóż ręce na boki),

Para na niebie: puf, puf, puf (naśladuj ruchy kół pociągu),

i ciężkie chmury: uf, uf, uf (narysuj chmurkę w powietrzu).

Kropla przy kropli: ciap, ciap, ciap (marsz w miejscu),

znów deszczyk pada: kap, kap, kap (stukaj paluszkami o podłogę).

M. Broda-Bajak

Po burzy wstaje słońce”– ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne i oddechowe.

Wiatr: ruchy języka na boki, następnie góra – dół;

Burza: nabieranie powietrza do policzków, trzymanie około 5 sekund, następnie „przekłuwanie” policzków palcami i wypuszczanie powietrza;

Pioruny: liczenie językiem górnych i dolnych zębów po kolei;

Deszcz: stukanie czubkiem języka o podniebienie;

Słońce: szeroki uśmiech, powrót do pozycji wyjściowej;

Tęcza: oblizywanie górnej wargi od wewnątrz od lewej do prawej i na odwrót.

Ćwiczenia wykonaj kilkukrotnie przed lustrem 🙂

Na podstawie artykułu „Lubię,gdy pada deszcz” Anny Karaś, Bliżej Przedszkola.

Skip to content