Witajcie kochane Biedroneczki

Tematyka kompleksowa: Łąka w maju
Temat: Mieszkańcy łąki
Data: 13.05.2020r
1.Gimnastyka ze Świeżakami
2. Wycinanie kół z kolorowych kartek. Tworzenie kompozycji kwiatowych.
Dla każdego dziecka: kartka w białym kolorze i kartki w różnych kolorach, nożyczki, ołówki, szablony kół. Rodzic układa na stole kartki oraz szablony kół. Dzieci odrysowują na kolorowych kartkach koła, a następnie je wycinają. Układają z kolorowych kół na białej kartce dowolne kompozycje kwiatowe.
3. Odnajdywanie ukrytych w mieszkaniu sylwet owadów – mieszkańców łąki.
Zdjęcia: motyla, pszczoły, biedronki, mrówki, konika polnego.
Rodzic zachęca dzieci do odnalezienia w mieszkaniu ukrytych zdjęć owadów.
Dzieci odnajdują zdjęcia, a Rodzic umieszcza je na stole. Dzieci podają nazwy owadów, dzieląc je rytmicznie (na sylaby).




4. Życie na łące – zajęcia matematyczne z elementami ćwiczeń ortofonicznych.
Dzieci siedzą na dywanie. Rodzic włącza nagranie odgłosów dochodzących z łąki. Pyta, gdzie można usłyszeć podobne odgłosy. Jeśli dzieci mają trudność z udzieleniem odpowiedzi, mówi zagadkę (Iwony Fabiszewskiej):
Wiosną kolorowa, pełno kwiatów wkoło.
Wiele tu owadów, wszystkim jest wesoło.
Trawa się zieleni, pszczoła nektar spija.
Dzieci grają w piłkę, czas tu szybko mija. (łąka)
Rodzic zachęca do zabawy w wiosenny koncert na łące. Włącza ponownie nagranie odgłosów dochodzących z łąki, a dzieci dołączają się i wydają odgłosy podobne do tych, które słyszą
Odgłosy łąki:
5. Układanie z kół sylwety biedronki. Rysowanie na sylwecie odpowiedniej liczby kropek.
Przygotowujemy: dwa czerwone koła (na skrzydła biedronki), jedno małe czarne koło (na głowę biedronki) i jedno większe czarne koło, na które naklejone będą skrzydła biedronki, czarna kredka, klej. Dzieci siedzą na dywanie. Rodzic wręcza dwa czerwone koła i dwa czarne koła – większe i mniejsze oraz czarną kredkę. Większe czerwone koła – dzieci składają na pół. Układają i naklejają je na większym czarnym kole tak, aby utworzyły skrzydła biedronki. Małe, czarne kółko (głowę biedronki) doklejają od spodu do większego czarnego koła. Rodzic pyta, czego brakuje biedronkom. Klaszcze w dłonie dwa razy. Dzieci rysują na czerwonych skrzydłach dwie kropki. Następnie dzieci liczą, ile kropek ma biedronka. Rodzic klaszcze trzy razy, a dzieci dorysowują kropki na skrzydłach. Wynik każdego liczenia pokazują na palcach. Przekładają sylwety biedronek z kartki na krepinę – zieloną łąkę.
6.Karta pracy
Link: https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-aplus-kp-2/mobile/index.html#p=53
Dzieci:
− łączą w pary owady z kwiatami;
– mówią, czego jest więcej: owadów czy kwiatów,
− naśladują sposób poruszania się pszczoły, mrówki, konika polnego, dżdżownicy.
7.Gra w memory.

Pani Ola
