Nasi rodzice – 18.05.2020 r.

utworzone przez | 17 maja, 2020

Witajcie kochane Biedroneczki

❤❤❤

Tematyka kompleksowa: Święto rodziców

Temat: Nasi rodzice

Data: 18.05.2020 r.

1.Swobodna rozmowa na temat spędzania najweselszych chwil z rodzicami.
Dzieci dzielą się przeżyciami. Opowiadają o tym, jakie są ich wspomnienia.

2.Oglądanie kalendarza. Zwracanie uwagi na Dzień Matki i Dzień Ojca.
Dzieci rozmawiają z Rodzicem na temat znaczenia słowa – święto.
Rodzic wyjaśnia dzieciom, że 26 maja obchodzimy Dzień Matki, a 23 czerwca – Dzień Ojca.

3. Słuchanie opowiadania Ewy Stadtmüller – Rodzicielska niespodzianka.

Ilustracje : https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-aplus-ks/mobile/index.html#p=74

Rodzic czytając opowiadanie, prezentuje ilustracje.

– Już niedługo Dzień Matki i Dzień Ojca – przypomniała pani. – Z tej okazji przygotujemy

przedstawienie, wymalujemy laurki i zorganizujemy wspaniały festyn rodzinny. A to wcale nie

koniec atrakcji. Rodzice także mają coś dla was – otóż niektórzy z nich odwiedzą nasze przedszkole i opowiedzą o swojej pracy.

– Może tata Bartka przyjedzie wozem strażackim… – rozmarzyli się chłopcy – albo tata Wojtka

opowie, jak się walczy z przestępcami…

Żaden z nich nie zgadł, ponieważ pierwszym gościem był tata Ali – zawodowy treser psów.

Przyszedł z labradorem o imieniu Bosman i zaraz zaprosił wszystkich na podwórko.

– Bosman już niedługo przystąpi do bardzo trudnego egzaminu na przewodnika osób niewidomych – opowiadał – czeka go naprawdę odpowiedzialna praca.

Bosman chyba to rozumiał, bo bezbłędnie wykonywał wszystkie polecenia swego pana.

Dziewczynki miały nadzieję, że do przedszkola przyjdzie mama Emilki, która jest aktorką, i…

nie zawiodły się. Nie tylko przyszła, ale jeszcze przyniosła ze sobą całą walizkę lalek teatralnych.

Pokazywała, jak wkładać na rękę pacynkę, jak poruszać kukiełką, a jak – marionetką. Każdy, kto

chciał, mógł sam spróbować.

Następnego dnia gościem Biedronek była pani dietetyczka, czyli mama Zuzi. Opowiadała,

co trzeba jeść, żeby być silnym i zdrowym. Pochwaliła się, że zamieszcza w internecie przepisy

na pyszne i kolorowe dania, od których wcale się nie tyje. Na koniec poczęstowała wszystkich

znakomitymi chipsami z suszonych jabłek i owsianymi ciasteczkami.

– Ciekawe, kto nas odwiedzi dzisiaj? – zastanawiała się Ada, maszerując do przedszkola

w kolejny poranek.

– A może to wy kogoś odwiedzicie? – powiedziała mama i uśmiechnęła się tajemniczo.

– Dzisiaj będzie trochę inaczej niż zwykle – oświadczyła pani, gdy wszyscy skończyli już

jeść śniadanie. – Kolejny rodzic zaprosił nas do miejsca, w którym pracuje. Powiem tylko, że to

całkiem niedaleko stąd.

Zaciekawione Biedronki ubrały się błyskawicznie.

– Może to piekarnia? – próbowała zgadnąć Oliwka.

– A może warsztat samochodowy? – zastanawiał się Wojtek.

Gdy skręcili w następną przecznicę, Ada aż klasnęła w ręce.

– Ośrodek zdrowia! – wykrzyknęła. – Tutaj pracuje moja mama!

– I zagadka rozwiązana! – uśmiechnęła się pani.

Mama Ady, w białym lekarskim fartuchu, przywitała gości w holu i zaprosiła na małą wycieczkę po przychodni. Wszyscy mogli zobaczyć, gdzie się trzeba zarejestrować do specjalisty,

w którym gabinecie odbywają się szczepienia ochronne, a w którym pobierana jest krew do

badania. Kto chciał, mógł posłuchać bicia swego serca, zakładając lekarskie słuchawki zwane

stetoskopem. I nie był to wcale koniec niespodzianek, bo oto w drzwiach gabinetu stomatologicznego stanęła… mama Zosi.

– Zapraszam do mnie – uśmiechnęła się serdecznie – postaram się przekonać was, że wizyta

u dentysty to nic strasznego. Kto codziennie szczotkuje ząbki? Oczywiście zgłosili się wszyscy.

– A pokażecie mi, jak to robicie? – spytała mama Zosi, wyjmując z szuflady plastikową szczękę

i szczoteczkę. Konrad wziął szczoteczkę i raz-dwa przejechał po zębach, w prawo i w lewo.

– Żeby wygarnąć wszystkie resztki jedzenia, trzeba szorować także z góry na dół, o tak – wyjaśniła pani doktor i zaprezentowała prawidłowy sposób czyszczenia zębów. Na koniec zaproponowała wszystkim mały przegląd. Ada trochę się bała dziwnego fotela dentystycznego, ale

okazało się, że siedzi się na nim całkiem wygodnie. Mama Zosi zajrzała jej do buzi i oświadczyła,

że tak zdrowych ząbków życzyłaby wszystkim swoim pacjentom.

„A może ja zostanę dentystką? – pomyślała Ada. – Tyle się dziś nauczyłam…”

• Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania i ilustracji

− Kto odwiedził dzieci w grupie Ady?
− Czym zajmują się wasi rodzice?
− Czy byliście kiedyś w gabinecie dentystycznym?
− Na czym polega praca dentysty?

4.Portrety naszych rodziców – zajęcia plastyczne.

• Wprowadzenie. Oglądanie reprodukcji dzieł malarskich.
Rodzic informuje dzieci, że porozmawiają za chwilę na temat dwóch osób bardzo ważnych w ich życiu. Pyta dzieci, czy domyślają się, o kogo chodzi. Następnie zaprasza dzieci do obejrzenia reprodukcji malarskich dzieł znanych artystów, przedstawiające portrety matki i ojca. Zachęca dzieci do wypowiadania się na temat tego, co widzą.



5. Opisywanie wyglądu kobiety i mężczyzny.

Rodzic prosi dzieci o zwrócenie uwagi na wygląd kobiety i mężczyzny i  przypomnienie, co znaczy słowo portret. Dzieci, z pomocą Rodzica wypowiadają się na temat przedstawionych reprodukcji. Opisują wygląd kobiety i mężczyzny.

6. Zabawa słuchowa – O kim mówię?

Przygotowujemy obrazki przedstawiające kobiety i mężczyzn.
Rodzic rozkłada obrazki, opisuje wygląd wybranej osoby na obrazku i podaje jej wymyślone imię, dzieląc słowo na sylaby, np. Mo-ni-ka. Dziecko, odgaduje, o kim mówi Rodzic, wyklaskuje sylaby, wypowiadając imię w całości i wybiera odpowiedni obrazek. Następnie ono opisuje wygląd kolejnej osoby na obrazku, a Rodzic odgaduje, o kim jest mowa.

7.  Część plastyczna.

Dla każdego dziecka biała kartka z bloku technicznego, kredki/ farby.
Zapraszamy dzieci do wykonania portretów rodziców. Następnie dzieci: − zajmują miejsca przy stolikach, − na jednej części kartki rysują według instrukcji portret mamy, − na drugiej części kartki rysują portret taty. Rodzic podpowiada dzieciom kolejne etapy rysowania portretu, np. najpierw okrągła głowa, potem oczy, brwi, nos, usta, uszy, kolor włosów. Zadaje pytania pomocnicze, np. Czy mama nosi okulary? Czy tata ma wąsy?

8.Słuchanie piosenki „Dziękuję Mamo! Dziękuję Tato! ”

Pani Ola

biedronka
Skip to content