Witajcie kochane Biedroneczki

Tematyka kompleksowa: Święto rodziców
Temat: Kocham mamę i tatę
Data: 18.05.2020 r.
1.Gimnastyka – zabawy i ćwiczenia ze Świeżakami
2. Ćwiczenie oddechowe – Pachnące kwiaty
Dzieci swobodnie maszerują w określonym kierunku, w rytmie piosenki. Na przerwę w muzyce zatrzymują się i naśladują wąchanie kwiatów, wciągając powietrze nosem i wypuszczając ustami.
3. Zabawa rozwijająca zmysł dotyku – Co to jest?
Przygotowujemy nieprzezroczysty worek, różne przedmioty wykorzystywane przez kobietę i mężczyznę, np.: apaszka, pomadka, torebka, pasek męski, krawat, portfel, pianka do golenia itp. Rodzic rozkłada na dywanie przygotowane przedmioty używane przez kobietę i mężczyznę. Nazywa je i przekazuje dzieciom, aby mogły się z nimi zapoznać za pomocą dotyku. Następnie chowa je do worka, a dziecko wkłada rękę do środka i próbuje nazwać trzymany przedmiot.
4. Wysłuchanie wiersza Jadwigi Koczanowskiej „Mama i tata”.
Mama i tata to świat nasz cały,
ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały,
to dobre, czułe, pomocne ręce,
i kochające najmocniej serce.
To są wyprawy do kraju baśni,
wakacje w górach, nad morzem,
na wsi, loty huśtawką, prawie do słońca,
oraz cierpliwość, co nie ma końca.
Kochana Mamo, Kochany Tato,
dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,
że nas kochacie, że o nas dbacie
i wszystkie psoty nam wybaczacie.
• Rozmowa kierowana na podstawie wiersza.
− Jaki wydaje się świat, gdy obok są mama i tata?
− Za co dzieci chcą podziękować rodzicom?
5. Kilkakrotne powtórzenie wiersza.
Przygotowujemy obrazki przedstawiające elementy wymienione w wierszu: postać kobiety
i mężczyzny, dłonie, serce, książkę z baśniami, obrazki przedstawiające góry, morze, wieś, huśtawkę,
słońce.
- Ułóż w kolejności.
Rodzic recytuje wiersz. Prosi dzieci o odszukiwanie obrazków przedstawiających wymienione
elementy i układanie ich w jednej linii, w odpowiedniej kolejności. Następnie, wskazując kolejne
obrazki, prosi dzieci o wspólne powtarzanie wiersza. Zwraca uwagę, aby dzieci mówiły wiersz
spokojnie, głośno i wyraźnie - Czy się zgadza?
Rodzic prosi dzieci o zakrycie oczu dłońmi. W tym czasie zmienia ułożenie kilku obrazków. Następnie
pyta dzieci, czy wszystko się zgadza. Dzieci z pomocą Rodzica ustalają kolejność występowania
elementów w wierszu, po czym, patrząc na obrazki, ponownie recytują z Rodzicem wiersz:
Rodzic recytuje początek wersu, a dzieci go kończą. - Ja układam, a wy mówcie.
Przy trzecim powtórzeniu wiersza Rodzic najpierw układa obrazki. Dzieci starają się wyrecytować
poszczególne wersy wiersza samodzielnie










6.Karta pracy
Link: https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-aplus-kp-2/mobile/index.html#p=55
Dzieci:
− rysują krawat i apaszkę po śladzie,
− kolorują rysunki tak, by każdy miał inny kolor,
− mówią, komu można wręczyć w prezencie krawat, a komu – apaszkę.
7.Zabawy konstrukcyjne.
Budowanie domu dla rodziców z różnego rodzaju klocków.
Pani Ola
