Kocham mamę i tatę- 19.05.2020 r.

utworzone przez | 19 maja, 2020

Witajcie kochane Biedroneczki

Tematyka kompleksowa: Święto rodziców

Temat: Kocham mamę i tatę

Data: 18.05.2020 r.

1.Gimnastyka – zabawy i ćwiczenia ze Świeżakami

2. Ćwiczenie oddechowe – Pachnące kwiaty

Dzieci swobodnie maszerują w określonym kierunku, w rytmie piosenki. Na przerwę w muzyce zatrzymują się i naśladują wąchanie kwiatów, wciągając powietrze nosem i wypuszczając ustami.

3. Zabawa rozwijająca zmysł dotyku – Co to jest?
Przygotowujemy nieprzezroczysty worek, różne przedmioty wykorzystywane przez kobietę i mężczyznę, np.: apaszka, pomadka, torebka, pasek męski, krawat, portfel, pianka do golenia itp. Rodzic rozkłada na dywanie przygotowane przedmioty używane przez kobietę i mężczyznę. Nazywa je i przekazuje dzieciom, aby mogły się z nimi zapoznać za pomocą dotyku. Następnie chowa je do worka, a dziecko wkłada rękę do środka i próbuje nazwać trzymany przedmiot.

4. Wysłuchanie wiersza Jadwigi Koczanowskiej „Mama i tata”.

Mama i tata to świat nasz cały,
ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały,
to dobre, czułe, pomocne ręce,
i kochające najmocniej serce.
To są wyprawy do kraju baśni,
wakacje w górach, nad morzem,
na wsi, loty huśtawką, prawie do słońca,
oraz cierpliwość, co nie ma końca.
Kochana Mamo, Kochany Tato,
dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,
że nas kochacie, że o nas dbacie
i wszystkie psoty nam wybaczacie.

• Rozmowa kierowana na podstawie wiersza.
− Jaki wydaje się świat, gdy obok są mama i tata?
− Za co dzieci chcą podziękować rodzicom?

5. Kilkakrotne powtórzenie wiersza.
Przygotowujemy obrazki przedstawiające elementy wymienione w wierszu: postać kobiety
i mężczyzny, dłonie, serce, książkę z baśniami, obrazki przedstawiające góry, morze, wieś, huśtawkę,
słońce.

  • Ułóż w kolejności.
    Rodzic recytuje wiersz. Prosi dzieci o odszukiwanie obrazków przedstawiających wymienione
    elementy i układanie ich w jednej linii, w odpowiedniej kolejności. Następnie, wskazując kolejne
    obrazki, prosi dzieci o wspólne powtarzanie wiersza. Zwraca uwagę, aby dzieci mówiły wiersz
    spokojnie, głośno i wyraźnie
  • Czy się zgadza?
    Rodzic prosi dzieci o zakrycie oczu dłońmi. W tym czasie zmienia ułożenie kilku obrazków. Następnie
    pyta dzieci, czy wszystko się zgadza. Dzieci z pomocą Rodzica ustalają kolejność występowania
    elementów w wierszu, po czym, patrząc na obrazki, ponownie recytują z Rodzicem wiersz:
    Rodzic recytuje początek wersu, a dzieci go kończą.
  • Ja układam, a wy mówcie.
    Przy trzecim powtórzeniu wiersza Rodzic najpierw układa obrazki. Dzieci starają się wyrecytować
    poszczególne wersy wiersza samodzielnie

6.Karta pracy
Link: https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-aplus-kp-2/mobile/index.html#p=55
Dzieci:
− rysują krawat i apaszkę po śladzie,
− kolorują rysunki tak, by każdy miał inny kolor,
− mówią, komu można wręczyć w prezencie krawat, a komu – apaszkę.

7.Zabawy konstrukcyjne.
Budowanie domu dla rodziców z różnego rodzaju klocków.

Pani Ola

biedronka
Skip to content