Piątek 02.04.2021 r. TEMAT DNIA: Kura i kurczaczki

utworzone przez | kwi 2, 2021

Pomoce do przygotowania przez rodziców w domu: kredki, żółta kartka papieru, czerwona kartka papieru, nożyczki, klej, biała kartka, na żółtej kartce narysowane trzy kółka o średnicy: 8 cm, 5 cm, 3 cm (brzuszek, skrzydełko, głowa) oraz dwa kółka o średnicy 2 cm (ogonek), na czerwonym papierze narysowane cztery kółka o średnicy 2 cm (łapki i dzióbek).

  1. Rozwiązywanie zadań tekstowych metodą symulacji.

Dziecko układa przed sobą kredki. Rodzic mówi zadania, dziecko ilustruje za pomocą liczmanów (kredek), układa działania i je odczytuje. Na zakończenie udziela odpowiedzi na zadane pytania.

W koszyczku były 4 pisanki. Mama dołożyła jeszcze 6 pisanek. Ile jest teraz pisanek w koszyczku?

Dziecko bierze 4 liczmany, kładzie je przed sobą. Potem dokłada 6 liczmanów. Liczy wszystkie liczmany i układają działanie: 4 + 6 = 10, które głośno odczytuje, a potem udziela odpowiedzi na pytanie.

Lenka miała 10 pisanek. 7 pisanek dała babci i dziadkowi. Ile pisanek jej zostało?

Dziecko układa przed sobą 10 liczmanów. Potem odsuwa 7 liczmanów. Liczy pozostałe liczmany i układa działanie, głośno je odczytuje, odpowiada na pytanie: 10 – 7 = 3

2. Ćwiczenia gimnastyczne wg. W. Sheroborne – Rozwijanie świadomości własnego ciała.

Wirujący bączek – dziecko ślizga się w kółko na brzuchu, a następnie na plecach.

Chowamy się – w siadzie, dziecko przyciąga kolana, chowa głowę; później rozprostowuje się do pozycji leżącej.

Gorąca podłoga – dziecko biega po pokoju wysoko unosząc kolana.

Na szczudłach – dziecko chodzi na sztywnych nogach.

3. Słuchanie opowiadania pt. Najpiękniejsze (autor: G. Kasdepke).

Dziecko słucha opowiadania:

Jak wiadomo, każda mama pragnie, aby jej dziecko było naj, naj, najwspanialsze!… Prawda? Tak samo rzecz się miała z pewnymi dobrze znanymi kurami. Któregoś ranka wszystkie trzy zniosły jajka. Cóż to była za radość! Gdakały wniebogłosy ze szczęścia! Spoglądały z miłością na swe jajeczka. Otulały je delikatnie. Nasłuchiwały, czy zza kruchej skorupki nie dobiegnie ich czasem jakiś dźwięk. Jednym słowem, jak wszystkie mamy, robiły sporo zamieszania.

Z mojego jajeczka – gdakała pierwsza kura – wyrośnie najsilniejszy kogucik na całym

podwórku!

A z mojego – gdakała druga – najpiękniejsza nioska w całej wsi!

Zaś trzecia kura była tak szczęśliwa, że nie wiedziała nawet, czy wolałaby chłopca, czy dziewczynkę. Wszystkie jednak chciały, aby ich dzieci były najpiękniejsze. Postanowiły więc pomalować skorupki jajek najwspanialej, jak tylko potrafiły.

Mój kogucik – gdakała pierwsza kura – będzie czerwony w niebieskie paseczki.

A moja nioska – gdakała druga – będzie różowa w zielone groszki.

Zaś trzecia kura nie mogła się zdecydować, czy pomalować jajo na pomarańczowo w brązowe

kwadraciki, czy na brązowo w pomarańczowe trójkąciki. Wszystkie były przekonane, że z tak kolorowych jajek wyklują się najpiękniejsze kurczaczki na świecie. I rzeczywiście. Którejś nocy usłyszały jakieś ciche trzaski, jakieś popiskiwania… – zanim się obejrzały, z popękanych, kolorowych skorupek wyskoczyły ich dzieci.

Jaka śliczniutka!… – wygdakała pierwsza kura.

Mój ty kochany!… – rozczuliła się druga.

Chlip, chlip!… – płakała ze szczęścia trzecia kura.

A małe kurczaczki, wszystkie żółciutkie, jak gdyby pomalowało je samo słońce, rozejrzały się dookoła i krzyknęły radośnie: „Mamo! Już jestem!”

4. Rozmowa na temat opowiadania.

Dziecko wypowiada się na temat utworu; zwraca uwagę na zachowanie kur, ich pragnienia, sposób ozdabiania jajek; podkreślanie więzi matki z dzieckiem.

5. Wykonanie pracy plastycznej – Kurczaczek z kółek.

Dziecko wycina kółka z żółtego papieru po liniach narysowanych przez rodzica. Na kartce znajdują się trzy kółka o średnicy: 8 cm, 5 cm, 3 cm (brzuszek, skrzydełko, głowa), dwóch kół o średnicy 2 cm (ogonek) oraz z czerwonego papieru – czterech kół o średnicy 2 cm (łapki i dziobek). Dziecko składa koła na pół (oprócz koła o średnicy 3 cm – z którego będzie głowa). Przykleja na białą kartkę papieru poszczególne elementy tak aby powstał kurczaczek. Pod kurczątkiem dziecko może przykleić pasek zielonej ponacinanej bibuły – to będzie trawa. Na koniec dziecko rysuje kurczaczkowi czarnym flamastrem oczka pośrodku głowy.

 

6. Proszę o wykonanie zadań w fioletowych kartach pracy cz.3 ze stron 76 – 80.

ŻYCZĘ ZDROWYCH I SPOKOJNYCH ŚWIĄT WIELKANOCNYCH

Katarzyna Gruca 🙂

 

 

Skip to content