Piątek 05.06.2020 r. – TEMAT DNIA: Lato i letnie zabawy.

utworzone przez | cze 4, 2020

DZIEŃ DOBRY PSZCZÓŁKI

ZAPRASZAM DO WSPÓLNEJ ZABAWY

PIĄTEK 05.06.2020 r.TEMAT DNIA: LATO I LETNIE ZABAWY.

  1. Zagadki słowne.

Potrzebujemy:
Napis lato, obrazki przedstawiające foremki do piasku, latawiec, kartki z zagadkami (listy), pudełko, (zdjęcia znajdują się na końcu zajęcia).

  • Rodzic wyjmuje z pudełka listy i kolejno odczytuje zagadki I. Fabiszewskiej.

Co to za pora roku, gdy słonko mocno świeci, a na wakacje w różne strony wyjeżdżają dzieci? (lato)

  • Rodzic przyczepia napis „LATO” wysoko np. na meblach.
  • Dzieci dzielą słowo na sylaby i wyróżniają głoskę w nagłosie.
  • 6-latki podają nazwy głosek w tym słowie, liczą na palcach głoski i wskazują litery w napisie.
  • Następnie wszystkie dzieci wymieniają inne słowa rozpoczynające się głoską l.
  • Rodzic odczytuje dalsze zagadki.

Plastikowe, kolorowe, rybki, gwiazdki, kaczki, misie.W piaskownicy jest ich dużo, każda przydać może ci się. (foremki do piasku)
Gdy wiatr jest na dworze, on unosi się w górze. Biegniesz z nim po trawie i trzymasz na sznurze. (latawiec)

2. Zabawa ruchowa „Przyszło lato.”
Potrzebujemy:
Odtwarzacz CD, nagranie skocznej muzyki.

  • Rodzic umawia się z dziećmi, że podczas skocznej muzyki będą naśladowały lot jaskółki.
  • Na pauzę w muzyce będą poruszały się według instrukcji Rodzica i recytowały jednocześnie rymowankę, dzieląc słowa na sylaby.

Jas-kó-łecz-ka w lo-cie kreś-li du-że ko-ła. Gniaz-do swe szy-ku-je. – Przy-szło la-to! – wo-ła.

  • Dzieci spacerują po łące – maszerują do przodu, recytując i jednocześnie wyklaskując pierwszą część rymowanki.
  • Następnie maszerują do tyłu, recytując i wyklaskując pozostałą część rymowanki.
  • Zabawę powtarzamy.
  • Podczas kolejnych pauz dzieci recytują rymowankę:

raz głośno, raz cicho, i wykonują ruchy: raz w szybkim tempie, raz w wolnym tempie.
3. Podsumowanie zdobytych wiadomości:
Rodzic pyta:

  • Po czym poznajemy, że zbliża się lato? Dzieci formułują zdania na temat charakterystycznych cech lata. Mówią np.: Latem kwitną róże, na łące wyrastają maki, chabry i rumianki. Słońce mocno grzeje i możemy się opalać.
  • Rodzic uzupełnia informacje. Mówi m.in.: Latem dojrzewają takie owoce, jak np. porzeczki i jabłka.
  • Dzieci rysują na małych karteczkach obrazki przedstawiające dodatkowe cechy lata (o których nie było mowy na zajęciach) i zawieszają pod napisem lato.

4. Kto to jest PODRÓŻNIK ?

  • Rodzic pyta dzieci:
  • Kto to jest podróżnik?
  • Co robi podczas swoich podróży?
  • Co przydaje mu się podczas jego podróży?
  • Rodzic pyta, czy znają nazwiska znanych podróżników.
  • Uzupełnia wypowiedzi dzieci. Podaje ciekawostki na temat znanych polskich podróżników, pokazuje ich zdjęcia.

Podróżnik to osoba, która odbywa częste i z reguły dalekie wyprawy drogą lądową, morską lub powietrzną do znanych, ale i nieznanych miejsc na świecie. Dawniej znanym podróżnikiem był Krzysztof Kolumb. W Polsce znanymi podróżnikami byli np.: Arkady Fiedler, Czesław Centkiewicz, Tony Halik. Współcześnie do podróżników zaliczyć można, np. Beatę Pawlikowską, Wojciecha Cejrowskiego.

  • Rodzic zaprasza dzieci do zabawy. Jest ciekawy, czy dzieci odgadną miejsca, do których może się wybrać podróżnik.

5. Zagadki pantomimiczne „Wakacyjne kalambury”.
Potrzebujemy:
Obrazki przedstawiające różne przedmioty, np.: kajak, łopatkę, wiaderko, buty górskie, plecak.(zdjęcia znajdziecie na końcu zajęcia).
Dzieci siadają na dywanie. Następnie losują po jednym obrazku przedstawiającym przedmiot związany z miejscem letniego wypoczynku. Przedstawiają to co jest na obrazku ruchem, gestem i mimiką. Pozostali domownicy odgadują, o jakie miejsce chodzi.
Przykłady: – kajak – naśladowanie wiosłowania – wypoczynek nad jeziorem, – łopatka i wiaderko – naśladowanie wsypywania piasku do wiaderka – wypoczynek na plaży, – buty górskie i plecak – naśladowanie zakładania butów i plecaka i maszerowanie – wypoczynek w górach.
6. Zabawa rozwijająca spostrzegawczość – „Znajdź ten sam kolor.”

  • Dla każdego dziecka:

małe kółko wycięte z papieru kolorowego.

  • Dzieci losują małe kółka wycięte z papieru w różnych kolorach.
  • Zadaniem dzieci jest odnalezienie w ogrodzie, w parku lub podczas spaceru z rodziną, w jak najkrótszym czasie jak najwięcej przedmiotów i okazów przyrody w kolorze kółka.
  • Wygrywa to dziecko, które odnajdzie ich najwięcej.

7. Polecam pracę plastyczną „Akwarium w słoiku”:
https://www.youtube.com/watch?v=FZO9DkmVsWE&list=PLNs-EL-p8ySlQ3CtNgYCE2b8SIuA0RS1g
Miłego dnia:)

Pozdrawiam:)

Pani Kasia:)

Skip to content