Piątek 17.04.2020 – TEMAT DNIA: Człowiek i zwierzęta

utworzone przez | kwi 16, 2020

WITAM WSZYSTKIE PSZCZÓŁKI I ZAPRASZAM DO WSPÓLNEJ ZABAWY 🙂

TEMAT DNIA: CZŁOWIEK I ZWIERZĘTA

1. Rozwijanie sprawności manualnej. Nawijanie wełny na kłębek. Samodzielne mierzenie długości wełny. Potrzebujemy dwa kłębki wełny – jeden dla dziecka a drugi dla rodzica.Gracze rozwijają z nich tyle samo wełny, od ściany do ściany. A następnie ustawiają się po przeciwległych stronach pokoju. Trzymają w ręku swój kłębek wełny.Na sygnał „start”, dziecko i Rodzic rozpoczynają nawijanie jej na kłębek.Pozostali domownicy dopingują swoich zawodników. Wygrywa ten, kto pierwszy zwinie wełnę. Udanej zabawy 🙂

2. Wykonanie makiety W wiejskiej zagrodzie. Lepienie zwierząt z plasteliny. Dla każdego dziecka: plastelina, tektura lub sztywny karton, krepina: zielona i niebieska, nożyczki, klej, papier kolorowy. Rodzic zachęca dzieci do wykonania makiety W wiejskiej zagrodzie. Dzieci oklejają tekturę zieloną krepiną. Lepią z plasteliny sylwety zwierząt z wiejskiego podwórka. Zastanawiają się, w którym miejscu je umieścić. Wykonują inne, potrzebne elementy wiejskiego podwórka (np.: płot, koryto dla świnek, staw dla kaczek, drzewa, kwiaty) według własnych pomysłów. Zapraszam do obejrzenia filmik „Jak ulepić zwierzątka z plasteliny” 🙂

3. Co nam dają zwierzęta – rozmowa inspirowana wierszem E. Stadtmüller Śniadanie.

Jedźmy na wieś – daję słowo, że tam można podjeść zdrowo. Już od rana białą rzeką wyśmienite płynie mleko. Płynie do nas wprost od krowy, serek z niego będzie zdrowy. Kura chwali się od rana: – Zniosłam jajko, proszę pana! Proszę spojrzeć – to nie bajka. Wprost od kury są te jajka! Jeszcze tylko kromka chleba i do szczęścia nic nie trzeba.

4. Rozmowa na temat wiersza. Rodzic pyta: Dlaczego autor wiersza zachęca do wyjazdu na wieś? Czym chwaliła się kura? Jakie jeszcze inne zwierzęta można spotkać na wiejskim podwórku?

5. Określanie znaczenia zwierząt dla człowieka. Zdjęcia zwierząt z wiejskiego podwórka, np.: krowy, kury, indyka, gęsi, koguta, świni, konia. Rodzic wskazuje leżące przed dziećmi zdjęcia i pyta: Jak myślicie, po co ludzie hodują zwierzęta (np.: kury, gęsi, kaczki, konie)? (Pytania zadaje kolejno) uzupełnia wypowiedzi dzieci. Zwraca uwagę na konieczność opiekowania się zwierzętami.

6. Rozpoznawanie pochodzenia wybranych produktów i sposobów ich wykorzystania.

Potrzebujemy: Kłębek wełny, jajko, opakowanie po mleku, poduszka z pierza, pędzel, zdjęcia: krowy, konia, owcy, kury, gęsi, żółte koła wycięte z papieru (5 sztuk) – na każdym kole znajduje się jeden z wybranych napisów: mleko, jaja, pióra, wełna, włos koński, długie, żółte prostokąty (promyki) wycięte z papieru, flamaster. Dzieci siedzą na dywanie, Rodzic umieszcza na stoliku kłębek wełny, jajko, opakowanie po mleku, poduszkę, pędzel oraz zdjęcia: krowy, konia, owcy, kury, gęsi. Prosi, aby dzieci połączyły w pary produkty ze zdjęciami zwierząt, od których pochodzą. Następnie układa w środku koła żółte koło (słońce) wycięte z papieru, na którym widnieje napis mleko (napis odczytują 6-latki). Pyta: Co możemy zrobić z mleka? Dzieci podają propozycje.Rodzic zapisuje odpowiedzi na promyku (żółtym pasku). Dzieci umieszczają promyk przy sylwecie słońca. W ten sam sposób Rodzic omawia z dziećmi wykorzystanie wełny, włosia końskiego, jaj, gęsich piór. Na końcu dzieci porównują sylwety 5 słoneczek. Odpowiadają na pytanie: Słońce z jakim napisem ma największą liczbę promyków? Poszukują słoneczka z największą liczbą promyków.

7. A teraz zapraszam na gimnastykę 🙂https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ

8. Zapraszam do nauki piosenki „Kura gdacze: ko, ko, ko”.https://www.youtube.com/watch?v=QPqALIknKwY

9. Jak ulepić zwierzątka z plasteliny: https://www.youtube.com/watch?v=_9mtHANZi6M

Miłego dnia

Pozdrawiam. Pani Kasia 🙂


Skip to content