Piątek: Kto do nas wraca na wiosnę?

utworzone przez | Kwi 2, 2020

TEMAT TYGODNIA: Wiosenne powroty.

TEMAT DNIA: Kto do nas wraca na wiosnę.

DATA: 03.04.2020

PROPOZYCJE ZABAW Z DZIEĆMI:

1. Rytmiczna rozgrzewka malucha – poranna gimnastyka.

Postępujemy zgodnie z instruktażem zawartym w materiale.

2. Głosy ptaków – ćwiczenia ortofoniczne.

Prosimy maluchy aby wyobraziły sobie, że są bocianami.

  • Pytamy: jak robi bocian?

Kle – kle – kle

Zadaniem malucha będzie:

  • klekotać bardzo szybko;
  • klekotać bardzo wolno;
  • klekotać bardzo głośno;
  • klekotać bardzo cicho.
  • A jak robi ptaszek?

            ćwir – ćwir –ćwir      (powtarzamy powyższe polecenia)

3. Słuchanie nagrania A.  Vivaldiego ,,Cztery pory roku. Wiosna”.

Po wysłuchaniu pytamy dzieci, z czym kojarzy im się to nagranie i dlaczego.

4. Wiosenne powroty – słuchanie wiersza B. Szelągowskiej

Przyszła wiosna, a tuż za nią ptaki przyleciały.

Teraz będą jak co roku gniazda zakładały.

 Bocian lubi patrzeć z góry – dom ma na topoli.

Za to żuraw wśród mokradeł raczej mieszkać woli.

A jaskółka gdzieś pod dachem gniazdko swe zakłada.

Zaś kukułka swoje jajka niesie do sąsiada.

Tyle ptaków powróciło do nas razem z wiosną!

W dużych gniazdach, małych gniazdkach niech pisklęta rosną!

 Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.

− Jakie ptaki są wymienione w wierszu?

 − Gdzie znajduje się dom bociana?

 – Jak myślicie, co to są mokradła?

 − Gdzie zakłada gniazdko jaskółka?

 – Co robi z jajkami kukułka?

− Jak się nazywają dzieci ptaków?

Po zakończonej rozmowie, pokazujemy dzieciom ilustracje przedstawiające gniazda ptaków, które umieszczone są poniżej.

5. Żabki w stawie – zabawa matematyczna.

Potrzebujemy:

  • niebieską kartkę z bloku A4
  • pięć dowolnych elementów w kolorze zielonym – będą to żabki (mogą to być klocki, klamerki, itp.)

Kochani niebieska kartka to staw, w którym mieszkają żabki. Właśnie wskoczyły do niego dwie żabki (dzieci kładą na kartkę np. 2 klocki). Oooo a teraz doskoczyła do nich jeszcze jedna żabka (dokładają jeszcze jeden klocek). Ile mamy teraz żabek w stawie?

  • Wspaniale! A teraz do nich dołączyły jeszcze dwie żabki. Ile teraz wszystkich żabek jest w stawie?
  • Doskonale! Trzy żabki zgłodniały i wyskoczyły na trawkę. Ile zostało nam teraz żabek w stawie?
  • Bardzo dobrze. Jedna żabka już się najadła i znowu wskoczyła do stawy. Ile teraz mamy żabek w stawie?

Zabawę możemy dowolnie modyfikować. Bazujemy jednak na dodawaniu i odejmowaniu na konkretach w zakresie do 5.

Miłej zabawy.

Skip to content