Poniedziałek 11.05.2020 r.- TEMAT DNIA: Moja rodzina.

utworzone przez | maj 11, 2020

DZIEŃ DOBRY PSZCZÓŁKI

ZAPRASZAM DO WSPÓLNEJ ZABAWY

PONIEDZIAŁEK 11.05.2020 r.

TEMAT TYGODNIA: MOJA RODZINA

TEMAT DNIA: DBAM O PORZĄDEK W DOMU

  1. Wizyta pana Bałaganika – rozmowa inspirowana wierszem B. Kosmowskiej pt: „Dziwny lokator”.
  • Zabawa na powitanie.

Dzieci stają na dywanie, Rodzic wymawia słowa, dzieląc je na sylaby, np. kla-szcze-my, tu-pie-my, ska-cze-my.Dzieci dokonują syntezy, wymawiają słowa głośno i wykonują odpowiednie czynności.

• Słuchanie wiersza B. Kosmowskiej „Dziwny lokator” :
To nie do wiary, moi kochani!

Zamieszkał ze mną pan Bałaganik.

Jest wszędzie tam, gdzie jestem ja.

I chyba dobrze już mnie zna!

Całymi dniami rządzi rzeczami,w pokoju czyni istne tsunami!

Rozrzuca skarpetki, chowa moje spodnie,

nie ścieli łóżka, bo tak jest wygodniej.

Szukam koszulek, sznurówek, grzebienia.

Gdzieś przecież leżą, a nigdzie ich nie ma!

Szukam mych książek i nie znajduję,

pan Bałaganik wciąż mnie zaskakuje.

Rodzice proszą: – Marcinku, kochanie, zacznij choć trochę dbać o mieszkanie.

Tata mi rękę na ramieniu kładzie:

– Nie można, synu, żyć w takim nieładzie… Opuszczam głowę.

To nie moja wina,że ktoś zamieszkał w pokoju ich syna.

Ale rozumiem zmartwienie mamy!

Okropny bywa ten pan Bałaganik!…


2. Rozmowa na temat wiersza.

Rodzic pyta:

  • Jak wyglądał pokój, o którym opowiada bohater wiersza?
  • Kto zrobił w pokoju taki bałagan?
  • O co prosili rodzice Marcina?
  • Jak myślicie, co czuli rodzice Marcina, kiedy widzieli w jego pokoju taki bałagan?
  • Jak dbacie o porządek w swoim pokoju lub w kąciku, w którym znajdują się wasze zabawki?
  • Co można zrobić, aby pan Bałaganik nie zamieszkał w waszym domu?
  • Jak pomagacie rodzicom w obowiązkach domowych?
  • Rodzic zwraca uwagę na wartość wzajemnej pomocy, jakiej udzielają sobie członkowie rodziny.

3. Segregowanie przedmiotów. Próby klasyfikowania ich według samodzielnie ustalonego kryterium.


Potrzebujemy dla każdego dziecka:

koperta, 6 wyciętych z papieru kolorowego: małych niebieskich kół, dużych czerwonych kwadratów, dużych zielonych kół, małych żółtych kwadratów, kartka z narysowanymi 4 półkami.

  • Rodzic wręcza każdemu dziecku kopertę, w której znajdują się wycięte z papieru kolorowego kwadraty (pudełka z zabawkami) i koła (piłki), oraz kartkę z narysowanymi 4 półkami.
  • Informuje, że Ada robi dzisiaj w swoim pokoju porządek i bardzo prosi dzieci o pomoc.
  • Dzieci segregują kwadraty i koła według samodzielnie ustalonego kryterium i układają je na półkach.
  • Uzasadniają wybór kryterium.
  • Liczą koła i kwadraty, wskazują, na której półce ułożyły np. duże czerwone pudła, małe niebieskie piłki.

4. Odnajdywanie w otoczeniu przedmiotów w kształcie wskazanym przez Rodzica:
Potrzebujemy kartki z narysowanym kwadratem, kołem, trójkątem i prostokątem.

Rodzic pokazuje kolejno kartki z narysowanymi figurami geometrycznymi.Dzieci szukają w pokoju przedmiotów w kształcie tych figur.


5. Propozycje prac plastycznych:

  • Drzewko genealogiczne
  • Moja rodzina

6. I trochę gimnastyki
https://www.youtube.com/watch?v=-pmG45LdGKw

7. Proszę, aby dzieci spróbowały nauczyć się piosenki „Moja Rodzinka”:


Miłego dnia

Pozdrawiam

Pani Kasia

https://www.youtube.com/watch?v=1pQGlpf_MmgShare from „Video Editor”

Skip to content