Poniedziałek 18.05.2020 r.

utworzone przez | maj 18, 2020

Temat tygodnia: Łąka w maju.

Data: 18.05.2020r.

Temat dnia: Pierwsza kartka zielnika.

Dzień dobry Kubusie, jak się dzisiaj macie? Oto Wasze  wyzwania :

  1. Utrwalenie piosenki ,,Kwiatkowa piosenka”.

Pamiętasz tę piosenkę? Posłuchaj jej i postaraj się zaśpiewać.

2. Kończenie rymowanek o łące.

Trawa, kwiaty, biedronka – to na pewno… (łąka)

Czerwone jak gotowane raki – to… (maki)

Ma żółty środek, białe płatki,

łodyga u niej wiotka.

Ten łąkowy kwiat to… (stokrotka)

Piegowata dama. Po łące chodzi od rana.

Wygrzewa się w promykach słonka.

To maleńka… (biedronka)

Czy to fruwające kwiaty? Jest ich tyle! Nie, to… (motyle)

Lata, lata koło nosa. Uwaga! To groźna… (osa)

Lata, lata obok czoła. To miodna… (pszczoła)

3. Słuchanie wiersza Anny Onichimowskiej ,,Zielnik’’.

Biały rumianek.

Na drugiej –

mały bukiet sasanek.

Na trzeciej –

liście dębu i babki.

Na czwartej –

fiołki, konwalie, bratki.

•• Rozmowa na temat wiersza.

Rodzic  pyta:

− Jakie rośliny znajdowały się na kartkach?

− Dlaczego był tam rysunek sasanek?

− Dlaczego zakładamy zielnik?

4. Oglądanie obrazków roślin łąkowych, przypomnienie ich nazw.

Rodzic  opowiada o zastosowaniu roślin zielnych, pokazuje syropy, kremy, suszone zioła na herbatę

(np. rumianek), szampon pokrzywowy, tabletki rapacholin, krem rumiankowy…

5. Wycieczka/spacer na łąkę.

•• Rozmowa przed wycieczką Co nas czeka na łące?

Zwrócenie uwagi, co można zobaczyć na łące. Rodzic pyta:

• W jaki sposób można spędzać czas na łące?

Zachęcanie do wnikliwej obserwacji napotkanych podczas wycieczki roślin i zwierząt.

Przypomnienie zasad bezpiecznego zachowania się podczas pobytu na łące.

• Wyjazd/spacer na łąkę.

• Obserwowanie zachowania owadów, słuchanie wydawanych przez nie odgłosów.

• Obserwowanie roślin poruszanych wiatrem, rozpoznawanie ich i nazywanie.

• Zbieranie znanych roślin w celu wykonania zielnika.

• Robienie bukietów z kwiatów.

6. Wykonanie przez każde dziecko pierwszej strony własnego zielnika.

Potrzebne będą dary, które zebrałeś podczas: rośliny (np. koniczyna, mniszek pospolity, szczaw…), kawałki taśmy klejącej, klej, kartkę z bloku technicznego (kolorowa).

Dziecko wykonuje następujące czynności:

• Układa roślinę na kartce.

• Przykleja ją do kartki za pomocą taśmy klejącej lub kleju.

Zachęcam Cię do wykonania dalszych kartek w swoim zielniku. Jeśli go  dobrze zabezpieczysz, będziesz mógł go podziwiać przez kilka/kilkanaście lat.

Miłego dnia

Pani Marta

Skip to content