Poniedziałek 25.05.2020 r. – TEMAT TYGODNIA: Niby tacy sami, a jednak inni. TEMAT DNIA: Dzieci z różnych stron świata.

utworzone przez | maj 25, 2020

DZIEŃ DOBRY PSZCZÓŁKI

ZAPRASZAM DO WSPÓLNEJ ZABAWY

PONIEDZIAŁEK 25.05.2020 r.

TEMAT TYGODNIA: NIBY TACY SAMI, A JEDNAK INNI.

TEMAT DNIA: DZIECI Z RÓŻNYCH STRON ŚWIATA.

  1. Różni nas wygląd, a łączy zabawa –

rozmowa inspirowana wierszem A. Widzowskiej pt: „Małe cuda”


To nie prawda, że dorośli najmądrzejsi są pod słońcem,

bo kto uczy ich radości?

Małe roześmiane brzdące!

Tak wspaniałe być maluchem,

biegać boso, liczyć mrówki,

koniec tęczy mieć za uchem,łowić ryby na sznurówki!

Wszystkie dzieci są ciekawe,chcą znac pismo i cyferki,

badać to, co piszczy w trawie,wiedzieć,

czemu słoń jest wielki!

Gdy się dziecku coś nie uda i popada w tarapaty,

wspieraj je, a sprawisz cuda,

nie krzycz głośniej od armaty!

Dzieci lubią być słuchane,kiedy mówią coś z powagą,

a gdy czasem chcą być same,mają też do tego prawo.

Nikt nie może szturchać dziecka,straszyć klapsem ani pasem,

śmiać się, gdy mu leci łezka,lub nazywać je głuptasem!

Czasem dzieci są marudne,płaczą z żalu lub ze złości,

są samotne, śpiące, brudne,ale zawsze chcą miłości!

Gdy się duzi bawią z dziećmi w śmichy – chichy, w poczytajki,

świat jest piękny i bezpieczny,lepszy od zmyślonej bajki.


2. Rozmowa na temat wiersza:
Dzieci odpowiadają na pytania:

  • Czego dorośli mogą nauczyć się od dzieci?
  • Czego dzieci oczekują od dorosłych?
  • Jakie prawa mają dzieci?,
  • − zastanawiają się, czy wszystkim dzieciom na świecie jest dobrze i czy przestrzegane są ich prawa,
  • − wymieniają osoby, do których mogą się zwrócić, kiedy są łamane prawa dziecka,
  • − przyglądają się zdjęciom dzieci, opisują różnice w ich wyglądzie; (zdjęcia znajdują się na końcu zajęcia)
  • zastanawiają się, skąd pochodzą,

3. Czy wiesz że ?
W Azji nie wszystkie dzieci beztrosko spędzają dzieciństwo. Na przykład w Indiach dzieci, zamiast uczyć się i bawić, bardzo wcześnie zaczynają pracować. Pomagają swoim rodzicom. Nie mają nowoczesnych zabawek. W szkole siedzą na podłodze. Piszą na małych tabliczkach. Do sali lekcyjnej wchodzą boso, tak jak do świątyni. Buty zostawiają przed drzwiami.


4. Odszukiwanie podobieństw pomiędzy dziećmi.


Potrzebujemy:Kartka formatu A4, flamaster, kalendarz ścienny, napis Dzień Dziecka.


Rodzic prosi, aby dzieci wskazały między dziećmi podobieństwa, które występują bez względu na pochodzenie i kulturę, w jakiej one żyją (np. chęć do zabawy).
Rodzic zapisuje propozycje na kartce. Informuje, że dzieci mają swoje święto. W Polsce przypada ono 1 czerwca. Pokazuje tę datę w kalendarzu, zwraca uwagę na sposób, w jaki została ona oznaczona.

Pyta:

  • Jak jest obchodzony ten dzień w Polsce?
  • Kogo i czym obdarza się w tym dniu?

Rodzic pokazuje napis Dzień Dziecka.

5. Wykonanie indiańskiego pióropusza:


Dla każdego dziecka: dwa paski białego papieru lub jeden długi pasek (na opaskę do pióropusza), papier kolorowy, klej, nożyczki.Dzieci sklejają paski lub pasek białego papieru tak, aby pasowały (pasował) na głowę. Z kolorowego papieru wycinają kształty piór. Nacinają je po bokach i lekko zaginają. Następnie doklejają je do pióropusza od wewnętrznej strony. Zewnętrzną część pióropusza ozdabiają według własnych pomysłów.


6. Piosenka „Jesteśmy dziećmi”:
https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ

7. Zabawa ruchowa – „Gimnastyka z Fruzią”:
https://www.youtube.com/watch?v=47jquUszRas


Miłego dnia

Pozdrawiam

Pani Kasia:)

Skip to content