PRACOWITE MRÓWKI
PRACOWITE MRÓWKI
Pracowite Mrówki – to my – dzielne Przedszkolaki.
Kłaniamy się niziutko i gości witamy milutko!
Nadszedł już czas, by poznawać wielki świat. Gdy w przedszkolu się spotkamy, wiele do zrobienia mamy.
Co jest dobre, a co złe – każda „Mrówka” o tym wie!
Grupa liczy 25 radosnych dzieci.
Dzieci chętnie uczą się poznawać świat poprzez ciekawe zabawy pod okiem wych. mgr Aleksandry Garczarczyk,
oraz mgr Karoliny Małyskiej
Z zaangażowaniem uczestniczą w zajęciach ogólnorozwojowych, z języka angielskiego, oraz rytmiki.
Na co dzień dzieci uczą się poprzez zabawę oraz realizują wiele ciekawych projektów, m.in: „Mały Miś w świecie wielkiej literatury”.
Lubią śpiewać, tańczyć i muzykować, chętnie słuchają opowiadań, śmiało wypowiadają się oraz pracują metodami aktywizującymi.
Wiele satysfakcji sprawiają dzieciom zabawy matematyczne oraz zajęcia z zakresu kodowania.
Pracujemy w kartach pracy wyd. MAC „Supersmyki”
Bawimy się i pracujemy przestrzegając ustalonych reguł i zachowań obowiązujących w naszej grupie:
· Dbamy o nasze zabawki,
· Sprzątamy po skończonej zabawie,
· Przestrzegamy zasad zgodnej zabawy,
· Grzecznie zwracamy się do siebie- jesteśmy kulturalni,
· Używamy form grzecznościowych i „zaczarowanych” słów- proszę, dziękuję, przepraszam,
· Wykonujemy różne ćwiczenia w mówieniu, wzbogacamy nasze słownictwo,
· Doskonalimy percepcję słuchowo – wzrokową, oraz słuch fonematyczny,
· Uczymy się literek i cyferek,
· Ćwiczymy precyzję ruchów,
· Poznajemy pojęcia dotyczące położenia przedmiotu w przestrzeni,
· Dbamy o swoje zdrowie poprzez codzienne ćwiczenia, spacery i zabawy w ogrodzie.
ZAJĘCIA W GRUPIE ”PRACOWITE MRÓWKI”
ROZKŁAD TEMATYCZNY – MARZEC
ROZKŁAD MATERIAŁU: 1. Dlaczego w marcu jest jak w garncu ? 2. Gdzie się ubiera Pani wiosna ? 3. Z czego to jest zrobione ? 4. Jakie wzory i kolory są lubiane przez pisanki ? Piosenka: "Marzec" Wybiegł zając z lasu, szukał oziminy, spotkał się ze sroczką: "Jakie masz...
ROZKŁAD TEMATYCZNY – LUTY
Rozkład materiału: 1. Kim będę, gdy dorosnę? 2. Czy Kot w Butach był na weselu Kopciuszka? 3. Gdzie puka sztuka? 4. Co łączy kurę i dinozaura ? Piosenka: "Walentynka" (A. Loska) Kto jest moją WalentynkąZ śliczną, uśmiechniętą minką?Kogo lubię, a kto mnie,Hej, do tańca...
ROZKŁAD TEMATYCZNY – STYCZEŃ
Rozkład materiału: 1. Czy można cofnąć czas ? 2. Kto jest kucharzem leśnych zwierząt ? 3. Kto to taki? mama mamy, tata taty ? 4. Dlaczego pewien czwartek jest tłusty ? Piosenka: "Rumba na rowerze" sł. M. Gowik, muz. A. Loska Na rowery babcia z dziadkiem Wsiedli dnia...
ROZKŁAD TEMATYCZNY – GRUDZIEŃ
Rozkład materiału: - Co cieszy Mikołaja? - Jakie sporty uprawia Pani Zima? - O czym w święta każdy z nas pamięta? - Który żywioł jest najważniejszy? Piosenka: „Pierwsza gwiazda” 1. Gdy spadnie śnieg zapadnie noc zapłonie pierwsza gwiazda w świąteczny czas zbierzemy...
ROZKŁAD TEMATYCZNY – LISTOPAD
Rozkład materiału: 1. Dlaczego nawet superbohater ma obowiązki? 2. Co powinien wiedzieć każdy Polak? 3. Czy Kujawiak może tańczyć krakowiaka? 4. Gdzie można spotkać Małą Niedźwiedzicę i Wielką Niedźwiedzicę? Piosenka: „11 listopada”(muz. Agnieszka Loska, sł. Mirella...
JĘZYK ANGIELSKI W GRUPIE ”PRACOWITE MRÓWKI”
Język angielski „Pracowite Mrówki” – grudzień (tydzień 1)
Temat: "Hello Santa" - (Witaj Mikołaju) piosenka: "Hello reindeer" nauka słownictwa: Mikołaj i jego pomocnicy wykonanie ćwiczeń: zapamiętywanie, memory piosenka: "S-A-N-T-A" zabawa: "Santa In His Sleigh" piosenka: "Santa Where Are You?" (Materiał realizowany jest...
Język angielski „Pracowite Mrówki” – listopad (tydzień 1,2)
Temat: "My family" - (Moja rodzina) piosenka: "Hello" powtórzenie słownictwa: rodzina i części twarzy wykonanie ćwiczeń: zapamiętywanie, memory "English Play Box 3" Rozdział 3 - Moja rodzina (Materiał realizowany jest podczas zajęć w przedszkolu. Zachęcam rodziców,...
Język angielski „Pracowite Mrówki” – październik (tydzień 4)
Temat: "Halloween" piosenka: "Go away big green monster" nauka słownictwa: Halloween opowiadanie: "Go away big green monster" piosenka: "Knock, knock. Treat or treat" (Materiał realizowany jest podczas zajęć w przedszkolu. Zachęcam rodziców, szczególnie dzieci...
Język angielski „Pracowite Mrówki” – październik (tydzień 2,3)
Temat: "My preschool and my school" - (Moje przedszkole i moja szkoła) piosenka: "I wake up" nauka słownictwa: w przedszkolu/w szkole wykonanie ćwiczeń: zapamiętywanie, memory "English Play Box 3" Rozdział 2 - W przedszkolu i w szkole (Materiał realizowany jest...
Język angielski „Pracowite Mrówki” – październik (tydzień 1)
Temat: 'Autumn' (Jesień) piosenka : "Autumn leaves" słownictwo: jesień ćwiczenie: zapamiętywanie, memory piosenka: "Apple Tree" (Materiał realizowany jest podczas zajęć w przedszkolu. Zachęcam rodziców, szczególnie dzieci nieobecnych podczas zajęć, do utrwalania...