Środa 03.06.2020 r. – TEMAT DNIA: Miejsca letniego wypoczynku.

utworzone przez | cze 2, 2020

DZIEŃ DOBRY PSZCZÓŁKI

ZAPRASZAM DO WSPÓLNEJ ZABAWY

ŚRODA 03.06.2020 r.TEMAT DNIA: MIEJSCA LETNIEGO WYPOCZYNKU.

  1. Ćwiczenie na kartce –

Podróże z plecakiem po Polsce. Zabawy z mapą Polski. Rozwijanie orientacji przestrzennej.
Potrzebujemy:Dla każdego dziecka: kartka z narysowanym konturem mapy Polski, papierowa sylweta plecaka.

  • Rodzic układa na stołach kartki.
  • Zaprasza dzieci w podróż z plecakiem po Polsce.
  • Każde dziecko umieszcza na mapie wyciętą wcześniej z papieru sylwetę plecaka zgodnie z poleceniem Rodzica,
  • np. z prawej strony mapy, nad morzem (na górze mapy), w górach (na dole mapy), z lewej strony mapy, w stolicy (na środku mapy).
  • Następnie dzieci dobierają się w pary (dziecko i rodzic) i samodzielnie redagują polecenia dla siebie nawzajem.

2. Słuchanie wiersza E. Stadtmüller pt: „Wakacyjny pociąg”.
Jedzie pociąg wakacyjny, pociąg kolorowy. Już wjeżdżają wagoniki na peron bajkowy! Stuku-puk, stuku-puk, mkną koła po szynach. Już się nowa, kolorowa przygoda zaczyna. Pierwsza stacja – wieś wesoła: łąki, lasy, pole. Zaraz tutaj urządzimy zielone przedszkole. Nauczymy kota liczyć, a tańczyć konika. Niech zobaczy każdy cielak, jak przedszkolak bryka. Stuku-puk… Druga stacja to Podhale, piękne górskie szczyty, a ze szczytów, jak wiadomo, widok znakomity. Bajki będą opowiadać potoki i skały, bo w nich mieszka duch starego bajarza Sabały.Stuku-puk… Trzecia stacja to jezioro, widać je z daleka. Żabi chórek już z koncertem niecierpliwie czeka. Już po falach się ścigają żaglówki, kajaki i dmuchany hipopotam malowany w maki. Stuku-puk… Czwarta stacja to już morze, szerokie, głębokie, i wspaniała piaskownica, większa niż przed blokiem. Na tej wielkiej piaskownicy czy, jak mówią, plaży może skarby bursztynowe znaleźć nam się zdarzy? Stuku-puk…


3. Zabawa inscenizacyjna na podstawie utworu.
Potrzebujemy:
Odtwarzacz CD, nagranie skocznej muzyki (lub odgłosu jadącego pociągu), krzesełko dla każdego dziecka, kartoniki z wyrazami do czytania całościowego, które dzieci już poznały, i z nowymi wyrazami: wieś, Podhale, jezioro, morze.

  • Rodzic prosi dziecko o podejście do swojego krzesełka i ustawienie go na środku pokoju w rzędzie. Rodzic także stawia krzesełko.
  • Zapoznaje dziecko z zasadami zabawy:
  • − podczas zwrotek (stacji) dzieci naśladują wysiadanie z pociągu i zajmują miejsce w kręgu na dywanie, gdzie będą wykonywać zadanie,
  • − na słowa: Jedzie pociąg wakacyjny… wracają do pociągu, zajmują miejsca na krzesełkach (za każdym razem inne);
  • Rodzic włącza żywą, specjalnie dobraną muzykę (lub odgłosy jadącego pociągu),
  • − podczas refrenu dzieci powtarzają bardzo wyraźnie słowa rymowanki, dzieląc je na sylaby: Stu-ku-puk, stu-ku-puk, mkną ko-ła po szy-nach. Już się no-wa, ko-lo-ro-wa przy-go-da za-czy-na, i jednocześnie uderzają rytmicznie rękami o swoje uda, a stopami o podłogę.

4. Wykonywanie zadań na poszczególnych stacjach – praca z mapą Polski.

Proszę, aby dzieci pokazywały na mapie miejsca, o których mowa.

  • Rodzic rozkłada na dywanie różne kartoniki z wyrazami do czytania całościowego, które dzieci już poznały, i z nowymi wyrazami: wieś, Podhale, jezioro, morze.
  • STACJA WIEŚ:

Dzieci odpowiadają na pytanie: Co ciekawego można robić podczas wakacji na wsi? Podają swoje propozycje spędzenia wolnego czasu, Przykłady spędzania czasu na wsi: zbieranie jagód w lesie, spacery po łące, wycieczki rowerowe, doglądanie zwierząt gospodarskich itd.

  • STACJA PODHALE:

Odpowiadają na pytanie: Co ciekawego można robić podczas wakacji w górach? Przykłady spędzania czasu w górach: piesze wędrówki po szlakach, zdobywanie szczytów górskich, zwiedzanie zamków, podziwianie widoków itd.

  • STACJA JEZIORO:

Odpowiadają na pytanie: Co ciekawego można robić na wakacjach nad jeziorem? Przykłady spędzania czasu nad jeziorem: pływanie łódką lub rowerem wodnym, spacerowanie, odbywanie pieszych wędrówek itd.

  • STACJA MORZE:

Odpowiadają na pytanie: Co ciekawego można robić na wakacjach nad morzem? Przykłady spędzania czasu nad morzem: opalanie się, zabawy na plaży, rejsy statkiem, uprawianie sportów wodnych itd.

5. Zabawa ruchowa Wakacyjny pociąg. (do zabawy zapraszamy wszystkich domowników)
Odtwarzacz CD, nagranie muzyki instrumentalnej.

  • Dzieci siedzą w siadzie skrzyżnym na dywanie.
  • Rodzic odtwarza nagranie z muzyką instrumentalną (np. znaną dzieciom melodię piosenki o pociągu) i zaprasza dzieci na wycieczkę.
  • Ostrożnie przejeżdża między nimi. Kogo dotknie, ten wsiada do pociągu – chwyta z tyłu za biodra ostatniego dziecka. W taki sposób są wybierane kolejne dzieci.
  • Pociąg stopniowo się wydłuża.
  • Gdy wszystkie dzieci wsiądą do pociągu, wypowiadają w ustalonym rytmie ciche szszszsz.

6. Ćwiczenie spostrzegawczości – Której pocztówki brakuje?
Pocztówki przedstawiające różne miejsca letniego wypoczynku.

  • Rodzic układa przed dziećmi cztery pocztówki przedstawiające różne miejsca letniego wypoczynku, np.: morze, góry, jezioro i las.
  • Dzieci zapamiętują ich ułożenie.
  • Odwracają się w drugą stronę.
  • Rodzic chowa jedną z pocztówek.
  • Dzieci odgadują, której pocztówki brakuje.

7. Zabawa tematyczna z wykorzystaniem rekwizytów – Pakujemy walizki.

Potrzebujemy:Torby, okulary, kapelusze.

  • Dzieci planują wyjazd na wakacje.
  • Wcielają się w role mamy, taty i dziecka.
  • Pakują do toreb potrzebne stroje, przebierają się, np. zakładają okulary, kapelusze.
  • Rozmawiają ze sobą.

8. Piosenka wakacyjna

:
https://www.youtube.com/watch?v=JY2LxTIkWyQ
Miłego dnia

Pozdrawiam

Pani Kasia

Skip to content