Środa 15.04.2020 – TEMAT DNIA: Mieszkańcy wiejskiego podwórka

utworzone przez | kwi 15, 2020

WITAM PSZCZÓŁKI I ZAPRASZAM DO WSPÓLNEJ ZABAWY

TEMAT DNIA: Mieszkańcy wiejskiego podwórka

  1. Zabawa na powitanie.

Dzieci podają ręce domownikom, wypowiadając słowa: Witamy was (podnoszą ręce do góry) w ten wiosenny czas (pochylają się w przód i kłaniają).

2. Na wiejskim podwórku – teatrzyk cieni na podstawie wiersza A. Widzowskiej Kogutek.
Zaproszenie do teatru. Bilety – kartoniki z różną liczbą figur geometrycznych (dla dzieci starszych mogą to być także kartoniki z liczbami) – dla każdego dziecka. Rodzic zaprasza dzieci do teatru. Rozdaje bilety – dzieci zajmują miejsca na krzesełkach oznaczonych w taki sam sposób jak bilety, które otrzymały.Rodzic przypomina zasady zachowania obowiązujące podczas oglądania przedstawienia. Prosi o ich przestrzeganie. Inscenizacja wiersza A. Widzowskiej Kogutek. Sylwety do teatrzyku cieni (słońce, kogut, dwoje dzieci, kot, pies, dwie świnki, baran, krowa, dwie kaczki, dwie gąski, dwa kurczaki, budzik). Wykorzystując sylwety zwierząt, Rodzic przedstawia teatrzyk cieni na podstawie tekstu wiersza. Obudziło się słoneczko, zaświeciło tuż nad rzeczką i promyczkiem pac! kogutka. – Wstawaj, śpiochu! Piej! Pobudka! Dzieci wołają: – Wstawaj! Lecz kogucik oczy mruży, chciałby pospać trochę dłużej… – Niech zwierzęta zbudzi kotek, który słodko śpi za płotem. Kot przeciąga się na ganku. – Lubię miauczeć o poranku… Jak nie piśnie: – Miauuu! Pobudka! Na to przybiegł pies z ogródka. Warknął: – Słyszę kocie piski! Aż mi kość uciekła z miski! Hau! Hau! To najlepszy budzik, nawet świnki śpiochy zbudzi! Świnki wyszły na podwórze. – My też chcemy śpiewać w chórze! Miauczki, szczeki, kukuryki zamieniamy w śliczne kwiki! Wtem pojawił się kogucik. – Proszę więcej się nie kłócić! Kto jest mistrzem przebudzanek? Niech rozstrzygnie pan baranek! Baran rzekł: – Przestańcie skrzeczeć! Budzik może tylko beczeć! Beeee! I beeee! Każdego ranka, więc głosujcie na baranka! Przydreptała krówka w łaty. – Ja zamuczę! Kto jest za tym? Muuuu tak miłe jest dla uszka, że obudzi w mig leniuszka! Przyczłapały żółte kaczki, białe gąski i kurczaczki. Wszyscy chcą od rana gdakać, piszczeć, gęgać albo kwakać! Dość miał kogut tego krzyku. Zapiał głośno: – Kukuryyykuuu! Wiecie, kto nas będzie budzić? Zwykły elektryczny budzik.

3. Rozmowa na temat przedstawienia. Nazywanie domów poszczególnych zwierząt. Proszę zapytać dzieci:- Jakie zwierzęta występowały w przedstawieniu? -Jaki problem miały zwierzęta? -Jakie zdanie miały zwierzęta na temat porannej pobudki? -Jak zakończyła się ta historia? Następnie dzieci odpowiadają:- Gdzie mieszka krowa? Dzieci odpowiadają. W ten sposób nazywają domy wszystkich zwierząt występujących w przedstawieniu.

4. Ćwiczenia wyprostne połączone z ćwiczeniami nóg. Dzieci stoją, trzymają woreczki (lub skarpetki wypełnione np. ryżem) na głowach. Na sygnał Rodzica wykonują przysiad podparty, starając się, by woreczki nie zsunęły się im na podłogę, i wracają do pozycji wyjściowej. Utrudnienie: w przysiadzie wykonują obrót dookoła własnej osi i powrót do pozycji wyjściowej.

5. A teraz trochę ciekawostek o koniach, które również widujemy na wiejskich podwórkach

https://ciekawe.org/2018/09/13/5-nieoczywistych-ciekawostek-o-koniach/

6. Posłuchajcie proszę odgłosów zwierząt wiejskich

Miłego dnia Pozdrawiam. Pani Kasia

https://www.youtube.com/watch?v=tj2ccM-9kF0

Skip to content