Temat tygodnia: Niby tacy sami a jednak inni.
Data: 27.05.2020r.
Temat dnia: Co jest cięższe a co lżejsze.
Dzień dobry Kubusie, oto Wasze dzisiejsze wyzwania:
- Nauka piosenki ,,Jesteśmy dziećmi”.
Posłuchaj piosenki kilka razy, a następnie spróbuj ją zaśpiewać.
2. Ćwiczenia ruchowe – naśladowanie chodzenia po różnym podłożu i w różnych warunkach.
Dziecko naśladuje chodzenie, Np.
−− po piasku,
−− po kamieniach,
−− gdy wieje mocny wiatr,
−− przez rwący strumyk,
−− po głębokim śniegu…
3. Różne rodzaje wag – filmik.
Zobacz jakie mamy rodzaje wag, i do czego służy dana waga.
4. Co jest cięższe, a co lżejsze? – zabawy z zastosowaniem wagi szalkowej.
• Zapoznanie z wagą szalkową.
Propozycje zabaw dla dzieci, które mają w domu wagę szalkową.
• Ćwiczenia z zastosowaniem wagi szalkowej.
Klocki: drewniane, sześcienne, miś.
Dziecko przygotowuje wybrane przedmioty : klocki drewniane, sześcienne, i misia.
Zadaniem dziecka będzie porównanie wagi misia i klocków.
• Pierwsza sytuacja.
Rodzic kładzie na lewej szalce misia, a na prawej – trzy klocki.
−− Co jest cięższe? Po czym to poznać?
−− Co jest lżejsze? Po czym to poznać?
• Druga sytuacja.
Rodzic kładzie na lewej szalce misia, a na prawej – cztery klocki.
−− Co jest cięższe? Co jest lżejsze?
−− Po czym, że cztery klocki ważą tyle co miś?
(Ilość klocków musi być taka, aby ich masa równoważyła masę misia).
• Trzecia sytuacja.
Rodzic kładzie na lewej szalce misia, a na prawej – pięć klocków.
−− Co jest cięższe? Po czym to poznać?
−− Co jest lżejsze? Po czym to poznać?
•• Ćwiczenia w porównywaniu masy przedmiotów.
Różne przedmioty, np.: klocki, piłeczki, lalki, misie, tworzywo przyrodnicze, wagi szalkowe.
Każde dziecko porównuje masę wybranych przedmiotów i określa, co jest cięższe, co jest lżejsze.
•Zabawa ruchowa Waga.
Dziecko dobiera się w parę z rodzicem lub rodzeństwem i stają naprzeciwko siebie. Stajemy naprzeciwko siebie . Podajemy sobie ręce i naprzemiennie wykonujemy przysiady.
Zachęcam dzieci, które nie mają wagi do obejrzenia filmiku jak działa waga szalkowa. https://www.youtube.com/watch?v=gPGnv3Ra9iY
5. Ćwiczenie na spostrzegawczość.
https://view.genial.ly/5eca59e2f3aac90d34a37c23
Spróbuj odnaleźć podane dziecko pośród innych dzieci.
Dobrego dnia!
Pani Marta