Temat tygodnia: Moja ojczyzna.
Data: 6.05.2020r.
Temat dnia: Stolica, Wisła, syrenka.
Witam Kubusie, oto dzisiejszy zestaw zabaw:
- Nauka piosenki ,,Skarby Polski”.
Posłuchaj piosenki kilka razy, a następnie spróbuj ją zaśpiewać 🙂
2. Zabawa ruchowa z butelkami plastikowymi.
Potrzebna będzie butelka plastikowa.
Dziecko dostaje butelkę, ustawia ją względem siebie według poleceń Rodzica.:
−− połóż butelkę przed sobą, za sobą,
−− połóż ją po waszej prawej stronie, po waszej lewej stronie,
−− turlaj butelkę po podłodze.
3. Zabawy i ćwiczenia związane z mierzeniem pojemności płynów.
Potrzebnych będzie kilka butelek z plastiku, np. o pojemności 1l z różną zawartością
wody zabarwionej farbą. Butelki są dobrze zakręcone.
• Określanie, ile wody jest w butelce.
Rodzic stawia przed dzieckiem zakręconą butelkę z wodą. Pyta: Ile jest wody w butelce – dużo, mało? Potem przewraca butelkę i pyta, czy jest w niej tyle samo wody.
• Ustawianie butelek według wzrastającej w nich ilości wody.
Butelki z różną ilością barwionej wody.
Rodzic ustawia butelki na stoliku przed dzieckiem.
−− Dziecko określa, w której butelce jest najwięcej barwionej wody, a w której najmniej.
−− Ustawia butelki według ilości zawartego w nich płynu – od tej z najmniejszą ilością, do tej z największą.
−− Dmucha w kolejne odkręcone butelki. Porównuje dźwięki wydawane przez nie.
• Zapoznanie z miarą płynów.
Rodzic pokazuje butelki – 0,5l, 1l, 1,5l. Mówi dziecku, że miarą pojemności płynów jest 1l – 0,5l to jest połowa 1l, a 1,5l – to litr i jeszcze połowa litra.
• Sprawdzanie ilości napojów w dwóch różnych butelkach (jedna niska i szeroka, a druga – wąska i wysoka) za pomocą wspólnej miary.
Butelki z wodą, kubek.
Dziecko przelewa do kubka wodę z jednej butelki, a potem z drugiej butelki i liczy, ile kubków
wody było w jednej, a ile w drugiej butelce, Określa, gdzie wody było więcej (było tyle samo).
Sok jabłkowy, szklanki, kubek plastikowy.
Rodzic wlewa tyle samo soku jabłkowego do przygotowanych różnych szklanek – miarką jest
plastikowy kubek.
• Dziecko ogląda szklanki i dochodzi do wniosku, że o ilości soku nie mówi jego poziom w szklankach, tylko miarka jaką ten płyn rozlewano. Dziecko wypija sok ze szklanek. Wskazywanie butelki, w której zmieści się najwięcej płynu i tej, w której zmieści się go najmniej.
4. Bajka ,,Gniazdo białego orła”.
5. Zagadki.
6. Gra ,,Ile sylab?”
http://pisupisu.pl/przedszkole/ile-sylab
Miłego dnia
Pani Marta