
Tematyka kompleksowa: Wielkanoc
Temat dnia: Stół wielkanocny
Data: 08.04.2020 r.
🐣
1.Poranna gimnastyka:
Swobodne pląsy na dywanie do muzyki.
2. Śniadanie wielkanocne – ćwiczenie narządów artykulacyjnych.
Prosimy dziecko aby usiadło swobodnie na dywanie. Następnie Rodzic prezentuje zdjęcia potraw charakterystycznych dla Świąt Wielkanocnych i wypowiada rymowankę. Dziecko naśladuje zaproponowane przez Rodzica dźwięki oraz ruchy. Zabawę powtarzamy kilka razy, wypowiadając rymowankę Iwony Fabiszewskiej: cicho, głośno, wolno, szybko.
Najpierw żurek z kiełbasą – mówią: mniam, mniam, mniam i głaszczą się po brzuchu
i ziemniaki z okrasą – dmuchają na gorące ziemniaki
potem pyszne jajeczka – wypowiadają głoskę mmmmm na zmianę : cicho i głośno
a na końcu – babeczka – nabierają dużo powietrza, zamykają usta i wypychają policzki




3. Ukryte jajka – odszukiwanie ukrytych w pokoju sylwet jajek. Określanie ich położenia.
Rodzic przygotowuje kilka jajek wyciętych z kolorowego papieru i chowa je w różnych miejscach
w wyznaczonym pokoju. Dziecko poszukuje wyciętych sylwet jajek.
Za każdym razem gdy znajdzie jajko określa jego miejsce np. obok telewizora, pod szafką itp.
4. Wielkanocni goście
– zabawa paluszkowa.
Rodzic mówi rymowankę, dziecko pokazuje odpowiednią liczbę palców i odpowiadają
na pytania.
Przy wielkanocnym stole pięciu gości siedziało. Jeden poszedł do domu, to ile
zostało?
Przy wielkanocnym stole czterech gości siedziało. Jeden poszedł do domu, to ile
zostało?
Przy wielkanocnym stole trzech gości siedziało. Jeden poszedł do domu, to ile
zostało?
Przy wielkanocnym stole dwóch gości siedziało. Dwóch poszło do domu, to ile
zostało?
Przy wielkanocnym stole smutno się zrobiło, bo pyszne śniadanie właśnie się
skończyło.
5. Karta pracy