„Symbole wielkanocne” – 09.04.2020 r.

utworzone przez | Kwi 8, 2020

Tematyka kompleksowa: Wielkanoc

Temat dnia: Symbole wielkanocne

Data: 09.04.2020 r.

Dzień dobry kochane Biedroneczki

🐰🐰🐰

* Przygotowujemy gazetę

1. Poranna gimnastyka z wykorzystaniem gazety:

A) Zabawa ruchowa
Dzieci układają gazety na podłodze. Przy dźwiękach wesołej muzyki biegają między nimi. W trakcie przerwy w muzyce siadają skrzyżnie na gazecie. Prostują plecy, a dłonie układają na kolanach.

B) Zabawa ruchowa z elementem równowagi
Dzieci stoją w lekkim rozkroku. Gazety układają przed sobą. Rodzic wygrywa prosty rytm np. klaszcząc  o dłonie i kolana. Dzieci powtarzają go, tupiąc jedną nogą o gazetę. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy, naprzemiennie: jedną nogą i drugą nogą.

C) Zabawa ruchowa z elementem rzutu i celowania.
Dzieci ugniatają gazetę rękami tak, aby powstała kulka – następnie podrzucają ją  i łapią.

D) Ćwiczenie uspokajające.
Dzieci leżą na plecach. Układają kulkę z gazety na brzuchu. Oddychają rytmicznie i obserwują, jak kulka podnosi się
i opada.

2. Baranki – zabawa matematyczna, ćwiczenia w liczeniu.

* Przygotowujemy 3 talerzyki oraz obrazki z barankami.
Rodzic prosi dziecko, żeby położyło przed sobą talerzyk i włożyło do niego jednego baranka.
Potem – żeby dołożyło kolejny talerz i włożyło dwa obrazki baranków.

Następnie rodzic wydaje polecenia:
– Pokaż na jednej ręce tyle palców, ile masz baranków w pierwszym talerzyku.
– Pokaż na drugiej ręce tyle palców, ile jest baranków w drugim talerzyku.
– Jeden i dwa to ile razem?

• Rodzic prosi dziecko, żeby dołożyło teraz trzeci talerz z trzema barankami.
Pyta:
 − O ile więcej jest baranków w drugim kole niż w pierwszym?
−  O ile więcej jest baranków w trzecim kole niż w drugim?

3. Piosenka „Baranek” – swobodny taniec do muzyki

Słuchanie piosenki o Baranku.

4.Gimnastyka buzi i języka

-Nadymanie policzków – „gruby baranek”
-Wciąganie policzków – „chudy zajączek”
-Nabieranie powietrza w usta i zatrzymanie w jamie ustnej, powolne wypuszczanie powietrza
-Naprzemiennie „gruby miś” – „chudy zajączek”
-Nabieranie powietrza w usta , przesuwanie powietrza z jednego policzka do drugiego na zmianę.

5. Praca plastyczna – zajączki wielkanocne

*Przygotowujemy farby, kartkę, kredki/mazaki, rolki z papieru toaletowego, które wcześniej łączymy ze sobą za pomocą kleju lub zszywacza tak aby przypominały uszy i głowę zajączka.

Dziecko moczy zajączka z rolek w farbce i odbija na kartce, następnie przyozdabia według upodobań.

Pani Ola

biedronka

Skip to content