WEATHER

utworzone przez | Kwi 14, 2021

1.Hello!Let’s sing a song!

Lyrics:
Hello! Hello! Hello, how are you? (Repeat)
I’m good! I’m great! I’m wonderful! (Repeat)
Hello! Hello! Hello, how are you? (Repeat)
I’m tired. I’m hungry. I’m not so good (Repeat)
Hello! Hello! Hello, how are you? (Repeat 3x)

2. How’s the weather?

Przypominamy sobie słownictwo związane z pogodą. O tej porze roku jest ona bowiem tak zmienna, że przy odrobinie szczęścia
w przeciągu miesiąca, a czasem nawet tygodnia, możemy zaobserwować cały przekrój zjawisk atmosferycznych.
Można zacząć od filmiku pokazującego różne zjawiska pogodowe:

Lyrics:

How’s the weather?
How’s the weather?
How’s the weather today?
Is it sunny?
Is it rainy?
Is it cloudy?
Is it snowy?
How’s the weather today?

Let’s look outside.
How’s the weather?
Is it sunny today?

Let’s look outside.
How’s the weather?
Is it rainy today?

Let’s look outside.
How’s the weather?
Is it cloudy today?

Let’s look outside.
Is it snowy today?

How’s the weather?
How’s the weather?
How’s the weather today?
Is it sunny?
Is it rainy?
Is it cloudy?
Is it snowy?
How’s the weather today

3. Weather cards

SUNNY (sani) – SŁONECZNY

WINDY (łindi)- WIETRZNY

RAINY (rejni)- DESZCZOWY

CLOUDY (klaudi)- POCHMURNY

SNOWY (snołi) – PADA ŚNIEG

4. Umbrella game!

Do tej zabawy potrzebna jest jedynie parasolka. Na samym początku zabawy ustalamy gesty, które będą przyporządkowane do każdego rodzaju pogody, np.

SUNNY– dziecko jest uśmiechnięte i wkręca tzw. „żarówki” rękoma

RAINY– dziecko  rozkłada parasol i „chowa się” pod nim

WINDY– dziecko mocno dmucha ( lub naśladuje drzewa rękoma, które uginają się pod naporem wiatru)

SNOWY– dziecko pokazuje że jest mu zimno lub jeździ na łyżwach lub nartach

Kiedy powtórzymy z dzieckiem  kilkakrotnie ruchy, prosimy aby chodziło/ maszerowało w miejscu  i  mówimy  „walk,  walk!” .
Na hasło STOP dziecko  zatrzymuje się. Pokazujemy jedną z kart zachęcając do wykonania przypisanego wcześniej jej ruchu.
Po wykonaniu zadania powtarzamy czynności, oczywiście chodzenie można zamienić na skakanie, bieganie lub podskakiwanie na jednej nodze.

*Rodzic może samemu wykonać kartę obrazkowa przedstawiającą daną pogodę.
(Rysujemy słońce, chmurę, chmurę z kroplami deszczu, chmurkę dmuchającą lub uginające się drzewa, płatki śniegu).

5.Colour

6.Bye, Bye Goodbye!

Have a nice day!

Skip to content