07.04.2021r. „Wołanie wiosny”

utworzone przez | kwi 7, 2021

1. Powitanie zabawą paluszkową z wykorzystaniem rymowanki – Krzysztofa Sąsiadka „Ćwir, ćwir”

Rodzic prosi dziecko o naśladowanie jego ruchów. Recytuje wierszyk, zbliża palce obu dłoni, tworząc dziobki,
i jednocześnie zbliża do siebie obie dłonie. Następnie zahacza kciuk lewej dłoni o kciuk prawej dłoni,
rozprostowuje palce, unosi dłonie w górę i porusza palcami. Rodzic powtarza zabawę kilka razy.

Ćwir, ćwir, ćwir ćwir
ptaszki śpiewają.
Fyr-fyr, fyr-fyr
ptaszki fruwają

2. Ćwiczenia separacji ruchów.
Separacja ruchów polega na wprowadzeniu wybranej części ciała w ruch, w sposób niezależny od ruchów innych części ciała.

• Niezależność ruchów rąk tułowia:
prawa ręka poziomo w bok, lewa – pionowo w górę,
prawa ręka poziomo w przód, lewa – pionowo w górę,
prawa ręka poziomo w przód, lewa – pod kątem w górę,
prawa ręka pod kątem w górę, lewa – pod kątem w dół.

• Rozdzielanie ruchów dłoni i palców:
zaciskanie prawej dłoni przy jednoczesnym rozchylaniu lewej,
uderzanie czubkami palców obydwu dłoni o blat stołu, na zmianę: wewnętrzną stroną dłoni i zewnętrzną stroną dłoni.

• Rozdzielanie ruchów palców:
zaciśnięcie pięści wokół kciuka,
unoszenie po jednym placu dłoni opartej palcami o stół.

3. Słuchanie opowiadania – „Ptasia narada”

4. Zabawa ruchowa „Bocian i wrony”

Włącz nagranie muzyki w rytmie marsza. Dziecko maszeruje w różnych kierunkach. Na przerwę w nagraniu powiedz hasło: Bocian. Dziecko staje na jednej nodze, wyciąga przed siebie wyprostowane ręce, tworząc długi dziób, i mówi: kle, kle, kle. Na hasło: Wrona – dziecko wykonuje przysiad i mówi: kra, kra, kra

5. Zabawy z wiosennym wiatrem

Dajemy dziecku jedną stronę gazety prosząc aby ją zgniotło.
Otrzymaną kuleczkę kładzie na podłodze i dmucha na nią tak, aby się poruszała.
Po kilku próbach zachęcamy dziecko do naśladowania odgłosu wiejącego wiatru, mówiąc: wiu, wiu, wiu…

6. Orientacja przestrzenna

Gdzie schowała się myszka?

7. Doprowadź ptaki do ich gniazd

Miłego dnia !

Skip to content