DZIEŃ DOBRY PSZCZÓŁKI
ZAPRASZAM DO WSPÓLNEJ ZABAWY
WTOREK 05.05.2020 r.TEMAT DNIA: KWIATY NA ŁĄCE
- Proszę, aby Rodzic powiedział dziecku zagadkę:
Wiosną kolorowa, pełno kwiatów w koło. Wiele tu owadów, wszystkim jest wesoło.Trawa się zieleni, pszczoła nektar spija. Dzieci grają w piłkę, czas tu szybko mija. (łąka)
2. Słuchanie wiersza B. Formy pt: „Łąka”.
Powiał letni wietrzyk,
łąka zapachniała,
świeżą koniczyną pokryła się cała.
Brzęczą głośno pszczoły,
pracują wytrwale.
Zapylają kwiaty, nie nudzą się wcale.
Słońce ciepłe blaski na ziemię wysyła.
Mienią się w nich skrzydła
pięknego motyla.
Na łące tej
chciałbym znaleźć się przez chwilę
i stać się prześlicznym,
barwnym motylem.
3. Rozmowa na temat wiersza.
Rodzic pyta: Jak wyglądała łąka?
Co robiły pszczoły na łące?
O czym marzyła osoba z wiersza?
Co można robić na łące?
4. Opowieść ruchowa „Wycieczka na łąkę”.
Potrzebujemy:Odtwarzacz CD, nagranie muzyki do marszu,zielona tkanina lub krepina, sylwety kwiatów i ziół rosnących na łące (np.: rumianku, niezapominajki, maku, stokrotki, jaskra, babki lancetowatej), napisy, np.: rumianek, niezapominajka, mak, stokrotka, jaskier, babka lancetowata.
Rodzic zaprasza dzieci na kolejną majową wycieczkę.Włącza nagranie muzyki w rytmie marsza.
- Dzieci idą krokiem marszowym,
- przedzierają się przez zarośla (pochylają się i naśladują odgarnianie gałęzi),
- idą po wysokiej trawie (wysoko podnoszą nogi),
- siadają na trawie.
Następnie Rodzic odsłania zieloną tkaninę,na której umieszczone są sylwety najbardziej znanych kwiatów rosnących na łące (np.: rumianku, niezapominajki, maku, stokrotki, jaskra). Pod tkaniną układa kartoniki z nazwami kwiatów.
- Dzieci rozpoznają i nazywają kwiaty (5-latki),
- odszukują ich nazwy i umieszczają na tablicy pod sylwetami kwiatów (6-latki).
- Liczą litery w poszczególnych nazwach.
- Wskazują wyraz, który ma najwięcej liter.
Rodzic przekazuje dzieciom podstawowe informacje na temat kwiatów, zwracając uwagę na ich znaczenie w przyrodzie i w życiu człowieka.
5. Zabawa ruchowa „Kwiaty”.
Potrzebujemy nagranie spokojnej muzyki.
- Dzieci siedzą w siadzie klęcznym na podłodze.
- Schylają głowy i kładą ręce na kolanach – są kwiatami, które zwinęły swoje płatki w oczekiwaniu na słońce, śpią.
Rodzic włącza nagranie.Podchodzi do dzieci, dotyka ich ramienia – kwiat budzi się do życia.
- Dzieci powoli podnoszą się do klęku,
- wyciągają ręce (płatki) do słońca.
- Kołyszą nimi w rytm muzyki.
- Na przerwę w nagraniu muzyki znowu
zwijają swoje płatki.
- Ponownie układają głowę i ręce na kolanach.
6. Czarujemy kwiaty – ćwiczenia dłoni.
Potrzebujemy:Chustki szyfonowe (jeśli nie ma, można zastosować do tego ćwiczenia bibułę lub gazety) dla każdego dziecka.Rodzic rozdaje dzieciom po jednej szyfonowej chustce.
- Dzieci zwijają chustki i trzymają je w prawej,
zaciśniętej dłoni.
- Następnie bardzo powoli rozluźniają ucisk – kwiat się rozwija.
- Dzieci przekładają chustkę do lewej dloni i powtarzają ćwiczenie.
Zabawę powinno się kilkakrotnie powtórzyć.
7. Zabawa ruchowa z elementem pełzania – 'Ślimaki”.
Potrzebujemy: bębenek lub dwie pokrywki.Dzieci stoją.Rodzic zamienia je w ślimaki. Dzieci poruszają się w różnych kierunkach (pełzają po podłodze). Na sygnał Rodzica, np. uderzenie w bębenek, chowają się w swoich muszlach (zwijają się w kłębek).Miłej zabawy
8. Zobaczcie proszę wędrówkę Skrzata Borówki po łące
https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4&t=108s
9. A teraz trochę inspiracji do prac plastycznych o wiosennej łące
https://www.youtube.com/watch?v=ICweXmIaMYo
https://www.youtube.com/watch?v=SNzyiETq45Y
I malowanie na cukrze:https://www.youtube.com/watch?v=ypm41E-0gwM
Miłego dnia
Pozdrawiam
Pani Kasia