Wtorek 05.05.2020 – TEMAT DNIA: Kwiaty na łące

maj 4, 2020

DZIEŃ DOBRY PSZCZÓŁKI

ZAPRASZAM DO WSPÓLNEJ ZABAWY

WTOREK 05.05.2020 r.TEMAT DNIA: KWIATY NA ŁĄCE

  1. Proszę, aby Rodzic powiedział dziecku zagadkę:

Wiosną kolorowa, pełno kwiatów w koło. Wiele tu owadów, wszystkim jest wesoło.Trawa się zieleni, pszczoła nektar spija. Dzieci grają w piłkę, czas tu szybko mija. (łąka)


2. Słuchanie wiersza B. Formy pt: „Łąka”.
Powiał letni wietrzyk,

łąka zapachniała,

świeżą koniczyną pokryła się cała.

Brzęczą głośno pszczoły,

pracują wytrwale.

Zapylają kwiaty, nie nudzą się wcale.

Słońce ciepłe blaski na ziemię wysyła.

Mienią się w nich skrzydła

pięknego motyla.

Na łące tej

chciałbym znaleźć się przez chwilę

i stać się prześlicznym,

barwnym motylem.


3. Rozmowa na temat wiersza.
Rodzic pyta: Jak wyglądała łąka?

Co robiły pszczoły na łące?

O czym marzyła osoba z wiersza?

Co można robić na łące?


4. Opowieść ruchowa „Wycieczka na łąkę”.
Potrzebujemy:Odtwarzacz CD, nagranie muzyki do marszu,zielona tkanina lub krepina, sylwety kwiatów i ziół rosnących na łące (np.: rumianku, niezapominajki, maku, stokrotki, jaskra, babki lancetowatej), napisy, np.: rumianek, niezapominajka, mak, stokrotka, jaskier, babka lancetowata.
Rodzic zaprasza dzieci na kolejną majową wycieczkę.Włącza nagranie muzyki w rytmie marsza.

  • Dzieci idą krokiem marszowym,
  • przedzierają się przez zarośla (pochylają się i naśladują odgarnianie gałęzi),
  • idą po wysokiej trawie (wysoko podnoszą nogi),
  • siadają na trawie.

Następnie Rodzic odsłania zieloną tkaninę,na której umieszczone są sylwety najbardziej znanych kwiatów rosnących na łące (np.: rumianku, niezapominajki, maku, stokrotki, jaskra). Pod tkaniną układa kartoniki z nazwami kwiatów.

  • Dzieci rozpoznają i nazywają kwiaty (5-latki),
  • odszukują ich nazwy i umieszczają na tablicy pod sylwetami kwiatów (6-latki).
  • Liczą litery w poszczególnych nazwach.
  • Wskazują wyraz, który ma najwięcej liter.

Rodzic przekazuje dzieciom podstawowe informacje na temat kwiatów, zwracając uwagę na ich znaczenie w przyrodzie i w życiu człowieka.


5. Zabawa ruchowa „Kwiaty”.
Potrzebujemy nagranie spokojnej muzyki.

  • Dzieci siedzą w siadzie klęcznym na podłodze.
  • Schylają głowy i kładą ręce na kolanach – są kwiatami, które zwinęły swoje płatki w oczekiwaniu na słońce, śpią.

Rodzic włącza nagranie.Podchodzi do dzieci, dotyka ich ramienia – kwiat budzi się do życia.

  • Dzieci powoli podnoszą się do klęku,
  • wyciągają ręce (płatki) do słońca.
  • Kołyszą nimi w rytm muzyki.
  • Na przerwę w nagraniu muzyki znowu

zwijają swoje płatki.

  • Ponownie układają głowę i ręce na kolanach.

6. Czarujemy kwiaty – ćwiczenia dłoni.
Potrzebujemy:Chustki szyfonowe (jeśli nie ma, można zastosować do tego ćwiczenia bibułę lub gazety) dla każdego dziecka.Rodzic rozdaje dzieciom po jednej szyfonowej chustce.

  • Dzieci zwijają chustki i trzymają je w prawej,

zaciśniętej dłoni.

  • Następnie bardzo powoli rozluźniają ucisk – kwiat się rozwija.
  • Dzieci przekładają chustkę do lewej dloni i powtarzają ćwiczenie.

Zabawę powinno się kilkakrotnie powtórzyć.


7. Zabawa ruchowa z elementem pełzania – 'Ślimaki”.
Potrzebujemy: bębenek lub dwie pokrywki.Dzieci stoją.Rodzic zamienia je w ślimaki. Dzieci poruszają się w różnych kierunkach (pełzają po podłodze). Na sygnał Rodzica, np. uderzenie w bębenek, chowają się w swoich muszlach (zwijają się w kłębek).Miłej zabawy


8. Zobaczcie proszę wędrówkę Skrzata Borówki po łące
https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4&t=108s


9. A teraz trochę inspiracji do prac plastycznych o wiosennej łące


https://www.youtube.com/watch?v=ICweXmIaMYo
https://www.youtube.com/watch?v=SNzyiETq45Y
I malowanie na cukrze:https://www.youtube.com/watch?v=ypm41E-0gwM


Miłego dnia

Pozdrawiam

Pani Kasia

Skip to content