Temat tygodnia: Teatr
Temat dnia: Nasze spotkanie z teatrem
Dzień dobry, oto propozycje zabaw na dzisiaj:
- Na dobry początek rozgrzewka! 🙂 Można ją wykonać na siedząco ale również na stojąco.
2. Oglądanie zdjęcia przedstawiającego dzieci występujące na scenie.
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/kolorowy_start_56latek_ksiazka/mobile/index.html#p=77
Obejrzyjcie zdjęcie, a potem odpowiedzcie na pytania zadawane przez rodziców:
- Gdzie występują aktorzy?
- Kto w teatrze przygotowuje dekoracje zwane scenografią?
- Gdzie siedzą widzowie?
- Co muszą mieć widzowie, żeby mogli wejść na widownię?
- Gdzie kupują bilety?
- Jak powinniście zachowywać się w teatrze?
- Za jakie postacie są przebrane dzieci?
3. „Magiczne miejsca” – słuchanie piosenki.
Przeniesiemy się teraz do teatru słuchając piosenki o tym magicznym miejscu. Słuchaj uważnie, a następnie odpowiedz na pytania, które zada Ci Rodzic.
– Jaka jest wysłuchana piosenka: szybka i dynamiczna czy spokojna i nastrojowa?
– Jaki taniec możemy zatańczyć przy dźwiękach tej piosenki?
– Co sprawia, że teatr jest magicznym miejscem?
– Co się dzieje w teatrze kiedy gasną światła?
3. „Ćwiczymy wyobraźnię i tańczymy” – zabawa rozwijająca wyobraźnię z elementem tańca.
Wysłuchaj piosenki jeszcze raz. W trakcie słuchania zwrotek wyobraź sobie teatr i wszystko, co się w nim dzieje; zamknij oczy i staraj się dostrzec jak najwięcej szczegółów. W trakcie refrenu ilustrujesz muzykę ruchem – swobodnie tańcz.
4. „Bajkowa zgadywanka” – aktywne słuchanie wiersza.
Teatr to świat baśni i bajek, a bajki to różnorodne, kolorowe postacie. Zapraszam Cię teraz do aktywnego słuchania wiersza. Rodzic będzie czytał tekst a Ty będziesz kończyć zdania.
Jeździ kareta po świecie,
a kto jest w tej karecie?
Przy oknie z lewej strony.
Kapturek. Jaki?………………………… („Czerwony”).
Dalej na stercie poduszek
malutki Tomcio………………………… („Paluszek”).
Spoza wielkiego kosza
śmieją się: Jaś i ………………………..(„Małgosia”).
Uwaga! Oj, uwaga!
To przecież……………………………… („Baba Jaga”).
Koło lalki i misia
stoi Sierotka …………………………… („Marysia”)
Pomiędzy walizkami
Dziewczynka z ……………………….. („zapałkami”)
A tam gdzie największy tłok,
zgrzyta zębami………………………….(„smok”)
Ciekawe czy wiecie, kto ukrył się w karecie?
Spróbuj wymienić wszystkie postacie z wierszyka:-)
5. „Jestem aktorem” – zabawa ilustracyjna przy piosence.
W wierszyku występowały różne postacie bajkowe. Czy pamiętasz, kto w karecie siedział przy oknie z lewej strony? To był Czerwony Kapturek! Teraz proponuję Ci zabawę w odgrywanie ról do piosenek z bajki o Czerwonym Kapturku. Przed odegraniem roli wysłuchaj piosenek; dla dziewczynek piosenka Czerwonego Kapturka, dla chłopców piosenka wilka. W trakcie słuchania zaplanuj, jak będzie wyglądała.
6. Teatrzyk z figur geometrycznych – ćwiczenia grafomotoryczne. Zadanie do druku dla chętnych (dzieci 5-, i 6-letnie).
Należy dokończyć rysowanie prostych linii w figurach oraz kurtynie.
7. Trzy świnki – kolorowy labirynt. Zadanie do druku dla chętnych (dzieci młodsze).
Rysuj po śladach drogi świnek do ich domów. Pokoloruj ubranko każdej świnki na taki kolor, jaki ma jej domek.
Udanego dnia
Pani Marta