Wtorek 19.05.2020 r. – TEMAT DNIA: NASZE ULUBIONE ZABAWY I SPORTY.

utworzone przez | 18 maja, 2020

DZIEŃ DOBRY PSZCZÓŁKI

ZAPRASZAM DO WSPÓLNEJ ZABAWY

WTOREK 19.05.2020 r.

TEMAT DNIA: NASZE ULUBIONE ZABAWY I SPORTY

  1. Co robimy w wolnym czasie? – rozmowa na temat wiersza J. Koczanowskiej pt: „Mama i Tata”, połączona z rozwiązywaniem zagadek.

Zabawa w sylaby.

  • Dzieci stoją na dywanie,
  • Rodzic wymawia słowa, dzieląc je na sylaby, np. ska-cze-my, kla-szcze-my, tu-pie-my, ma-sze-ru-je-my.
  • Dzieci dokonują syntezy sylab, wymawiają słowa w całości, a następnie wykonują odpowiednie czynności.

Słuchanie wiersza J. Koczanowskiej „Mama i Tata”.
Mama i Tata to świat nasz cały,

ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały,

to dobre, czułe, pomocne ręce

i kochające najmocniej serce.

To są wyprawy do kraju baśni,

wakacje w górach, nad morzem, na wsi,

loty huśtawką, prawie do słońca,

oraz cierpliwość, co nie ma końca.

Kochana Mamo, Kochany Tato,

dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,

że nas kochacie, że o nas dbacie

i wszystkie psoty nam wybaczacie.


2. Rozmowa na temat wiersza.


Rodzic pyta dzieci:

  • O jakich osobach była mowa w wierszu?
  • Kim dla dzieci są mama i tata?
  • Za co kochamy mamę i tatę?
  • Co robimy z rodzicami?
  • Za co dzieci dziękują rodzicom?

3. Zagadki:

  • Zagadki pantomimiczne Co możemy robić wspólnie?

Potrzebujemy: książkę, klocek, kredkę. Dzieci ruchem demonstrują czynności, które można wykonywać, wykorzystując pokazane przedmioty. Rodzic odgaduje, o jaką czynność chodzi.
książka – wspólne czytanieklocek – wspólne budowaniekredka – wspólne rysowanie


• Zagadki dotykowe. Rozpoznawanie przedmiotów za pomocą dotyku.


Potrzebujemy: Pudełko z dwoma otworami na dłonie, lotka do badmintona, piłeczka do ping-ponga, foremka do ciasta, kostka do gry.
Dzieci wkładają dłonie do pudełka. Wybierają jeden przedmiot, słowami określają jego cechy. Następnie odgadują nazwę przedmiotu. Wyjmują przedmiot, a Rodzice podają nazwę zabawy (lub zajęcia), w której (w którym) wykorzystuje się ten przedmiot.
but sportowy – bieganielotka do badmintona – granie w badmintona piłeczka do ping ponga – granie w ping-ponga foremka do ciasta – pieczenie w kuchni kostka do gry – granie w grę planszową


• Zagadki rysunkowe. Tworzenie nazw sportowców i sportów od nazw przedmiotów używanych w danym sporcie.
Potrzebujemy: Duży karton, czarny mazak.
Rodzic wykonuje na kartonie czarnym mazakiem schematyczny rysunek ludzika uprawiającego dany sport, np. sztangisty podnoszącego sztangę. Prosi dzieci o podanie nazwy przedmiotu, którego używa sportowiec, a następnie nazwy sportowca i sportu, jaki uprawia.
Przykłady: sztanga – sztangista – podnoszenie ciężarówpiłka – piłkarz – piłka nożna piłka do koszykówki – koszykarz – koszykówka narty – narciarz – narciarstwo rower – kolarz – kolarstwo

• Zagadki słuchowe. Podawanie nazw zajęć relaksujących.
Odtwarzacz CD, nagrania śpiewu ptaków, szumu morza, popularnej piosenki, muzyki poważnej.
Dzieci słuchają nagrań i je rozpoznają. Mówią, w jaki sposób można wypoczywać i relaksować się. Następnie informują, który sposób odpoczynku lubią, a który preferują ich rodzice.
śpiew ptaka – spacerowanie po lesie, parkuszum morza – wypoczywanie na plaży popularna piosenka – tańczenie muzyka poważna – słuchanie muzyki

4. Zabawa językowa – Co lubię robić z mamą, a co – z tatą. Łączenie czasowników z rzeczownikami.


Dzieci mówią, co najbardziej lubią robić z mamą, a następnie co najbardziej lubią robić z tatą.Formułują pełne zdania, łącząc czasownik z rzeczownikiem, np. Lubię ze swoją mamą oglądać książki, chodzić na spacery, jeździć na rowerze.


5. A teraz trochę się poruszamy
https://www.youtube.com/watch?v=bzboHM5GUzg
https://www.youtube.com/watch?v=dVM8W34Q3E4


6. Piosenka dla Mamy


https://www.youtube.com/watch?v=MeRTMshkHJs

Miłego dnia

Pozdrawiam

Pani Kasia

Skip to content