DZIEŃ DOBRY PSZCZÓŁKI
ZAPRASZAM DO WSPÓLNEJ ZABAWY
WTOREK 19.05.2020 r.
TEMAT DNIA: NASZE ULUBIONE ZABAWY I SPORTY
- Co robimy w wolnym czasie? – rozmowa na temat wiersza J. Koczanowskiej pt: „Mama i Tata”, połączona z rozwiązywaniem zagadek.
Zabawa w sylaby.
- Dzieci stoją na dywanie,
- Rodzic wymawia słowa, dzieląc je na sylaby, np. ska-cze-my, kla-szcze-my, tu-pie-my, ma-sze-ru-je-my.
- Dzieci dokonują syntezy sylab, wymawiają słowa w całości, a następnie wykonują odpowiednie czynności.
Słuchanie wiersza J. Koczanowskiej „Mama i Tata”.
Mama i Tata to świat nasz cały,
ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały,
to dobre, czułe, pomocne ręce
i kochające najmocniej serce.
To są wyprawy do kraju baśni,
wakacje w górach, nad morzem, na wsi,
loty huśtawką, prawie do słońca,
oraz cierpliwość, co nie ma końca.
Kochana Mamo, Kochany Tato,
dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,
że nas kochacie, że o nas dbacie
i wszystkie psoty nam wybaczacie.
2. Rozmowa na temat wiersza.
Rodzic pyta dzieci:
- O jakich osobach była mowa w wierszu?
- Kim dla dzieci są mama i tata?
- Za co kochamy mamę i tatę?
- Co robimy z rodzicami?
- Za co dzieci dziękują rodzicom?
3. Zagadki:
- Zagadki pantomimiczne Co możemy robić wspólnie?
Potrzebujemy: książkę, klocek, kredkę. Dzieci ruchem demonstrują czynności, które można wykonywać, wykorzystując pokazane przedmioty. Rodzic odgaduje, o jaką czynność chodzi.
książka – wspólne czytanieklocek – wspólne budowaniekredka – wspólne rysowanie
• Zagadki dotykowe. Rozpoznawanie przedmiotów za pomocą dotyku.
Potrzebujemy: Pudełko z dwoma otworami na dłonie, lotka do badmintona, piłeczka do ping-ponga, foremka do ciasta, kostka do gry.
Dzieci wkładają dłonie do pudełka. Wybierają jeden przedmiot, słowami określają jego cechy. Następnie odgadują nazwę przedmiotu. Wyjmują przedmiot, a Rodzice podają nazwę zabawy (lub zajęcia), w której (w którym) wykorzystuje się ten przedmiot.
but sportowy – bieganielotka do badmintona – granie w badmintona piłeczka do ping ponga – granie w ping-ponga foremka do ciasta – pieczenie w kuchni kostka do gry – granie w grę planszową
• Zagadki rysunkowe. Tworzenie nazw sportowców i sportów od nazw przedmiotów używanych w danym sporcie.
Potrzebujemy: Duży karton, czarny mazak.
Rodzic wykonuje na kartonie czarnym mazakiem schematyczny rysunek ludzika uprawiającego dany sport, np. sztangisty podnoszącego sztangę. Prosi dzieci o podanie nazwy przedmiotu, którego używa sportowiec, a następnie nazwy sportowca i sportu, jaki uprawia.
Przykłady: sztanga – sztangista – podnoszenie ciężarówpiłka – piłkarz – piłka nożna piłka do koszykówki – koszykarz – koszykówka narty – narciarz – narciarstwo rower – kolarz – kolarstwo
• Zagadki słuchowe. Podawanie nazw zajęć relaksujących.
Odtwarzacz CD, nagrania śpiewu ptaków, szumu morza, popularnej piosenki, muzyki poważnej.
Dzieci słuchają nagrań i je rozpoznają. Mówią, w jaki sposób można wypoczywać i relaksować się. Następnie informują, który sposób odpoczynku lubią, a który preferują ich rodzice.
śpiew ptaka – spacerowanie po lesie, parkuszum morza – wypoczywanie na plaży popularna piosenka – tańczenie muzyka poważna – słuchanie muzyki
4. Zabawa językowa – Co lubię robić z mamą, a co – z tatą. Łączenie czasowników z rzeczownikami.
Dzieci mówią, co najbardziej lubią robić z mamą, a następnie co najbardziej lubią robić z tatą.Formułują pełne zdania, łącząc czasownik z rzeczownikiem, np. Lubię ze swoją mamą oglądać książki, chodzić na spacery, jeździć na rowerze.
5. A teraz trochę się poruszamy
https://www.youtube.com/watch?v=bzboHM5GUzg
https://www.youtube.com/watch?v=dVM8W34Q3E4
6. Piosenka dla Mamy
https://www.youtube.com/watch?v=MeRTMshkHJs
Miłego dnia
Pozdrawiam
Pani Kasia