Wtorek 21.04.2020 – TEMAT DNIA: Jestem przyjacielem przyrody

utworzone przez | kwi 21, 2020

WITAM PSZCZÓŁKI I ZAPRASZAM DO WSPÓLNEJ ZABAWY

WTOREK 21.04.2020r. TEMAT DNIA: Jestem przyjacielem przyrody.

  1. Opisywanie obrazków przedstawiających czyste środowisko i zanieczyszczone środowisko. Określenie emocji, jakie one wzbudzają.

Dzieci swobodnie wypowiadają się podczas oglądania obrazków przedstawiających czyste środowiska i zanieczyszczone środowiska przyrodnicze, Określają jakie emocje wzbudzają te środowiska. Wyróżniają szczegóły. N. zwraca uwagę dzieci na piękno przyrody, a także niszczycielską działalność człowieka.

2. Piękno przyrody – wprowadzenie wiersza M. Buczkówny pt: „Tylko jeden raz”: do nauki na pamięć.

• Zabawa na powitanie – Relaks na łące. https://www.youtube.com/watch?v=IoC7WCfx6Z0 Zielone prześcieradło, nagrania odgłosów łąki, Rodzic zaprasza dzieci na łąkę. Rozkłada zielone prześcieradło i prosi dzieci o wygodne ułożenie się na nim. Włącza nagrania z odgłosami łąki. Dzieci z zamkniętymi oczami wyobrażają sobie pobyt na łące. Na koniec Rodzic delikatnie muska dzieci trawką.Proszę, aby dzieci nauczyły się tego wierszyka

Wiersz pt: „Tylko jeden raz”:

Chcą żyć, jak i ty żyjesz,wszystkie na świecie zwierzęta – i mrówki, i żaby, i żmije,i pszczoła wiecznie zajęta.I paź królowej – motyl,niech fruwa tęczowozoty,niech ślimak środkiem dróżkipełznie, wystawia nóżki…Przypatrz się z bliska dżdżownicy,biegronce, jak kropki liczy,jaskółce, jak gniazdo kleci,jak pająk rozsuwa sieci.Niech skacze pasikonik,niech świerszczyk w trawie dzwoni…Dla nich kwitnie łąka, dla nich rośnie las,jak i ty – żyją tylko raz.


3. Rodzic kontynuuje rozmowę na temat wiersza. Pyta dzieci: Dlaczego dla zwierząt kwitnie łąka i rośnie dla nich las? Co oznaczają słowa: Jak i ty – żyją tylko raz? Dzieci wypowiadają się swobodnie. Rodzic uzupełnia ich wypowiedzi. Wyjaśnia, że – podobnie jak ludzie – także rośliny i zwierzęta mają tylko jedno życie. Dlatego należy szanować przyrodę i każde żywe stworzenie. • Zabawy rozwijające pamięć i spostrzegawczość. Kilkakrotne powtarzanie wiersza.

4. • Quiz Czy jestem przyjacielem przyrody? Rodzic czyta zdania: Śmieci wyrzucamy byle gdzie. Po umyciu rąk zakręcamy dokładnie kran. Zużytą baterię wrzucamy do pojemnika na szkło. Po zjedzeniu batonika papierek wyrzucamy do kosza. Widząc ślimaka na chodniku, omijamy go. Spacerując po parku, łamiemy gałązki i zrywamy kwiaty. Zbierając makulaturę, ratujemy drzewa i oszczędzamy energię.

5. Burza mózgów na temat: W jaki sposób możemy dbać o przyrodę? Ustalanie zasad Kodeksu przyjaciela przyrody. Potrzebujemy:Karton, mazak, napis Kodeks przyjaciela przyrody, tabliczka z napisem Szanuj zieleń! Rodzic pyta dzieci:

W jaki sposób możemy dbać o przyrodę? Dzieci wypowiadają się. Rodzic spisuje pomysły dzieci na dużym kartonie. Przykłady zasad:

• Śmieci wyrzucamy do kosza.

• Segregujemy odpady, wrzucając je do odpowiednich pojemników.

• Używamy toreb wielokrotnego użytku.

• Oszczędzamy papier.

• Nie łamiemy gałęzi.

• Chodzimy po chodnikach.

• Nie depczemy roślin.

• Nie zrywamy roślin, które są pod ochroną.

• Sadzimy drzewa i kwiaty.

Rodzic uzupełnia wypowiedzi, mówiąc, że można także brać udział w akcjach propagujących ochronę środowiska, takich jak np.: Sprzątanie świata, Dzień Ziemi, odgradzać tereny zielone, umieszczać tabliczki informujące innych, by szanowali zieleń. Wyjaśnia znaczenie słów Szanuj zieleń! Pokazuje tabliczkę. Wprowadza napis Szanuj zieleń! do czytania całościowego. Informuje dzieci, że po południu umieszczą tabliczkę w ogrodzie.

6. Zapraszam do obejrzenia filmu edukacyjnegohttps://www.youtube.com/watch?v=zleExE18fqQ&t=61s

7. Praca plastyczna – „STONOGA” – malowanie balonem

https://www.youtube.com/watch?v=BaSpoI0lkrs&feature=emb_rel_pause

8. A dla tych, którzy posiadają dużo rolek po papierze toaletowym – Praca plastyczna – „Ekologiczna stonoga”

https://pracaplastyczna.pl/index.php/zwierzeta/52-ekologiczna-stonoga

Miłego dnia

Pozdrawiam. Pani Kasia

Skip to content