Wtorek: Bociany i Żaby.

utworzone przez | Mar 31, 2020

TEMAT TYGODNIA: Wiosenne powroty.

TEMAT DNIA: Żabki i bociany.

DATA: 31.03.2020

PROPOZYCJE ZABAW Z DZIEĆMI:

1. Klekot Bociana Białego.

 Włączamy dzieciom nagranie i prosimy, aby  dzieci uważnie wsłuchały się w odgłosy wydawane przez Bociana. Po wysłuchaniu nagrania proszę wyjaśnić dzieciom, że my ludzie porozumiewamy się mówiąc, natomiast bociany porozumiewają się sobą – klekotając.

2.  Bocianie klekotanie – zabawa ortofoniczna.

Drodzy rodzice zaproście dzieci do zabawy. Jesteśmy na łące, słoneczko pięknie świeci, w tle słyszymy śpiew ptaków. Wy – Dzieciaki i Rodzice zamieniamy się w Bociany. Gdy Rodzic podniesie wysoko ręce, dzieci głośno naśladują klekotanie bociana. Gdy rodzic opuści ręce cichutko klekoczą.

3. Bystre oczko – doskonalenie analizy wzrokowej.

Polecenia:

  • Przyjrzyj się dokładnie ilustracji.
  • Jakie zwierzątka znajdują się na ilustracji.
  • Jakiego koloru są żaby?
  • Ile jest żab na ilustracji? Policz i pokaż wynik na paluszkach.
  • Ile jest bocianów na ilustracji? Policz i pokaż wynik na paluszkach.

4. Osłuchanie się z piosenką  pt. ,,Była sobie żabka mała”

Rozmowa na podstawie utworu:

  • Czy Żabka słuchała Mamy?
  • Na kogo miała uważać Żabka?
  • Co zrobił Bocian Żabce?
  • Czy trzeba słuchać Mamy?

Następnie wyjaśniamy dzieciom, iż Bociany nie lubią jeść Żab. Jedzą je w ostateczności, kiedy wokół nie ma dla nich żadnego innego pożywienia.

5. Żaba – ćwiczenie grafomotoryczne (plik w załączniku)

Pani Oli znowu popsuła się drukarka i bardzo niewyraźnie wydrukowała Wam kolorowankę żaby. Żabka nie jest zbyt wyraźna, a Pani Ola znowu zapomniała okularów. Bardzo proszę, abyście ołówkiem obrysowali przerywane linie – wtedy żabka będzie wyraźna i Pani Ola będzie mogła ją zobaczyć.  Po skończonej pracy kolorujemy żabkę na zielono.

Miłej zabawy!

Skip to content