08.04.2021 WIOSNA NA WSI – MAMY I ICH DZIECI

utworzone przez | kwiecień 8, 2021

MAMY  I  ICH  DZIECI
MAMY I ICH DZIECI

TEMAT : WIOSNA NA WSI – MAMY I ICH DZIECI

DATA : 08.04.2021

CELE OGÓLNE : utrwalanie pojęcia para , dobieranie par przeciwstawnych , utrwalanie nazw zwierząt z wiejskiego podwórka

Proponuję obejrzeć z dziećmi film o zwierzętach i ich dzieciach . Można zadawać dzieciom pytania dotyczące zwierząt . Po obejrzeniu zapytać jakie zwierzęta zapamiętały i jak nazywają się ich dzieci .

Rodzic może naśladować odgłosy wydawane przez zwierzęta a dziecko rozpoznaje jakie to zwierzę . Role można zamienić .

RYSUJEMY KOTKA

Zabawa ruchowa z pokazywaniem , rysowanie postaci kotka w powietrzu lub na sobie .

Powtarzanie treści wierszyka za rodzicem

TU KÓŁECZKO , TU KÓŁECZKO . /kreślenie kółeczek na wysokości oczu /

TU MAŁE USTECZKA . / rysowanie uśmiechu /

TO O KOTKU Z CZARNĄ ŁATKĄ / wskazuje na siebie /

KRÓTKA JEST BAJECZKA .

TU WĄSIKI , / rysuje wąsy palcami wskazującymi /

TU OGONEK / pokazuje ręką z tyłu długi ogon /

USZKA DWA / przykłada piąstki do głowy /

MAŁE ŁAPKI I PAZURKI KOTEK MA / dłonie na wysokości oczu drapią powietrze /

DUŻE I MAŁE TO TEŻ PARA

DOBIERANIE PAR PRZECIWSTAWNYCH .

Proponujemy dziecku aby znalazło w mieszkaniu różne rzeczy należące do tego samego rodzaju i stworzyło z nich parę , tak aby jeden element był większy , a drugi mniejszy np. duża i mała kredka , klocki , lalki , misie, autka , przybory kuchenne itp.

CZY JAJKO JEST PODOBNE DO KURY ?

Dostrzeganie podobieństw i różnic w wyglądzie zwierząt i ich potomków . Rozmowa na temat cech jakie dzieci dziedziczą po swoich rodzicach w czasie całego procesu rozwoju , wyszukiwanie podobieństw i różnic w wyglądzie .

Następnie dziecko może z pomocą rodzica narysować zwierzę duże i małe lub dowolne dwa przedmioty różniące się wielkością .

Zobacz obraz źródłowy
Skip to content