
TEMAT TYGODNIA: Święto rodziców
TEMAT DNIA: Wspólnie spędzamy czas.
DATA: 28.05.2020
1. „Rodzinna gimnastyka” – zestaw ćwiczeń gimnastycznych.
Dzieci wykonują ćwiczenia gimnastyczne zgodnie z poleceniem rodzica:
- „W zgodzie z rytmem” – dzieci maszerują po odwodzie koła zgodnie z muzyką „Marsz”. Gdy muzyka jest głośna spacerują na całych stopach, gdy muzyka jest cicha, dzieci spacerują na palcach.
- „Rodzinne sporty” – ćwiczenia duży grup mięśniowych – dzieci siadają w siadzie klęcznym, pochylają się do przodu, a ręce układają na kolanach. Na sygnał rodzica– pstryknięcie palcem – dzieci powoli się rozprostowują (najpierw klękają, później się rozprostowują, następnie wstają i unoszą się na palcach do góry).
- „Rodzinna równowaga” – ćwiczenie z elementem równowagi – dzieci zamieniają się w rodziców, a rodzic staje się dzieckiem, które wydaje polecenia swoim rodzicom. Rodzice, czyli dzieci stają w rozsypce na dywanie, dłonie trzymają wzdłuż tułowia, a na sygnał dziecka, czyli nauczycielki unoszą je do góry. Ćwiczenie powtarzamy pięciokrotnie.
- „Deser dla rodziców” – zabawa ruchowa z elementem równowagi – dzieci poruszają się po sali przy dźwiękach spokojnej muzyki. Każde z dzieci dostaje papierowy talerzyk oraz plastikowy kubeczek. Dzieci ustawiają się w rzędzie i próbują z jednego końca dywanu przejść na drugi, tak aby kubeczek nie spadł na ziemię. Ćwiczenie wykonujemy czterokrotnie.
- „Rodzinny relaks” – zabawa wyciszająca – dzieci kładą się na dywanie w powolnej pozycji i swobodnie oddychają (wdech – nosem, wydech – ustami). Odpoczywamy przez 2 minuty.
2. „Mama i tata” – słuchanie wiersza J. Koczanowskiej „Mama i tata”.
Rodzic czyta dziecku treść utworu, następnie rozmawiamy na temat jego treści wykorzystując pytania poniżej.
Mama i tata
Mama i tata to świat
nasz cały,
ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały,
to dobre, czułe, pomocne ręce
i kochające najmocniej serce.
To są wyprawy do kraju baśni,
wakacje w górach, nad morzem, na wsi,
loty huśtawką, prawie do słońca,
oraz cierpliwość, co nie ma końca.
Kochana Mamo, Kochany Tato,
dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,
że nas kochacie, że o nas dbacie
i wszystkie psoty nam wybaczacie.
Nauczycielka zadaje dzieciom pytania dotyczące treści opowiadania:
- Jakie osoby zostały wymienione w wierszu?
- Kim dla dzieci są „mama” i „tata”?
- Za co my możemy kochać mamę i tatę?
- Za co dzieci dziękują swoim rodzicom?
- A wy za co dziękujecie swoim rodzicom?
- W jaki sposób możemy spędzać czas wolny z rodzicami?
3. ,,Nasze ulubione zajęcia” – zabawa dydaktyczno – językowa.
Rodzic prezentuje dziecku ilustracje umieszczone w galerii. Zadaniem dziecka jest opowiedzenie, co widzi na ilustracjach. Następnie zadajemy dzieciom pytanie, jak jeszcze spędzają wolny czas z rodzicami.







4. „Wesoła zabawa” – zabawa ruchowa.
Podczas gry na bębenku (garnku), dzieci biegają po pomieszczeniu . Na przerwę w grze, dzieci maszerują unosząc wysoko nogi do góry. Zabawę prowadzimy 4-5-krotnie.
5. Karty pracy.
Karta pracy nr 1: Połącz w pary takie same rodziny.

Karta pracy nr 2: Rysuj po śladzie.

Pamiętamy, że do pracy z kartami wykorzystujemy ołówek.