Czwartek 21.05.2020 r. – TEMAT DNIA: Mój kochany tatuś

maj 20, 2020

DZIEŃ DOBRY PSZCZÓŁKI

ZAPRASZAM DO WSPÓLNEJ ZABAWY

CZWARTEK 21.05.2020 r.TEMAT DNIA: MÓJ KOCHANY TATUŚ

  1. Mój kochany tatuś – rozmowa na temat wiersza B. Kosmowskiej pt: „Dzień Taty”, połączona z wykonywaniem plakatu.

Inscenizowanie wiersza B. Kosmowskiej „Dzień Taty”.


Potrzebujemy:Kukiełka (pacynka) mamy oraz kukiełki (pacynki) chłopca i dziewczynki.


Rodzic recytuje wiersz, przedstawia inscenizację utworu, wykorzystując kukiełkę mamy oraz kukiełki chłopca i dziewczynki.
– Dziś Dzień Taty – mówi mama.

– Czy pomysły jakieś macie?

Nie wypada, abym sama wyprawiała święto tacie…

Krzyś uśmiecha się do mamy.

– Mamy z Anią świetne plany!

Po śniadaniu, na trzepaku,

będzie popis akrobatów.

Potem – wyścig rowerami!

My, niestety, go przegramy.

Dla zwycięzcy są nagrody

– choćby Ani pokaz mody.

No i zanim tata zaśnie, poczytamy tacie baśnie…

Krzyś i Ania są szczęśliwi.

– To się dzisiaj tatuś zdziwi!

Tylko mama zamyślona, trochę smutna, jak nie ona…

Wreszcie wzdycha głośno na to:

– Też bym chciała dziś być… tatą!


2. Rozmowa na temat wiersza.


Rodzic pyta dzieci:

  • O jakim święcie mówiła mama z wiersza?
  • O co prosiła mama swoje dzieci?
  • Jakie pomysły na wyprawienie święta tacie miał Krzyś?
  • Co dzieci chciały zrobić wspólnie?
  • Dlaczego na koniec mama posmutniała i zamyśliła się?
  • Rodzic pyta dzieci dalej:
  • Kiedy obchodzimy święto taty?

3. Rozmowa na temat roli ojca w rodzinie.


Rodzic pyta:

  • Za co kochamy tatę?
  • Jak możemy okazać tacie swoją miłość?
  • Co tata robi w domu?
  • W czym możemy pomóc tacie? Jak wyglądają wasi tatusiowie?
  • Czy każdy tatuś musi być taki sam?
  • Czy ważny jest wygląd tatusia, czy to, że jest dla was dobry i was kocha?
  • Dzieci wypowiadają się swobodnie.
  • Rodzic zachęca je do pomagania tacie w wykonywaniu różnych prac domowych.

4. Zabawa lusterkami – Jak wyglądam?
Potrzebujemy:Małe lusterko dla każdego dziecka, duże lustro.

  • Dzieci trzymają w dłoniach małe lusterka.
  • Patrzą na siebie i wskazują części ciała wymieniane przez Rodzica np.: głowę, szyję, prawe ucho.
  • Przyglądają się swoim oczom, określają ich kolor (piwne, niebieskie, zielone).
  • Zwracają uwagę na kolor i długość swoich włosów.
  • Wymieniają, ile mają danych części ciała.
  • Następnie podchodzą do dużego lustra, określają i porównują swój wzrost ze wzrostem Rodzica.

5. Zabawa w przeciwieństwa. Wzbogacanie słownictwa.


Rodzic zadaje dzieciom szczegółowe pytania na temat zewnętrznego wyglądu człowieka,

np: – Jakiego wzrostu może być człowiek? (Niskiego, średniego, wysokiego).

– Jak nazywamy ludzi mających dany kolor włosów? (Blondyn, brunet, szatyn, rudy).

– Jakiej długości mogą być włosy? (Długie, krótkie; można nie mieć włosów – być łysym).

– Jaką można mieć fryzurę? (Włosy proste, kręcone).
Następnie Rodzic proponuje zabawę w dobieranie słów o przeciwnym znaczeniu do słów przez nią wypowiadanych,

np.: wysoki – niski

długi – krótki

proste – kręcone.
6. Proponuję pracę plastyczną „Witraż z serduszkiem”:

https://ekodziecko.com/witraz-z-serduszkiem


7. Piosenka pt: „Mama i Tata”:

https://www.youtube.com/watch?v=vSHRfxT2-B4


Miłego dnia

Pozdrawiam

Pani Kasia

Skip to content